Anonym bruker Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 Vi er 5 søsken, 4 av oss låner aldri mer en 1000kr av foreldrene våre og betaler tilbake med en gang vi får lønn når det er sånn at vi må låne. Så er det den siste hun har lånt og skylder foreldrene våre over 90 000kr Og har aldri betalt tilbake noe som helst. Ho skylder forsovidt også masse penger til 2 av søskene mine. Men ho er å blir et rotehue når det gjelder penger, og havner i svære kniper støtt og stadig og foreldrene mine har hjelpt ho ut av dem pga barna hennes. Nå er det sånn at foreldravåre skal selge huset sitt og får en veldig bra pris på det. Så de har bestemt at vi skal få litt penger som forskudd på arv. De har sakt 100 000kr til hver av oss søsken. Men fordi denne søsteren min skylder så mye har de bestemt at ho skal få 40 000kr og at de skal si at ho ikke lengre skylder dem noen ting. (så egentlig får hun 130 000kr bare ikke utbetalt.) De snakket med meg og broren min om det siden det egentlig ikke blir lik sum da... men vi sa at de skal gjøre akkurat hva de vil med pengene de er tross allt dems. Nå har de fortalt det til henne og hun er potte sur fordi vi andre får jo utbetalt 60 000kr mer en henne. Og påstår at det er urettferdig...... Og sier at om de gjør det sånn så vil ho ikke ha noe med dem å gjøre mer. Kjenner jeg blir så irritert og flau , her er man ikket takknemelig for at de gir henne noe nei. Ho har vel hele tiden tenkt at ho bare kan låne og låne av dem og aldri betale tilbake. Enda ho til og med har skrevet kontrakt på at hun skylder dem disse pengene. Værste er vel at hun klager til oss fordi hun ikke får like mye utbetalt som oss, og forventer at vi skal være enig om at det ikke er rettferdig....
Gjest Skrevet 29. november 2007 #2 Skrevet 29. november 2007 Synes hun er veldig frekk jeg altså. Hvor er takknemligheten likssom ? Høres fryktelig bortskjemt ut. Er det minstemann dette eller? Ville sagt som sant var : at hun får av deres penger og burde holde kjeft Og at hun burde ha brukt de 40 000 til å betale tilbake det hun skylder søskene sine. Herlighet altså ! blir nesten flau på hennes vegne jeg også!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2007 #3 Skrevet 29. november 2007 Kjempebra å høre at foreldrene dine tar tak i problemet. Hører ofte om den som klager over barn som låner penger, men aldri tilbakebetaler. Og neste dag låner de allikevel bort penger til samme person. Bra at de ikke gir mer til din søster - hun har tross alt fått mer enn nok. Håper bare de ikke gir etter for maset hennes - for da lærer hun aldri. Ellers må du bare le av din søster. Når hun ringer og klager må du bare le høyt og si at det bare blir pinlig å høre på sytinga hennes. Hun er da voksen. Kanskje hun bør få et økonomikurs i julegave av dere andre søsken.
"husmor"med lille Nora Skrevet 29. november 2007 #4 Skrevet 29. november 2007 wow.. hun er bortskjemt høres det ut som.. er enig men @ugust...
Anonym bruker Skrevet 29. november 2007 #5 Skrevet 29. november 2007 Faktisk så er hun eldstemann. det er jeg som er minst. Men at ho er bortskjemt kan man trygt si. Største forskjellen på meg og henne er at ho vokste opp mens pappa og mamma hadde veldig god økonomi så ho fikk allt, Klær, skolebøker, masse penger i lomme penger , lappen, sin første og andre bil...... Jeg er født 14 år etter og vokste opp på en tid hvor økonomien var veldig trang (ikke når jeg var veldig liten men fra jeg var rundt 10 år), så jeg jobbet som barnevakt og senere også hadde sommerjobber for å betale ting jeg trengte som klær og bøker på videregående. Lappen har jeg også betalt og bil har jeg aldri hatt fordi jeg ikke har hatt økonomi og direkte bruk for det. Foreldrene våre har gitt oss alle så mye de kunne når vi vokste opp men allt etter hvordan økonomien er. De betale lappen for 2 andre søsken av meg også da. Men så var det bare ikke penger til det lengre. Jeg syntes forsovidt det er greit at det er forskjell er jo bare sånn det blir. Og må inrømme at jeg er glad for at jeg har lært litt mer om hva penger er værdt. Foreldrene mine kommer ikke til å gi etter denne gangen de er som pappa sier dritt lei av oppførselen hennes. Og sier at gir hun seg ikke kommer de til å dele opp pengene og sette på konto til barna hennes
Anonym bruker Skrevet 29. november 2007 #6 Skrevet 29. november 2007 Uansett om hun har fått alt i hendene i oppveksten, så betyr ikke det at det er legitimt å oppføre seg på denne måten! Har mer med personligheten hennes å gjøre! Jeg har også vært så heldig å fått alt i hendene, men det betyr ikke at jeg ikke forstår hva penger er verdt og hvor mye man må jobbe for å skaffe dem. Jeg har tatt lang utdannelse og har god jobb. Dette har ført til at jeg alltid har greid meg selv som voksen og aldri har lånt penger av foreldrene mine. Veldig bra at foreldrene dine nå setter foten ned, men synes faktisk at hun får alt for mye siden hun skylder så mye penger i utgangspunktet. 10 000 kr er jo det hun skulle hatt, and thats it! Håper dere som søsken passer på å ikke støtte henne i det tullet hun prøver på nå. Virker som hun er ganske manipulerende overfor både foreldre og søsken. Håper du bruker pengene på noe fornuftig;o)
Gjest Skrevet 29. november 2007 #7 Skrevet 29. november 2007 Jøss....! Det må jeg si! Hadde nok også blitt veldig flau hadde dette vært søstera mi....... Enig med hu ene over her, burde brukt de 40.000 å betalt dere tilbake.
Gjest Skrevet 29. november 2007 #8 Skrevet 29. november 2007 Det er visst ikke bare enebarn som har fort for å bli bortskjemt nei... Hun er vell ikke tilfeldigvis "attpåklatten" vell?
Anonym bruker Skrevet 30. november 2007 #9 Skrevet 30. november 2007 som jeg svarte på et innlegg over nei ho er nok ikke attpåklatten, er nok jeg som er det. Ho er eldst. Og til ei som svarte litt høyere opp, jeg emnte ikke at man automatisk er bortskjemt hvis man har fått masse. Men i hennes tilfelle har det nok vært med på å gi henne et merkelig blikk på verden. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå