Gå til innhold

Hvordan er dere når dere er sykemeldt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tør nesten ikke engang gå ut i butikken, eller utenfor døren. Tenker at jeg kan jo ikke gå ut når jeg er sykemeldt..Men samtidig har jeg vært hjemme siden mandag og begynner å savne litt frisk luft. Er sykemeldt ut i morgen. Tanker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta deg en tur i butikken du.. Mat må du jo ha

Skrevet

Jeg drar til byen,butikken osv. Alt jeg orker gjør jeg. Kan jo ikke bare sitte stille. Spørs jo litt av grunnen til sykemeldingen.

Skrevet

Har influensa...Men føler meg litt bedre i dag..Savner frisk luft hehe

Skrevet

da hadde jeg i hvertfall tatt en tur på senteret. Er jo ikke så langt unna om du plutselig merker at du ikke orker mere. Å komme seg ut kan gjøre en godt.

Skrevet

Kommer an på hvorfor jeg er sykmeldt.

Da jeg var sykmeldt pga ødelakt fot hoppet jeg rundt på krykker der det gikk, om det er pga forkjølelse holder jeg meg inne til jeg kan gå på jobb hvis det ikke er helt krise.

Skrevet

Spørs jo litt hvorfor en er sykemeldt og hva du gjør ute...

Når jeg ble sykemeldt pga ekstrem kvalme i svangerskapet var jeg ute å gikk en tur når jeg orket det. Samt en tur på butikken for å handle mat om jeg følte jeg hadde nok overskudd. Det er bra for humøret og kroppen å få kommet seg ut, se folk og få luft (om en ikke ligger sylta i influensa da...)

Er jo stor forskjell på å trø en liten tur ut for å få litt luft enn å være på jobben en hel dag. Vil tro at de fleste kan se forskjellen på det...

Skrevet

Ville ikke vært redd for å gå ut.. Dersom det var en enkelt "egenmeldingsdag" hadde jeg nok ikke dratt på shopping for å si det sånn.. Men en tur til butikken er jo ikke det samme som å være en hel dag på jobb...

Skrevet

Har du influensa, som jeg ikke viste hadde kommet til Norge i år, så ville jeg holdt meg inne. En ting er at du bør gjøre dit beste for å bli raskt frisk, noe annet er at det er dårlig gjort å gå steder der du kommer i kontkt med mange mennesker som du kan smitte.

Skrevet

Ser du skriver at det er influensa (som jeg brukte som et eksempel...) Om du er så si frisk, ser jeg ikke noe problem med at du tar deg en tur ut. Er bare godt for kropp og sjel:-)

Skrevet

tviler på at jeg møter en arbeidskollega liksom, men uansett :( nei da tar jeg meg en liten tur ut..

Skrevet

Hehe...det er sant. Men har lagt merke til at mange kaller en hard forkjølelse med feber for influensa da.. Uansett når tid på året det er.

Skrevet

Det verker vel ikke i kroppen under en vanlig forkjølelse? Mulig det også kan være graviditeten som kan spille inn, men en vanlig forkjølselse pleier ikke å sette meg ut av spill nesten i en uke

Skrevet

Litt enig med deg.. Men har vendt meg til å se forbi det :-)

Skrevet

Nei, men feber gir verk i kroppen. det går en skikkelig stygg forkjølelse for tiden med høy feber. Mange på jobben som er sykemeldte, men det er ikke influensaen som har kommet.

Jeg har selv hatt den, og jeg blir også sjelden slått ut av forkjølelse.

Skrevet

Mulig ikke influensaenhar kommet.. men den siste tiden har det gått en skikkelig hard forkjølelse og det kan ofte forveksles med influensa begrepet. Og mange leger bruker dette begrepet feil..

Poenget var at det var ikke det HI spurte om.

Diagnose har ikke vi noe med å blande oss bort i, det har hun tydeligvis vært hos legen for allerede da hun er sykemeldt.

Om man er gravid kan det jo også være litt tyngre å være forkjølet.

Om du føler at du orker det så syntes jeg fint du kan gå ut HI.

Du har ikke vondt av frisk luft.

Men du trenger ikke anstrenge deg med å gå i matbutikken ol. om det ikke er nødvendig.. Man blir gjerne litt svett i kanten om det blir kø ol. ;-)

Men ta deg en tur ut..

Jeg ville ikke reagert om jeg traff en sykemeldt kollega ute.

Folk kommer seg ofte raskere om de får litt frisk luft tenker jeg.

Pleide å ta en tur på frognerseteren og ta en kopp kakao jeg om jeg var småforkjølet ;-) Frisk luft og varm drikke gjør underverker :-)

Skrevet

men det er mange som henger seg opp i dette med har man influensa eller en vanlig forkjølelse. det har jeg merket. mulig en med litt bakgrunn innen helse og sosial kan gi oss et entydig svar.

Hosting

Piping fra brystet

Tett i hodet

Verker i kroppen

Litt feber

Renner/ er tett i nesen

Sover dårlig om natten

Skrevet

HI.. Mannen dro med seg denne forkjølelsen fra Oslo (han jobber jo der fortsatt, selv om vi har flyttet til en annen by).

Han smittet oss andre og vi har ligget langflate hele gjengen..

Mormoren og onkelen som aldri er syke har også ligget rett ut.

(ingen av de hadde vært forkjølet på 3 år eller noe).

Mulig det er den du har fått også.

Skrevet

Tatt fra lommelegen.no:

Sykdomstegn på influensa:

Symptomene begynner plutselig. Du får feber, hodepine og vondt i muskler og ledd. Tett nese, sår hals, hoste og sviende ubehag i brystkassa bak brystbeinet er også vanlig. Matlysten forsvinner, og noen får magesmerter og oppkast, særlig barn.

Skrevet

Men herregud da! Leger bruker vel ikke det begrepet i hytt og pine!

Influensa er et virus som kommer fra Asia hvert år i større eller mindre grad. Den pleier å komme til Norge en gang i løpet av desember og kan vare så lenge som til mars, april. Dette tror jeg de fleste leger vet.

Og om hun vil gå på butikken eller ikke må hun kjenne på selv.

Jeg hadde gjort det om jeg følte meg frisk nok. Det er forskjell på en liten tur på butikken og en hel dag på jobb. + at man er gravid.

Skrevet

slik hadde jeg det tidligere i høst og, men det var likevel ikke influensa iom at influensaen ikke er kommet til landet enda. Likevel kan en ha symptoner som er helt lik, men da kalles det ikke influensa men forkjølelse. (sterk som sådan....)

Men egentlig er jo det irrelevant ift spørsmålet ditt. Influensa eller forkjølelse om en er på bedringensvei er det ingenting i veien for en tur på butikken eller en spaser tur for å få frisk luft :-)

God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...