Gå til innhold

Ke i f...ska e lag t middag??!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldste min har bestilt spaghetti, saus og pølsebiter :-)

Skrevet

Her blir det gratinert blomkål. Kokt blomkålhode med hvit saus og bacon. Inn i ovnen og gratineres. Kokte poteter til.

Skrevet

potet, ostesnitzel og grønnsaker.....

Skrevet

Her blir det urte og hvitløksmarinert laks og bakt potet=) Nam,nam!

Skrevet

takk for tips ladies :P

Skrevet

Ett eller annet fra ferskvaredisken på ica.. Vi skal reise bort i morgen, har ikke oppvaskmaskin å må pakke å ordne alt i kveld for i morgen er det bhg og jobb.. Så lettvint som mulig med andre ord.. :) Skulle egentlig ha hjemmelagde kjøttkaker i brunsaus med poteter og grønnsaker, men det ble så mye ærend på sambo i ettermiddag etter jobb..

Skrevet

Jeg må jo si at jeg nettopp har laget en fomidabel grønnsaksuppe med kjøttboller i. Har ikke fått den til så bra før, og lille tupp spiste som bare det:)

Skrevet

Hjemmelagde hamburgere, pestomarinerte potetbåter stekt i ovnen, med salat ved siden av.

Skrevet

Koteletter m/ eplesaus, ovnsbakte poteter og asparges!! Dette er en oppskrift hentet fra www.rachaelray.com, den er bare littegrann modifisert... (Den dama lager KNALLGOD og artig mat!)

Man tager:

Noen fine koteletter

Noen epler (ca 5 store)

Noen poteter (feks Kerrs Pink)

Eplemost

1 Appelsin

Brunt sukker

Soyasaus

Asparges

Salt og pepper

Extra Virgin Olivenolje

Kok potetene litt på forhånd, da blir de mye mykere når de blir ovnsbakt. Skjær dem i båter (gjerne med skall), og legg dem på et stekefat. Dynk dem i olivenolje, og krydre med salt og pepper. Stekes på 200 grader i ca 30 min.

Skrell eplene, og skjær dem i passe store biter. Bruk ca en halv flaske eplemost i første omgang, spe ut ved behov. Ha i tre spiseskjeer brunt sukker, og kok opp på middels sterk varme. Sausen skal være litt klumpete...

Marinaden til kotelettene lages av en dæsj soyasaus, revet appelsinskall + saften av denne appelsinen, og salt og pepper.

I denne oppskriften skal man egentlig bruke brekkbønner som skal steke sammen med potetene de siste 15 minuttene, men jeg bruker bare dampet asparges.

Dette er faktisk uhyre enkelt, og sinnsykt godt! NAMME!!!

Skrevet

Skal ha samme som Alva over her et sted - urte og hvitløks marinert laks - men vi skal ha vanlige kokte poteter, raspet eller kokt gulrot og rømme til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...