Gå til innhold

ultralyd og vekt på barnet....

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå har jeg vært til ultralyd og fått beregnet vekt på barnet...

jeg er 31+3 idag og ungen er:

- 1944 g

- hodeomkrets mellom 28 og 29 cm

fikk da beskjed om at gutten blir ca. 3900 til termin....

noen som har vært på ultralyd rundt uke 31 eller 32 og kan sammenligne???????????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var i uke 31 og var akkurat lik deg, fikk ikke vite nå vekt, men hun sa det var +12% og at barnet vill bli ca 3800-3900 når hun ble født

Skrevet

jeg er i uke 34 og var paa ultralyd i gaar, barnet var da ca 2300 gram og visstnok over snittet... han ble estimert til ca 4 kg ved foedsel, om det hjalp deg noe?

Skrevet

Alle jeg har hørt om som har fått estimert størrelse på UL, har ikke stemt i det hele tatt! Så når jeg var på UL nå i uke 39 og de sa +6% så stoler jeg ikke på det i det hele tatt...

Skrevet

hm..er nok litt forskjellig dette med mål o.s.v...i mitt forrige svangerskap var jeg inne på kontrol i uke 32 med prematur rier å fikk beskjed om at jenta mi da var stor å lå rundt 2300 gram å jeg fødte i uke 34 da å da veide hun 2660 gram å var 47 cm så d stemmte rimelig bra på meg i hvert fall...nå er jeg fullgått 32 uker å di mener nå at snuppa mi ligger mellom 2300 å 2500 gram...så d skal bli spennende å se....har fått beskjed om at jeg kan føde når som helst nå.....gleder meg til hun kommer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...