Contura Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 Jeg var ikke helt sikker på hvor jeg skulle legge dette innlegget, så jeg prøver her... Jeg skriver dette innlegget i håp om at noen har vært borti noe av det samme som meg. Jeg er nå litt over 12 uker på vei med mitt tredje barn og har i dette svangerskapet vært utrolig trøtt. Jeg var ikke på noen kontroll hos lege før i uke 10, og har nå fått svar på blodprøvene mine. Jeg fikk vite at jeg har lavt blodsukker - det var målt til 3,1 - og det etter at jeg hadde spist! I tillegg har jeg forhøyet antall hvite blodlegemer, men vi finner ingen infeksjon. Jeg fikk desverre ikke med meg tallet på dette. Legen spurte om dette var noe jeg hadde hatt i tidligere svangerskap (jeg har ny lege denne gang) og det har jeg ikke hatt. Hverken da eller i "normal tilstand". Jeg er student, og det har skjedd at jeg har vært nødt til å gå hjem fra skolen fordi jeg rett og slett ikke klarte å holde meg våken. Jeg har ikke tenkt så mye over denne trøttheten egentlig, for jeg har bare tenkt at dette sikkert hører til graviditeten, har vært en del trøtt i de siste graviditetene. Jeg klarer ikke å holde meg våken en hel dag - jeg kan gjerne stå opp til vanlig tid - noe jeg sliter med - være våken til rundt 12, men da MÅ jeg sove igjen. Ny runde i 16-17-tiden. Når jeg våkner kjennes de ofte ut som om jeg bare MÅ ha noe spise med en gang. Jeg har vært mye kvalm og dårlig og har ikke koblet spisingen til noe annet enn å prøve å stagge kvalmen og følelsen av å være dårlig. Jeg føler meg lettere "tilbaestående" for tiden - jeg husker dårlig, sliter med å lese og er så vanvittig uopplagt. Jeg skal tilbake til legen neste uke for nye prøver, er det noe jeg børe være obs på før den tid, huske å spørre om o.l.? Jeg har vært til UL og alt stod bra til med barnet. (Sjekket for tvillinger, for jeg ble så fort stor, men der var bare en.) Uff - og snart har jeg flere eksamener - hvordan i all verden skal jeg komme meg gjennom dem??
Erisa* Skrevet 29. november 2007 #2 Skrevet 29. november 2007 Hei, du! Jeg har nok ingen gode råd og gi deg, regner med at legen gjør det h*n kan for å finne ut hva som er feil! Men jeg kan godt forstå at du føler deg trett og sliten med så lavt blodsukker! Du får vurdere om du kanskje vil bare fokusere på noen av eksamenene, for eksempel, og få sykemelding på de andre. Slik at du kan satse på å stå på noen eksamener i alle fall! Kanskje det kan være lov å ikke få til alt som normalt akkurat i år? Jeg er selv student, og sykemeldt nå, og forstår godt hvordan det er.. Man skal helst være 110%, og når man da bare fungerer sånn 70% så er det ikke greit... Ønsker deg lykke til i alle fall, og håper dere finner ut hvorfor du har det slik nå! Lykke til med eksamenslesing og alt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå