Gå til innhold

Tenker dere over forbruket deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av div "hva-skal-jeg-kjøpe-til-svigermor-som-har-alt" og andre innlegg...

Er dere mer bevisste over forbruket deres nå som verden er i en klimakrise?

Jeg er blitt mye mer bevisst, handler økologisk mat når det er tilgjengelig, resirkulerer, handler mye brukt og tar ofte toget istedenfor bil... Ikke helt "ren" da, skal ut og fly en tur i morgen, jentetur til London :)

Men vi småbarnsforeldre kan være rimelig shoppaholic til de små. Jeg har siste året handlet en del klær på fretex, arvet en del og ikke kjøpt leker (fått noen nye pluss noen brukte av andre da..) Har så og si ikke handlet noe nytt siden i april.. Og har spart sinnsykt mye penger i tillegg til ganske ren samvittighet..

Hvordan er det hos deg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja i det siste har jeg tenkt det er galskap å bruke så mye penger på egentlig tull. har også kjøpt veldig mye til mini gjennom 3 år og det er masse av det som er unødvendig. blitt mye flinkere de siste månedenee

Skrevet

Ja, jeg er så flink jeg bare kan. Men dessverre er jeg et klimasvin siden jeg flyr en del. Men det er langt til nordnorge... og tog tar jo uendeligheter med tid.

Skrevet

Jeg handler noe økologisk på helsekostforetningen. Mest mel og ris og julegodter. (fiken, dadler, nøtter) Og det er fordi jeg prøver å være bevisst på hva vi får i oss. Det kan jo hjelpe litt, selv om jeg er innmari glad i småkaker og blir lett fristet til noe søtt.

Ellers så er man vel normalt opptatt av forbruk. Fører ikke regnskap, men bruker ikke mer enn hva jeg har. Og har alltid penger igjen i slutten av måneden. Selv om det kan være rimelig skrapa. Man skal jo leve litt også. Viktig det..

Skrevet

Hvis staten bare kunne kuttet ut momsen på økologisk frukt hadde vel øko-bruken steget betraktelig. Men de pengene må de jo ha til julebord og oppussing av slottet, så...

Skrevet

Ja ikke sant?? Handler om prioriteringer, og det provoserer meg så sinnsykt!!

Skrevet

Jepp men velferdslandet Norge tenker nok mer på de rikes velferd enn klimskriser og fattigdom. Og bidragsytingen til barna i Afrika er 100% politisk. Det er ikke for å være snill. det er av økonomiske, politiske, egoistiske grunner. På samme måte som ruspolitikk (alkoholens lovlighet) og det meste annet her til lands.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...