yret Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 Jenta vår på 4,5 mnd. har fått en håpløs "uvane". Når hun våkner om natta for mat, dvs. 2-3 ganger, er det umulig å få henne til å sove igjen. Hun blir lys våken og er i strålende humør: skravler, veiver og kaver, og er i det hele tatt helt klar for en ny dag. Som oftest tar det nærmere 2 timer å få henne til å sove igjen. Vi har ikke på lys, gir ingen stimuli etc., så det er ikke det som er grunnen. Hun er heller ikke sulten. Det er mer enn nok melk, og jeg har forsøkt å legge henne til flere ganger uten at hun vil ha. Hun sover som oftest tre lurer på dagen: én lang (1,5-2 t) og et par korte (ca. 30 min.) Noen som er i samme situasjon eller har noen gode råd?
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 29. november 2007 #2 Skrevet 29. november 2007 Du kan prøve å kutte den siste duppen, og legge henne litt tidligere i stedet. Jeg vet at det ikke høres logisk ut, men det har noe for seg. Trodde det ikke før jeg prøvde det på snuppa selv :-)
nynne78 Skrevet 29. november 2007 #3 Skrevet 29. november 2007 det hørtes ut som et godt råd. Dersom du er veldig trett selv synes jeg du skal få avlastning en natt om det er mulig. Sov på et annet rom selv eller borte for den saks skyld slik at du kommer litt ovenpå igjen. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå