Kjærlighet <3 Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 Frem til ungene er to år skal en ha dem på fanget med eget belte men fra dem er fylt to, skal dem ha eget sete og sitte det under take off og landing. Forrige jul dro vi til svigers, må ta fly. På vei til svigers var ikke jenta fylt to år og fikk sitte på fanget, på tur hjem derimot var hun fylt to og måtte ha eget sete. Itillegg fikk hun ikke baby redningsvesten siden hun var over to. Måtte eventulet ha brukt voksen.. Ift betaling skjøner jeg at det må være en grense på alder..MEN jenta vår var jo like stor begge flyturene (tenker på vekt og høyde..) Burde det ikke være en grense på vekt/høyde hvertfall ift redningsvesten på flyet??? Jenta vår var liten av vekst og vet om mange som var godt under to år og var både lengre og tyngre enn henne....
Kjærlighet <3 Skrevet 29. november 2007 Forfatter #2 Skrevet 29. november 2007 Ble litt rotete dette, men tror dere skjønner poenget mitt??
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 29. november 2007 #3 Skrevet 29. november 2007 Tja... Jeg vil tro at voksen-vesten vil funke ganske bra på de små også) Den er jo ikke laget som en vanlig redningsvest, men kan strammes inn både her og der. Den spedbarnsvesten er nok laget for at de aller minste ikke skal kunne "falle ut" av den, og i tillegg får jo ikke barna eget sete dersom det er under 2 år.... Noe som betyr at ved helt fullt fly mangler det en vest til den minste. Jeg har tenkt mer på hva som skjer dersom oksygenmaskene spretter ut jeg.... da er det jo ikke en ekstra til minsten........ Skal man gi den lille sin egen mens man selv deler med sidemannen da eller? hehe.. Mye man skal tenke på;o)
Kjærlighet <3 Skrevet 29. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 29. november 2007 Hmmmm, ja si det? Tilbake til belte, når hun satt i sitt eget sete strammet ikke belte godt nok over bena hennes så hun hade raskt falt ut av det om det hadde vært kaftig turbulens.... Hadde nok sikkert gått fint med vesten og, men iom at det er stor forskjell på barne i den alderen syns jeg likevel det hadde vært bedre med vekt/høyde enn alder.. (vi spurte om vi ikke kunne få en liten redningsvest, men det gikk ikke fordi det var utenfor reglementet.....)
2Blåbær Skrevet 29. november 2007 #5 Skrevet 29. november 2007 Hei, jeg jobber som flyvertinne, og skal prøve og forklare.. Vestene har en vektbegrensning på 20 kg. Hvis du har en 2-åring som er liten av vekst kan du godt be om å få en infant-vest. Men barnet skal ikke sitte på fanget ved takeoff og landing etter fylte 2 år. Klart det er forskjeller i vekt og str. på barn, men ett sted må grensen gå. Når det gjelder oksygenmaskene kan jeg berolige deg med at over hver 3-seter er det en generator med 4 masker. Derfor er det kun tillatt med en baby på fanget på hver 3-seter (altså maks 4 personer). Reiser du sammen med venninna di som også har baby, kan dere altså ikke sitte sammen, med mindre ett av setene er helt ledig.
Kjærlighet <3 Skrevet 29. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 29. november 2007 Men vi spurte og fikk ikke lov å bruke baby vesten enda hun var kun 11 kg i fjor... (2år) Det var i mot reglementet..... Skjønner det med take off og landing da... Når du sa det med oksygen maskene husker jeg å ha hørt det før ja :-)
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 29. november 2007 #7 Skrevet 29. november 2007 Ah... Skjønner=) Men på korte turer i små fly finnes det jo ikke 3-seter. Men da er det kanskje ikke så sannsynlig at man får bruk for oksygenmasker uansett;o) hehehe... Hvis ikke det er 3 per 2-seter i disse flyene da.
2Blåbær Skrevet 29. november 2007 #8 Skrevet 29. november 2007 Hvis du tenker på propellfly så kjenner jeg ikke til hvilket opplegg de har når det gjelder oksygenmasker... men vil uansett regne med det at det er 3 masker på hver 2-seter der ja. Det skal være minst en ledig maske på hver rad gjennom hele kabinen, så crewet skal klare å gå fra den ene enden av flyet til den andre ved å ta i bruk ekstramaskene som er på hver rad (eller til passasjerer som tilfeldigvis står i midtgangen når maskene faller ned...)
mathilde70 Skrevet 29. november 2007 #9 Skrevet 29. november 2007 Hei 2Blåbær... I og med du jobber som flyvertinne... Vet du hvorfor man skal bruke ekstra belte til barn under 2 år i Europa mens det er forbudt i USA?
2Blåbær Skrevet 29. november 2007 #10 Skrevet 29. november 2007 Det har jeg ikke hørt noe om faktisk... flyr bare på Europa jeg... høres rart ut i grunn... hvor har du hørt det?
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 29. november 2007 #11 Skrevet 29. november 2007 ja, det høres jo veldig logisk ut=) Hvordan skal ellers flyvertinnene kunne bevege seg liksom.. hehe.. Er jo uaktuelt at de skal ha oksygenflaske på ryggen just in case. *flire'
mathilde70 Skrevet 29. november 2007 #12 Skrevet 29. november 2007 Jeg opplevde det selv i forrige måned. Satt med ekstra belte til snupp på 18 måneder fra Oslo til Washington DC. Så skulle vi videre til New Orelans med et amerikansk selskap, og da var det slutt på ekstra beltene gitt.. Som nevnt i den andre tråden fikk jeg beskjed om at det var forbudt i USA, og at jeg bare måtte holde henne fast så godt jeg kunne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå