Gå til innhold

Vekstavvik,noen som vet noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært på min andre kontroll i dag pga vekstavvik,ser ikke ut til at hun vil opp på normalen, er i uke 31+0 og vesla har ett vekstavvik på 23%,skal tilbake til kontroll i uke 34,altså om tre uker,noen som vet gangen i dette,hva de eventuellt vil gjøre neste gang hvis hun fortsatt ligger under? Håper noen har noen erfaringer:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dessverre kke så mye å si , det er nok bare legen som vet noe her. Mitt barn har også vekstavvik - 5 % , men det betyr i mitt tilfelle bare at barnet nok ikke blir så mye over 3 kg. Slik begge gutta mine har vært 2900 gr og 2070 gr. Men hva sier legen da? er han veldig bekymret eller?

Ble ikke klokere nå, men ville bare si at jeg har lest innlegget ditt. Ser du ikke har noen svar her inne, men er nok fordi spørsmålet er litt vanskelig er jeg redd for. Skjønner godt din bekymring, og ønsker deg masse lykke til videre!

Skrevet

med tredjemann (tredjejente) var jeg veldig liten hele tiden,va 6 mnd på vei og hadde kun en bitteliten kul på magen,låg under normalen hele veien,de siste to mnd måtte jeg ukentlig til ultra for vekstkontroll,ho sluttet ikke å vokse men vokset veeeldig seint. vi snakket med en dansk lege på sykehuset som var spesiliset på dette området,han såg at ho la no på seg uke etter uke sjølv om det var fryktelig lite,og det var et bra tegn,vi spurde jo om hva som gjorde dette,at ho va så liten m,m men han sa så enkelt va det at noen får små barn og noen får store barn,sånn var det enkelt og greit,og jeg var en slik som fikk små barn,har med arv og slikt m.m men poenget her var jo rett og slett det at ho la på seg,sjølv om ho hele tiden låg langt under normal streken,ho ble født til nesten termin (6 dager før) og kom med rompen først,men det var bare et plopp og ho var ute,de klare knapt å ta i mot henne..... var 2460 g men helt fullbåren bare som en liten dukke,men var mest glupsk av alle på barsel,måtte være der siden ho var litt liten, hele veien har ho vært litt liten og litt sein ,var over ett år før ho krøp og to år før ho gikk,vært sein i språket m.m men i dag,(ble nett 7 år hin dagen),er ho som en annen 7 åring,men er jo litt liten av seg,og har litt endå å gå på ang språket.men i følge legen den gangen var konklusjonen at noen får små og noen får store barn,thats it.......så jeg tenker det vil gå fint med deg oxså,håper det dååååå

Skrevet

glemte å si at de to første jentene var små oxså,ei rett over 3 kg og ei 2900g men ikke så små som ho tredje,de andre jeg har fått siden har vært små og,rett rundt 3kg oxså,så det stemmer det legen sa at leg får kun små barn .

Skrevet

Tusen takk for svar,legen kan jo ikke sååå bekymra i og med jeg ikke skal dit igjen før 20 des,men jeg håper hvertfall hu får lov ti bli i mammas mage til hun er så stor og sterk hun kan bli,selv var jeg liten når jeg ble født 3010 gr,men i dag er jeg 178 høy,så har vel mye med gener å gjøre,takk nok en gang:)

Skrevet

Hei, i uke 35 fikk jeg, etter ultralydundersøkelse, vite at min baby hadde et vekstavvik på 20%. Det som var viktig for legen å få undersøkt var at livmoren fortsatt fungerer bra, noe som vises på mengden fostervann, og at hjertelyden til babyen er normal. Ville det ikke vært tilfelle, så tror jeg de ville ha vurdert å sette igang fødselen før tiden.

Har selv vært litt bekymret, men hjertelyden var fin under undersøkelsen idag, og babyen er like aktiv som før. Har lest at størrelsen på babyen ved fødsel ikke nødvendigvis betyr at de enten blir veldig store eller veldig små når de vokser opp.

Ellers synes jeg det er mye fokus på for store babyer for tiden, og at det er en del bekymring angående dette på forumet. Man hører imidlertid lite om de som venter små.. som oss.

Skrevet

har vært på ultra ein gang e veka siden uke 34. har vekstavvik på 23%. akkurat i grenseland til at di vil følla d opp. opp til 22% er normalt. termin i mårå 1. des. ho ligger nå berre 17% under. var 2900g på mandag! einaste forklaringa e berre at noen barn er små andre store! alle e forsjellige.ingenting å bekymra seg for! glede meg t å få na ut nå:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...