Gå til innhold

Dere med ca. 2 åringer +++

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan er rutinene deres etter jobb/på ettermiddagen?

Når spiser dere middag, når spiser ungen kvelds og når legger ungen seg?

Jeg forsøker seriøst å tak i legge problemene vi har med 2 åringen vår, men det er søren meg ikke lett. Forsøker å sjekke opp litt på rutinene våre nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Henter han ca 15:30 i barnehagen. Da har han akkurat spist frukt, youghurt og knekkebrød. Tar litt tid før han blir sulten igjen.

Spiser middag 17:30, det blir kveldsen hans, siden han legger seg 19:30

Skrevet

Han spiser kl 15 i barnehagen og da blir det ikke middag før ca 17:30. Han legger seg rundt kl 19 og spiser ikke kveldsmat før det.

Skrevet

Vi henter gullet rundt kl 1500. Har da akkurat spist knekkebrød og frukt. Hjem og ungen slapper av framfor tven i en times tid, mens mor lager middag. Hun er alltid så sliten etter en hard arbeidsdag i barnehagen at hun vil være i fred litt. Så tar hun kontakt når "slappavtiden" hennes er over. Så er det middag rundt kl 1615. Fra kl 1700 er det lek, baking, besøk, tegning rett og slett aktivisering fram til kl 1800. Da er det kveldsstell, litt kveldsmat kl 1830, på med pysj og synge synge synge, hente vann, drikke masse masse maaaaaaaasse vann før det er kveld og mørkt kl 1900.

Skrevet

Nå er min 3 år da, men samme rutinene omtrent som da han var 2 år. Henter rundt klokken 15.30-16.00 i barnehagen, spiser middag rundt klokken 16.30. Får ofte frukt ti barne-tv. Om middagen var litt senere, f.eks kl 17 ++ blir detsom regel ikke kvelds, eller spiser han kvelds etter barne-tv. Begynner kveldsstellet i 19-tiden og ofte sover han før pappaen er ute av rommet (pappaen som legger de to eldste), sånn ca klokken 19.20-19.40 engang. Da sover han til rundt 6.30-7 dagen etter.

Min erfaring her er generelt at når de begynner å tullemed leggingen om kvelden som 2 åringer, er det ofte et tegn på at det er på tide å kutte ned på/kutte ut luren på dagtid dersom de sover på dagen. Vet ikke om 2 åringen deres gjør det?

Skrevet

vi har akkurat sluttet med dagsovingen. Ble en ny verden etter dette, men det krever mer av oss på ettermiddagene, men det er helt ok. Jeg vil heller ha kveld kl 19 enn kl 2130, som det ble før vi sluttet med dagsovingen.

Skrevet

vi henter henne i 15.30-16.00 tiden. da har hu akkurat spist frukt og yoghurt ( noen ganger en brødskive ). spiser middag i fem-halv seks så det er kveldsmaten hennes.hu legger seg 18.30.

Skrevet

Henter i barnehagen 1500-1600. da har jeg som regel middagen nesten ferdig. spiser innen 1630. så leker vi litt før pappa kommer hjem ved 1800 tiden. spiser kveldsmat/ser barne tv . så går de i dusjen eller pappan steller han til kvelden. I seng 1900-2000. Alt ettersom han skal i barnehagen dagen etter eller være hjemme!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...