Anonym bruker Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 Har et nokså teit problem, som egentlig bekymrer meg ganske mye. Samboeren min sykler til jobb hver dag, og han sykler FORT. Det har egentlig vært greit på sommerføre, men nå som det er snø og is så blir jeg bekymret. Har sagt det til han, men det bare ler han bort. Syns det er skummelt at han sykler på is 8km uten hjelm hver eneste dag. Hvordan skal jeg få han til å skjønne at jeg faktisk ER ordentlig bekymret? Har sagt at han bør sette sykkelen i garasjen for vinteren, men som sagt - han bare ler det bort. Er jeg for bekymret? Føler meg veldig "bestemor", men sånn er det.
Babyluren Skrevet 29. november 2007 #2 Skrevet 29. november 2007 Hei. Jeg forstår deg godt. Mannen min er også avhengig av syklen sin, og har lange turer om sommeren. Syns det er skummelt, men han bruker hjelm i alle fall. Har han hjelm? Prøv å fortelle ham det rolig og forsiktig at du ikke vil at noe skal skje ham. Videre kan du jo gjøre sykkelturen tryggere for ham på andre måter. Hva med en tidlig julegave bestående av piggdekk til sykkelen, refleksvest og skikkelige lykter til både foran og bak! En god venn av meg ble i en alder av 18 år påkjørt av lastebil, som ikke så ham der han lå i blindsonen. Han hadde selvfølgelig ikke hjelm, hodet ble totalknust og han døde momentant. Patologisk sa han kanskje kunne reddet livet hadde han hatt hjelm. Du skjønner vel at jeg er redd når mannen er ute og sykler. Fortsett å fortell ham viktigheten av hjelmbruk, og sørg for at han har skikkelig lys på sykkelen. en syklist uten lys og refleks er i mørket praktisk talt usynlig for billistene. Nekter han å bruke hjelm fortsatt så sørg i alle fall for at han synes i trafikken. lykke til.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2007 #3 Skrevet 29. november 2007 Nettopp, det er akkurat det jeg mener. Tenker på hva som kan skje hver eneste dag, og blir innimellom veldig redd! Det er jo så mange som blir skadd, og tilogmed dør i trafikken pga det! Han har ikke hjelm, og har sagt at han ikke kommer til å bruke den hvis jeg kjøper en til han. Det er så typisk menn å være barn på den måten! Men tror likevel jeg skal ta tipset ditt, og kjøpe hjelm, lys og refleksvest til han. Kanskje skjønner han at jeg er seriøs da. Takk for at du delte din erfaring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå