Gå til innhold

Jeg søker herved avskjed...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden det viser seg at jeg er en uduglig mor med lite eller ingen håp om bedring velger jeg å gi opp..

Gi barna mine til noen som elsker dem slik barn skal elskes, som kan gi dem en oppvekst fylt av glede og latter.

Jeg er lei av å måtte hele tiden være et monster med mangel på søvn, mangel på vitaminer, mangel på lyst og øsnker bare at jeg kan få fred å ro uten å måtte skifte diarebleier, bekymre meg over at barna ikke spiser eller drikker, ikke måtte kjefte på eldstemann som raser rundt over alt uten å høre etter noe fordi han vil ha oppmerksomhet, jeg vil ikke sitte på steingulvet å leke i fem timer i strek, jeg vil ikke bli røsket i håret, jeg vil ikke måtte bære på barna hele tiden,jeg vil ikke bli hoppet på, snørrkysset med, eller måtte tørke flere romper, jeg vil ikke bli spydd på flere ganger, jeg vil ikke passe på hvor jeg setter alt, jeg vil ikke tørke opp mer blod å tårer fordi jeg gjør feil, jeg vil ikke måtte lage mat til noen som ikke vil spise, jeg vil ikke sitte å se på at alt jeg gjør blir revet i filler fordi lillemann er sint fordi pappa hadde reist vekk, jeg vil ikke ha mer samtaler som omhandler hva vi gjør feil i hverdagen, jeg vil ikke ha flere diskusjoner på barneoppdragelse, jeg vil ikke ha mer kritikk om hvordan jeg takler mamma-rollen, jeg vil ikke høre hvordan mammaer skal være lenger, jeg vil ikke være et konstant behov som alltid må stå beredt med bleier, mat, vann,kjærlighet, forståelse, trøst, smil, bensin, papirene i orden, brevene sendt til alle som deler det samme etternavnet, huset oraganisert ned til det minste støvfnugg.

Jeg vil være sint, jeg vil være frustrert, jeg vil være sliten, jeg vil være lei, jeg vil kunne forlate huset uten å måtte pakke i to timer før jeg kan gå på butikken, jeg vil kunne glemme ting uten at det er så farlig og jeg vil ha forståelse for alt dette.

Siden dette ikke er noe man har lov til som mamma velger jeg derfor å si opp.

Ikke alle er perfekte hele tiden, sier de, men hvorfor streber vi alle etter å være det. Det eneste vi alle vil for barna våre er det beste for dem, jeg vet at mine barn kunne ha gjort det så mye bedre uten meg.

Jeg tar av meg hatten til dere som velger å fortsette i stillingen mamma, jeg skal nå stille meg i køen ung og dum igjen å håpe på fornyet løve til å ikke ha noe ansvar, noe anger, noe moralske kruppler ved det jeg gjør.

Ha en fortsatt fin dag i mamma land.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du trenger en god klem jeg :o)

*klemme-hardt-på-sliten-mamma*

Alt vil helt sikkert snu.

Og husk: Du er verdens aller beste mamma for barna dine! Ingen over - ingen ved siden.

Selv om man føler seg som en utdanka skurefille noen ganger

Skrevet

Nei men i alle dager, det går jo ikke..

Du vet vel at det som mamma er lov å forlate "krigsonen" for å gå i butikken uten at man må rydde alt før huset forlates.

Du vet vel at det som mamma er lov å være sliten, sint,frustrert, deppa

og Gud vet hva.

Men barna har jo en mamma, og det er det viktigste. Om mammaen deres er perfekt tar de fart og driter i.

Du må søke hjelp, du behøver ikke å si opp som mamma fordet...

Ønsker deg all mulig lykke til, håper det ordner seg til det beste for barna.

Skrevet

Jepp, det suger big time å være tvunget til å bli voksen noen ganger, men generelt sett er det jo verd det da. Klem fra en ganske sliten 3 barns mor midt i studiene...

Skrevet

Du høres ut som en helt normal, god, men supersliten mamma. Du trenger avlastning og noen som er god mot deg!

Be om hjelp! Ingen klarer alt alene, og ingen er supermamma. Vi bare tror alle andre er det.

Klem

Skrevet

Det er mørkt midt i tunnellen - men du kommer deg ut på den andre sida! *stoor klem*

Barna dine har bare en MAMMA - og det er deg. Vet du ikke at dine armer verner dem mot alt som er dumt, dine klemmer fjerner vonde tanker, din armkrok er det tryggeste sted på jord når det kommer skumle drømmer, og din blåsing er den beste smertestiller. Barna tror det er du som bestemmer om det regner eller er solskinn, og at du kan og vet alt som er å kunne og vite i hele verden!

Når det er sagt - når barna er i seng, glem alt som heter lodotter og klesvask. Legg deg i badekaret med bergamottolje i vannet, lydbok i ørene og hvil deg litt. Det har du ærlig fortjent - du er jo mamma!

(Ps: sjokolade hjelper også!)

Skrevet

Stor klem....:o) Det er et slit innimellom, og noen ganger er de "innimellomene" mer eller mindre kontinuerlig:o)))

Men jeg synes jeg ser deg om "søknaden" blir innvilget, da hadde nok løvemor brølt høyere enn hun noengang hadde brølt etter gretne og uvillige barn:o))))

Skrevet

Avskjed innvilget, så kan du gå fra å strebe etter alt du beksriver ovenfor, til å bli en normal og ikke perfekt mamma. Det er nemlig det beste for barna dine, en mor som kan innrømme sine begrensninger.

For tre uker siden skulle vi på hytta. Jeg orket ikke, jeg greide ikke flytte på EN ENESTE TING TIL, jeg ble helt gal av tanken på en eneste praktisk ting mer å forholde meg til. Jeg sendte sambo og eldstemann på tur alene, la fra meg alt jeg hadde i hendene og gikk og la meg, sov som en stein da de dro. Noen ganger topper det seg, da er det NOK. Kanskje du skal "rømme" litt, få hjelp til å gjøre det mulig.

Gulvet mitt er fult av klissete støvete gulpeflekker... Hva synes du, skal jeg prioritere å vaske gulvet, eller skal jeg ta meg en kaffe og dibbe litt nå når jenta endelig sover, og så putte henne i vogna og gå en tur ut; sola titter fram etter dager meg regn og mørke... Jeg tror jeg prioriterer kaffe og tur, og gir blanke i det gulvet - hang me!

Skrevet

Kjempegodt skrevet Gunda!!! Du går med en liten forfatter i magen. Tror at de alle fleste opplever det slik å være mamma til tider, men mange vil nok ikke innrømme det overfor seg selv. Du virker som en dame med mye selvinnsikt som er flink å sette ord på ting.

Pass på å ta godt vare på deg selv oppi det hele og spar på dette innlegget og ta det frem om ti år. Husk da hvor sliten du var men likevel sto du opp og prøvde på nytt neste dag. Fantastisk.

Mange klemmer til deg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...