allis. Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 Hvordan går det for dere? Hvor langt på vei er dere, og hva jobber dere med..? Eventuelt hvor lenge skal dere / håper dere på å jobbe? Jeg er 30 uker og fortsatt i full jobb, har vært det gjennom hele svangerskapet. Har stort sett vært frisk som en fisk.. Har vært plaget av en del kynnere siden uke 21 men holder ut fortsatt. Har vært inne til sjekk for å se om kynnerne påvirker livmorhalsen men det gjør de heldigvis ikke. Den var lang og lukket! Men legen på sykehuset mente jeg iallefall kunne sykemelde meg 50 % men sa jeg ville prøve litt til. Hun mente jeg kunne sykemelde meg for å se om de roer seg litt. Skal til legen igjen neste uke for å vurdere om jeg skal sykemelde meg. Men har egentlig bestemt meg for å jobbe ut desember. Hvordan er det med dere andre som er i full jobb?
♥0sis0 og gullet♥ Skrevet 29. november 2007 #2 Skrevet 29. november 2007 Hei hei! Jeg er litt over 28 uker på vei, og er fortsatt i full jobb! Men,- jobber 100% i barnehage, på småbarnsavdelig med endel løft og bøying og stort sett full fart hele dagen. Begynner å bli litt sliten, og lurer på om jeg burde hvertfall ta fri en dag i uka. Har hatt noen veeldig ubehagelig kynnere, merker de spesielt hvis jeg beveger meg fort eller stresser. Og stress er det vanskelig å komme unna i barnehage.. Men avventer det litt,- håper å kunne jobbe som jeg gjør ut desember..
Marit82 Skrevet 29. november 2007 #3 Skrevet 29. november 2007 Jeg jobbet 100% frem til sist uke. Er nå i uke 34+ 4 ! Nå er jeg 50% sykemeldt , å det er fantastisk!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2007 #4 Skrevet 29. november 2007 Ja, jeg er i full jobb...er i uke 29 nå, og har planer om å jobbe fult helt til jeg må ut i permisjon....har vært frisk under hele svangerskapet- ikke vært kvalm en eneste dag!Godt!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2007 #5 Skrevet 29. november 2007 er sykepleier jeg og, har frem til i går jobbet fulltid nattevakt. men nå gikk jeg på en liten smell;ryggen vil ikke samarbeide så godt. disse 10-timers vaktene er kanskje litt i overkant når jeg er i uke 34. men kjekt så lenge det varte. håper jeg kan jobbe noen flere vakter hvis der blir bedre før perm. men ikke lenge igjen uansett...
baby januar Skrevet 29. november 2007 #6 Skrevet 29. november 2007 Hei her går det berre bra. Er frisk og fin, litt trøttere enn vanlig og selfølgelig tyngre i kroppen. Er og i full jobb, er selvstendig næringsdrivende. Har gårdsbruk så det er en del tungt fysisk arbeid, men så lenge det går bra er det berre flott at eg slepp å "sitta" i ro. Synest forferdelig synd på alle som sliter.... Håper på å jobbe til over nyttår, har termin 23 januar.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 29. november 2007 #7 Skrevet 29. november 2007 Jeg jobbet fullt til uke 29, gikk da ned til 80% stilling, og så ned til 60% stilling nå fra den uka her.. Er fantastisk deilig å kunne slappe av litt.. Beundrer dere som klarer å stå i full jobb helt til permisjonen starter.. Men ikke press dere selv for mye..
Anonym bruker Skrevet 29. november 2007 #8 Skrevet 29. november 2007 Uke 35 og er i 100% kontorjobb ja, går helt fint, har en fleksibel arbeidsplass så kan sjonglere litt med timene ettersom det passer med dagsform og sånn.
lotta72 har fått Anders Skrevet 29. november 2007 #9 Skrevet 29. november 2007 Jeg er i uke 33 og er i full jobb. Skal til legen i morgen, og tipper at jeg blir litt sykemeldt. Kanskje 50%. Har ikke lyst til å bli 100% sykemeldt. Har 3 barn fra før, så det er ikke bare å slappe av når man kommer hjem fra jobb. Begynner å bli veldig sliten pluss at jeg hadde spor av proteiner i urinen sist. Har 2 + på ødem, og blodtrykket hadde steget litt sist jeg var på kontroll. Det er nok lurt å begynne å trappe ned for min del.
allis. Skrevet 29. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 29. november 2007 Kjekt å høre hvordan dere andre har det... Jeg vil og jobbe lengst mulig med kommer ikke til å presse meg for hardt, men synes det går greit. Har kontorjobb jeg, og det er jo greit, men det er ikke en slik kontorjobb hvor jeg sitter på rompa hele tiden, flyr en del frem og tilbake og har en god del tidsfrister å forholde meg til. Er bare disse kynnerne som plager meg litt så spørs om jeg går ned til 50 % etterhvert, vil ikke bli 100 % sykemeldt enda. Redd tiden kommer til å gå sakte da....=) vil jo gjerne at tiden skal gå fort frem til februar da tuppa kommer.... hehe.. Godt å høre at så mange andre er relativt friske og da, for har man ikke alt for store plager er det bare kjempesunt og jobbe, men det er greit å trappe ned litt etterhvert da!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2007 #11 Skrevet 29. november 2007 Er i uke 34 og er i full jobb.Begynner å kjenne at det er tungt men deilig å få brukt meg selv.Vet at verden blir snudd opp ned når barnet kommer:-)Har 4 barn fra før Jeg er eiendomsmegler og jobber ca 45 timer i uken Er også spinning instruktør. Kun 3 uker igjen så er det permisjon og jeg kan ikke se for meg hvordan hverdagen skal bli uten jobb. Jobb og tren så lenge dere klarer jenter- Det gjør godt både for kropp og sjel og ikke minst barnet. Hilsen mor(til snart 5
Gjest Skrevet 29. november 2007 #12 Skrevet 29. november 2007 Jeg er så missunelig på dere jenter.Har vært sykemeldt sidenJULI.blæh det er skikkelig kjipt.skulle så gjerne ha bytta,kos dere de siste ukene på jobb .
ElinSM Skrevet 29. november 2007 #13 Skrevet 29. november 2007 Jeg er 33 uker på vei og jobbet nesten 100 % til nå. Jobber som vikar på småbarnsavdeling, så det har vært noen få fri-dager innimellom. Har gått veldig fint frem til nå, men har merket det godt i ryggen og bekkenet siste 2 ukene. Spørs om jeg ikke skal ta det med ro nå i Desember:) Men er fornøyd med å ha jobbet såpass lenge.
Kakebakesøte Skrevet 29. november 2007 #14 Skrevet 29. november 2007 Jeg er i uke 31, i kontorjobb og jobber fullt. Planen er å gjøre det til jeg går ut i permisjon. Gjorde det sist hvertfall. Kjenner det er litt tyngre nå, men det skal nok gå.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2007 #15 Skrevet 29. november 2007 Flott at så mange har en super form og klarer å jobbe så mye. MEN! Det er ikke slik at jeg tenker wow, så flinke de er... Jeg skjønner egentlig ikke vitsen når folk sier; det er ganske tungt nå ja, og jeg er sliten. Men jeg skal klare å jobbe til jeg går ut i permisjon! Hva er vitsen?? For at folk skal tenke- jøss, for ei dame!? Flere på jobben min har sagt til meg at de angrer på at de sto på som f helt til permisjon, for da var de så slitne at de ikke orket noe. Og det er ingen som takker deg for at du ikke lytter til kroppen og heller jobber... Skulle gjerne ønske jeg hadde masse energi og ork til å jobbe fullt helt til siste slutt, men jeg har ikke tenkt å tyne kroppen til det ytterste, det er sikkert! Både kroppen og babyen min fortjener at jeg har overskudd!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2007 #16 Skrevet 29. november 2007 Men er det ikke lov å ha lyst til å jobbe så lenge man kan? Så lenge man er frisk og i fin form så skal man vel ikke legge seg ned? Jeg liker ihvertfall å føle at jeg gjør noe i hverdagen, blir tullete av å rusle hjemme uten å produsere/prestere noe i løpet av en dag. Jeg er dypt takknemlig for svangerskapet mitt så langt, jeg er i uke 33 og jobber 100%. Men om jeg blir sliten/syk skal jeg selvfølgelig senke tempoet og ta godt vare på meg selv og baby:)
Anonym bruker Skrevet 29. november 2007 #17 Skrevet 29. november 2007 Jeg har jobbet 100% til uke 34. Da sa kroppen bomstopp og jeg er nå 100% sykemeldt. Har følt meg heldig for at jeg har vært så pigg og ikke hatt noen plager, men det varte visst ikke helt til permisjon likevel. Er sykemeldt med kynnere. De ble plutselig veldig mye verre iløpet av bare en stressende dag, så pass på å ikke presse deg selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå