Honningmelon Skrevet 29. november 2007 #2 Skrevet 29. november 2007 Eldste min har bestilt spaghetti, saus og pølsebiter :-)
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 29. november 2007 #5 Skrevet 29. november 2007 Her blir det gratinert blomkål. Kokt blomkålhode med hvit saus og bacon. Inn i ovnen og gratineres. Kokte poteter til.
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 29. november 2007 #6 Skrevet 29. november 2007 potet, ostesnitzel og grønnsaker.....
Snuppa mi og meg+spiren♥ Skrevet 29. november 2007 #7 Skrevet 29. november 2007 Her blir det urte og hvitløksmarinert laks og bakt potet=) Nam,nam!
mamma`n til Jonathan Skrevet 29. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 29. november 2007 takk for tips ladies
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 29. november 2007 #9 Skrevet 29. november 2007 Ett eller annet fra ferskvaredisken på ica.. Vi skal reise bort i morgen, har ikke oppvaskmaskin å må pakke å ordne alt i kveld for i morgen er det bhg og jobb.. Så lettvint som mulig med andre ord.. Skulle egentlig ha hjemmelagde kjøttkaker i brunsaus med poteter og grønnsaker, men det ble så mye ærend på sambo i ettermiddag etter jobb..
Loli Skrevet 29. november 2007 #10 Skrevet 29. november 2007 Jeg må jo si at jeg nettopp har laget en fomidabel grønnsaksuppe med kjøttboller i. Har ikke fått den til så bra før, og lille tupp spiste som bare det:)
*smula* Skrevet 29. november 2007 #11 Skrevet 29. november 2007 Hjemmelagde hamburgere, pestomarinerte potetbåter stekt i ovnen, med salat ved siden av.
Gjest Skrevet 29. november 2007 #13 Skrevet 29. november 2007 Koteletter m/ eplesaus, ovnsbakte poteter og asparges!! Dette er en oppskrift hentet fra www.rachaelray.com, den er bare littegrann modifisert... (Den dama lager KNALLGOD og artig mat!) Man tager: Noen fine koteletter Noen epler (ca 5 store) Noen poteter (feks Kerrs Pink) Eplemost 1 Appelsin Brunt sukker Soyasaus Asparges Salt og pepper Extra Virgin Olivenolje Kok potetene litt på forhånd, da blir de mye mykere når de blir ovnsbakt. Skjær dem i båter (gjerne med skall), og legg dem på et stekefat. Dynk dem i olivenolje, og krydre med salt og pepper. Stekes på 200 grader i ca 30 min. Skrell eplene, og skjær dem i passe store biter. Bruk ca en halv flaske eplemost i første omgang, spe ut ved behov. Ha i tre spiseskjeer brunt sukker, og kok opp på middels sterk varme. Sausen skal være litt klumpete... Marinaden til kotelettene lages av en dæsj soyasaus, revet appelsinskall + saften av denne appelsinen, og salt og pepper. I denne oppskriften skal man egentlig bruke brekkbønner som skal steke sammen med potetene de siste 15 minuttene, men jeg bruker bare dampet asparges. Dette er faktisk uhyre enkelt, og sinnsykt godt! NAMME!!!
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 29. november 2007 #14 Skrevet 29. november 2007 Skal ha samme som Alva over her et sted - urte og hvitløks marinert laks - men vi skal ha vanlige kokte poteter, raspet eller kokt gulrot og rømme til..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå