Anonym bruker Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 Jeg har ingen jobb,og har kun krav på engangssummen. Greit nok det. Men kan vi fortsatt gjøre det sånn at jeg bare er hjemme i 4 mnd også kan mannen få ta resten av permisjonen med lønn?
Anonym bruker Skrevet 29. november 2007 #2 Skrevet 29. november 2007 tror ikke det nei, men sjekk www.nav.no. På Foreldrepenger
Anonym bruker Skrevet 29. november 2007 #3 Skrevet 29. november 2007 Mannen din har ikke krav på noen permisjon med lønn når ikke du har opptjent krav på foreldrepenger. Alt dere får da, er engangssummen - mannen kan få 2 ukers permisjon UTEN lønn ved fødsel med mindre han har snill arbeidsgiver - ellers har dere ikke krav på noe. Du er ikke student? Man kan få stipend fra lånekassa tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2007 #4 Skrevet 29. november 2007 Les mer her: http://www.nav.no/1073744316.cms Der står det mer om reglene dersom kun far har tjent opp rett til foreldrepenger.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2007 #5 Skrevet 29. november 2007 Dette stemmer jo ikke med det som står på NAV sine sider, så jeg vil anbefale HI å lese der eller spørre på NAV heller enn å høre på svar her inne fra folk som bare synser, men later som de vet. Mannen kan ta permisjon selv om mor ikke har krav på foreldrepenger, men det stilles da spesielle krav til mor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå