nieIDA *med nr 4 e FØDEKLAR* Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 etter at hb målingen min på sv.kontrollen viste 15,5 og legen ikke nevnete noe om det har jeg sjekka litt rundt på nettet og funnet ut at detter kan være uheldig for babyen med tanke på blodpropp i morkaka og evt morkakesvikt. jeg er 21 uker nå og var til ordinær ul i uke 17 der alt var bra med den lille. men nå lurer jeg på om jeg kan ha krav på flere ul for å sjekke at morkaka fungerer som den skal med tanke på høye hb verdier og farene dette kan medføre.. noen som vet noe om dette?
XXIII.VI.MMVI * XXI.XII.MMVII Skrevet 29. november 2007 #3 Skrevet 29. november 2007 Hei! Jeg spurte legen min om dette nylig da det var ei her som hadde fått skrivd på helsekortet sitt at hun hadde 22 der.. Legen min sa at alt fra 10-17 var "normalt" og at om det var over 18 hadde man blitt sjekket grundigere.. Og ha over 18 var som å være i høydehus (idrettsfolk er jo på sånt) og blir som en slags doping.. Jeg vet ikke om du har krav på flere ul av den grunn, men jeg ville dratt innom oftere og målt den hos legen utenom kontroller, og forhørt deg med legen din event.. jordmor...
Ane med lillegutt Skrevet 29. november 2007 #4 Skrevet 29. november 2007 Hei hei på deg, savna deg på treffetv i dag . Jeg har også høy blodprosent, og har hatt det hele svangerskapet. Det legen sa til meg var at det de følger med på er om den stiger... Og at siden min har vært stabilt høy hele svangerskapet, og også før så er det ikke farlig. Men ta en telefon til legen din om du lurer, de vet mer om din historie, og kan sikkert si noe om dette og om du evt må ta andre prøver
nieIDA *med nr 4 e FØDEKLAR* Skrevet 29. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 29. november 2007 hei hei... ja har eksamen i morra så æ måtte droppe treffe :| hadde ikkje høy hb før æ blei gravid å sjekka helsekortan fra de forrige svangerskapan å der hadde æ aldri over 13... synes d e litt skummelt :|
Tante Bassa Skrevet 29. november 2007 #6 Skrevet 29. november 2007 Din Hb virker da helt normal. Tror ikke du bør bekymre deg. 17-18 er høy Hb.
Erisa* Skrevet 30. november 2007 #7 Skrevet 30. november 2007 Høy hb på en måling kan for eksempel skyldes at du hadde drukket litt lite den dagen. Det er vel først ved kontrollen i uke 28 at man syns det blir for høyt med hb over 13,5, såvidt jeg vet. Kan godt hende at den er lavere da:) Tror heller ikke du trenger å bekymre deg, men du trenger nok ikke ta jerntilskudd, akkurat! Pass på å drikke nok, og spesielt uken før du skal måle neste gang (da mener jeg ikke at du skal drikke for mye, men så mye som er rimelig...) Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå