arbeidsuhellet14.juli Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 Hun er hjelpepleier og jobber som vikar. Og hu ble innkalt til møte idag og fikk der beskjed om at de måtte kvitte seg med henne fordi de ikke hadde råd til at hu var syk. Hu har hatt migrene og vært borte 2 dager siden mai. Og ettersom hu er gravid så de ingen fremtid for henne der... Slik kan da umulig være lov....(godt hu er organisert)
Gjest mphs Skrevet 29. november 2007 #2 Skrevet 29. november 2007 Jo som vikar trenger de ikke gi henne mere jobb.
arbeidsuhellet14.juli Skrevet 29. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. november 2007 Men da det står i kontrakten at vikariatet varer ut april 08....
Gjest Skrevet 29. november 2007 #4 Skrevet 29. november 2007 Det samme skjedde med ei på jobben min.. Ho er (var) ekstravakt og ble gravid. Plutselig var det ikke så mange vakter til henne gitt... de begrunnet det med at det var så mange som ville ha ekstravakter. Dvs masse vakter til de andre og ingen til ho.. Ho gikk til legen og fikk sykemeld ut svangerskapet, da fikk ho like mye utbetalt som om ho hadde jobba. Nå vil jeg ikke akkurat annbefale det, er jo ikke helt "stuerent". kontakt likestillingsforbundet.
Brillemamma Skrevet 29. november 2007 #5 Skrevet 29. november 2007 HÆ??? Det kan da ikke være mulig??? Nei, dette er ikke lovlig! De har ikke lov til å gi henne sparken på de grunnlagene der! Bra hun er organisert ja, dette kommer hun til å vinne lett!!
Gjest mphs Skrevet 29. november 2007 #6 Skrevet 29. november 2007 Ok, du skrev ikke at hun hadde kontrakt. Da kan hun sikkert kreve å jobbe ut kontrakten.
arbeidsuhellet14.juli Skrevet 29. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 29. november 2007 Har nettopp vært med søs til ledern for organisasjonen for henne her i kommunen. Og dette var IKKE lov. Og slik som det ble snakket der blir det en skikkelig oppvask på en arbeidsplassen nå.