Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var jos jordmor i dag og SF målet var 34. Jeg er 29+3 i dag og har termin på tirsdag. Synes dette var lite. Ellers hadde kurven planet veldig ut, noe JM mente var normalt nå på slutten av graviditeten når barnet synker lenger ned i bekkenet. Er det noen flere som har fått dette svaret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm. . . 29 pluss 3 ?? Mente vel 39 pluss 3 ? :-) normalt at målet kan synke i slutten:-)

Skrevet

Hei, jeg var hos legen i dag, har termin på mandag. SF var 32 og hadde flatet litt ut. Skal til ny kontroll på tirsdag om jeg ikke har født til da, og blir muligens sendt til ullevål for ekstrakontroll. Mulig jeg blir satt igang om ikke så lenge viss det viser seg at veksten har avtatt.

Legen sa at det var ofte morkaka ga seg litt på slutten og da kan det hende fødselen starter, eller at man setter den i gang om den ikke starter av seg selv. SF på 34 i uke 40 er jo innenfor normalen, mer relevant er det vel om kurven har flatet ut mer enn den bør. Men legen min sa også at det var normalt at den flater litt ut på slutten når barne synker ned i bekkenet. Viss jordmoren din ikke er bekymret tror jeg ikke du skal være det heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...