arbeidsuhellet14.juli Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 Hun er hjelpepleier og jobber som vikar. Og hu ble innkalt til møte idag og fikk der beskjed om at de måtte kvitte seg med henne fordi de ikke hadde råd til at hu var syk. Hu har hatt migrene og vært borte 2 dager siden mai. Og ettersom hu er gravid så de ingen fremtid for henne der... Slik kan da umulig være lov....(godt hu er organisert)
Gjest mphs Skrevet 29. november 2007 #2 Skrevet 29. november 2007 Jo som vikar trenger de ikke gi henne mere jobb.
arbeidsuhellet14.juli Skrevet 29. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. november 2007 Men da det står i kontrakten at vikariatet varer ut april 08....
Gjest Skrevet 29. november 2007 #4 Skrevet 29. november 2007 Det samme skjedde med ei på jobben min.. Ho er (var) ekstravakt og ble gravid. Plutselig var det ikke så mange vakter til henne gitt... de begrunnet det med at det var så mange som ville ha ekstravakter. Dvs masse vakter til de andre og ingen til ho.. Ho gikk til legen og fikk sykemeld ut svangerskapet, da fikk ho like mye utbetalt som om ho hadde jobba. Nå vil jeg ikke akkurat annbefale det, er jo ikke helt "stuerent". kontakt likestillingsforbundet.
Brillemamma Skrevet 29. november 2007 #5 Skrevet 29. november 2007 HÆ??? Det kan da ikke være mulig??? Nei, dette er ikke lovlig! De har ikke lov til å gi henne sparken på de grunnlagene der! Bra hun er organisert ja, dette kommer hun til å vinne lett!!
Gjest mphs Skrevet 29. november 2007 #6 Skrevet 29. november 2007 Ok, du skrev ikke at hun hadde kontrakt. Da kan hun sikkert kreve å jobbe ut kontrakten.
arbeidsuhellet14.juli Skrevet 29. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 29. november 2007 Har nettopp vært med søs til ledern for organisasjonen for henne her i kommunen. Og dette var IKKE lov. Og slik som det ble snakket der blir det en skikkelig oppvask på en arbeidsplassen nå.
meg & to små vampyrer Skrevet 29. november 2007 #8 Skrevet 29. november 2007 Om man har et vikariat med kontrakt og fast arbeidstid i perioden man går i vkariatet kan de ikke gjøre slikt. Er man ekstravakt kan de vel gjerne la være å gi vakter.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 29. november 2007 #9 Skrevet 29. november 2007 Det har de ikke lov til.. Om hun blir syk er det uansett trygdekontoret som betaler etter 16? dager.
___ Skrevet 29. november 2007 #10 Skrevet 29. november 2007 Hvis vikariatet utløper trenger de nok ikke ansette henne igjen, men begrunnelsen var undeilg. Hvis hun fikk sparken tror jeg helt klart hun har en sak.
Gjest Skrevet 29. november 2007 #11 Skrevet 29. november 2007 Svigerinnen min var i den situasjonen. Var vikar med kontrakt. Hun ble gravid, fikk bekkenløsning og ble sykemeldt. Fikk ikke penger fra verken arbeidsgiver eller NAV. NAV sa at de ikke ville betale ut sykepenger fordi arbeidsgiver ikke hadde betalt de første 16 dager. arbgiver ville ikke betale første 16 dager fordi de mente de sa henne opp dagen før hun ble sykemeldt, noe som ikke stemte. Hadde ikke fått noe oppsigelse. Hun gikk til advokat og vant hele saken.
hm hm Skrevet 29. november 2007 #12 Skrevet 29. november 2007 Husk at deltidsansatte har fortrinnsrett på utvidet stilling fremfor at nye blir ansatt.... Så de kan ikke sparke hhen for så å ansette noen andre, og ihvertfall ikke på det grunnlag at hun er gravid, det blir brudd på både likestillingsloven og arbeidsmiljøloven.
arbeidsuhellet14.juli Skrevet 29. november 2007 Forfatter #13 Skrevet 29. november 2007 Satt å leste stillinger på nettet til kommunen vår for ca en time siden (ansatt i samme kommune) og der er stillingen utlyst intærnt allerede. Den kom ut to timer etter møtet til søs.
Northernlights Skrevet 29. november 2007 #14 Skrevet 29. november 2007 ann. O. Nymfe; så dere har overskudd med folk? Da er det jo greit å være hjem å rydde huset sitt. ;o) Fått gjort noe,da? Når du er ferdig,må du gjerne komme hit...jeg har rot og skrot også.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 29. november 2007 #15 Skrevet 29. november 2007 Hun må gå til organisasjonen og det fort. Jeg jobber i helsesektoren og da jeg ble gravid første gang i oktober 2003 så fikk jeg først en helgestilling i november 2003, så skulle de øke grunnbemanninga på jobb i januar, de hadde ikke lov å gå forbi meg så derfor fikk jeg økt min stilling til 60%, begynnte i den da jeg var 6 mnder på vei. Og nå i høst ble stillingen nok en gang økt til 75% og jeg er gravid igjen nå. De har ikke lov til å si opp noen på så dårlig grunnlag.
arbeidsuhellet14.juli Skrevet 29. november 2007 Forfatter #16 Skrevet 29. november 2007 Vet, nytt møte med organisasjonen i morgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå