Gå til innhold

Angående kvalme og kjønn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

I mitt forrige svangerskap kan jeg ikke huske at jeg var ekstremt kvalm, litt var jeg men jeg slet mest med brekninger egentlig.. Fikk gutt:)

Denne gangen var jeg skikkelig(!) kvalm, sånn at jeg måtte legge meg ned for å konsentrere meg om ikke å spy, spydde aldrig, men det var bare flaks tror jeg..

Hater å spy.. Uansett.. Skal på ultralyd i morgen og lurer på om det kanskje kan være ei lita jente.

Hva tror dere om kvalme osv? Dere som venter jente, hvor kvalme var dere?

Har som sagt allerede en gutt, så det hadde vært fint med en jente, da hadde jeg hatt begge deler, men på en annen side har jeg mye kule klær fra før som jeg kunne "brukt opp" om det ble gutt=) Blir glad uansett hva det blir, men er så spent:)

Noen som vil svare?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror ikke kvalme har noe med kjønn å gjøre..kjenner folk som har fått forskjellig. selvomde har kastet mye opp..

har kun vært litt uggen.. og har ul i morra så får se

Skrevet

Første gang var jeg litt kvalm, og fikk gutt. Denne gangen har jeg vært så dårlig at jeg har vært sykemeldt fra uke 4, og venter jente. Tilfeldig?

Skrevet

Jeg tror ikke det, men hvor går grensen lurer jeg på?:)

Kosli at du får en av begge da:)

Skrevet

Hmm, jeg tror ikke på den myten med at maner mer kvalm med jente. Jeg kjenner mange med gutter som var veldig kvalme hele svangerskapet. Kjenner også de som har vært gravd med jenter og ikke vært kvalm. Jeg selv er fryktelig kvam!!! Og jeg venter en gutt!:)

Skrevet

Hei! Jeg er innom fra 3 trimester!

Jeg tror ikke på dette i d hele tatt! Jeg har ikke vært kvalm en eneste dag og venter jente. Er i uke 33. Svangerskapet har gått over all forventning, hadde jeg ikke visst jeg var gravid, så hadde jeg ikke hatt noen symptomer på det!

Jeg har ei svigerinne som venter gutt som har 2 jenter fra før, hun var kvalm med jentene, men denne gangen har det gått over stokk og stein, hun har spydd HVER dag fra hun fant ut hun var gravid og holder ennå på, og hun er nå over 20 uker på vei!

Hun venter altså gutt!!

Så dette er bare tull!

Skrevet

*sukk* har så lyst at noen av disse mytene skal være 100% sikker, vet de ikke er det, men da er det kjekt å høre hvor mange det har stemt med.. Lever i håpet om at det skal stemme ganske godt da vertfall, synes det er gøy..:)

Er altfor nysjerrig av meg..*sukk*

Skrevet

Var ekstremt kvalm med førstemann, gutt, spydde mange ganger om dagen og var dårlig. Vært veldig kvalm denne gangen og, gutt.

Min mor var dårlig i 9 mnd. med min bror og vanlig kvalm med meg, jente.

Jeg tror IKKE på dette.....

Skrevet

Hei, nå venter jeg barn nummer 3. jeg har vært likedan til nå i dette svangerskapet når det gjelder kvalme. Verken bedre eller værre. jeg har en gutt og en jente fra før. Svangerskapene har vært så å si like. og denne gangen også, nå venter jeg en gutt.Jeg tror det har veldig mye situasjonen en er i. Har en en liten en å ta seg av fra før, så blir en automatisk mere trøtt en om det er den første en venter, og da blir ofte symtomeme litt mere forsterket. Dette er noe jeg tror hvertfall. Men hadde jo vært gøy om du fikk en jente da, jeg syns det var veldig stas å få da jeg hadde en gutt fra før, uansett har det ikke noe å si bare barnet er friskt og velskapt, så er det uansett ett gudsunder:) Lykke til på ultralyden og resten av svangerskapet!! gi oss en tilbakemelding da:)

Skrevet

Jeg venter ei jente, og jeg har hyperemesis (ekstremkvalme)....

Skrevet

Jeg fikk jente første gangen og var ikke kvalm i det hele tatt.

Denne gangen har jeg vært litt kvalm i begynnelsen, men vet ikke hva jeg vennter denne gangen.

Skrevet

Har mer tro på at arv spiller en rolle her.

Mora mi og søstera mi var ikke kvalme i sine to svangerskap. Mamma fikk døtre, søstera mi sønner.

Jeg har heller ikke vært kvalm med min første (vet ikke hva det er ennå, men gleder meg til å finne det ut!).

Skrevet

Jeg har to jenter, og var ikke ett sekund kvalme med de. Nå venter jeg gutt og var litt uggen et par uker.

Jeg tror ikke man kan sammenligne med andre, for noen er kvalme med gutter og noen med jenter. For min del har jeg vært lik med lik kjønn, og ulikt med det andre kjønn. Jeg tror heller på at det er slik individuelt. Søstra mi var også fin med jente og litt kvalm med gutt.

Skrevet

Jeg har en jente fra før, og da jeg gikk gravid med henne var jeg i helt super form gjennom hele svangerskapet. Ingen tegn til kvalme. Er nå gravid i 17. uke med nr.2 og har vert skikkelig dårlig fra ca uke 6. Kastet mye opp og hadde 2 mnd der jeg var veldig dårlig. Er nå mye bedre (heldigvis).. Skal på ultralyd 17 des så blir spennede å se om vi får vite kjønn da... :)

Skrevet

Første sv.skap var jeg ganske kvalm: jente. Må si jeg trodde da på dette med kvalme og kjønn. Har gjort det siden jeg var på ordinær UL nå sist og fikk beskjed om gutt. Har sliti med ekstrem kvalme og oppkast i dette sv.skapet så nå tror jeg ikke det har noen sammenheng lenger. Er nok forskjellig fra person til person.

Skrevet

Jeg har vært ekstremt kvalm og kastet opp i mine tidligere svangerskap. Med nr 4 gikk jeg ned 10 kg. Jeg har fått 4 gutter. Denne gangen var jeg litt kvalm, men ikke slik som de 4 andre gangene. Jeg venter gutt denne gangen også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...