Gå til innhold

Julebakst


Loppelill

Anbefalte innlegg

Baker dere? Hva baker dere?

 

Jeg bruker å lage Gjerstadlefse, pepperkarer, delfiakake, serinakaker, ristopper og kanelstenger. Har funnet ut at det er bedre å lage noen få slag som heller blir spist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal på juleverksted og bake pepperkaker på lørdag, ellers skal jeg vel ikke bake noe særlig hjemme. Hvis Thomas synes bakingen er artig, skal vi nok prøvde det hjemme også!

 

Hender jeg hjelper moren min med å bake, og så får jeg med en fyllt kakeboks hjem igjen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig koselig å bake sammen med andre. Er så mye lettere å få det gjort da.

 

Ungene fant pepperkakeformene her en dag og var nesten helt i ekstase. Så jeg tror vi må begynne å bake litt snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en litt snodig familie som ikke er så glad i kaker... Våre "slag" blir kokosboller, pepperkaker med nonstop og stæsj og kasser med clementiner:) Dermed trenger jeg bare å bake pepperkaker! Jippi! Vi har en koselig tradisjon der min søskenflokk samles med barn og baker en hel dag/kveld for å få pepperkakene og -huset klart. Da er det klart for jul:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres fryktelig koselig ut. Hjemmefra hadde vi alltid en pekkerkakebakesøndag før jul. Men nå er det dessverre litt lang vei hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier også å ha bakekakerdag før jul... Men i år tror jeg det kun blir pepperkaker for ungene... William blir så syk av disse eggene, så vi får ta med noen av kakeboksene til farmor og mormor i håp om at de blir fylt der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke så glad i julekaker. Mamma baker alltid masse slag og det blir ofte stående til langt uti januar før det må kastes. Hun er blitt flinkere til å begrense seg og baker stort sett bare sånn hun vet går. Hun deler veldig gjerne, så jeg trenger ikke bake så mye, men jeg skal vel lage noen pepperkaker i år også, har kjøpt ferdig deig på ikea. Må pynte kakene masse, da, for ellers synes jeg det blir så kjedelig å spise. Ellers lager jeg mintstenger til hele familiens store glede. Svigerinnene mine ble skuffet i fjor fordi jeg ikke laget det da (Linea hadde litt trøbbel med melk på den tiden). Så i år må jeg lage stor porsjon!!!!! Det er en dritt jobb, men jeg får vel gjøre en innsats en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier å bake pepperkaker og kakemenner (eller kakefolk.) Er ikke de store kakespiserene, men vi pleier lage en del konfekt. Konfekten går virkelig unna. Vi lager peppermynter, karameller, marsipan og en del andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det pepperkaker, serinerkaker (skrives det sånn??) og kokosmakroner...Men har ikke noe god oppskrift på kokosmakroner da, så om noen her har det vil jeg gjerne ha!

 

Spiser ikke så mye julekaker vi heller, henger en del pepperkaker på treet da, og har pepperkakehus på en bokhylle, lukter så godt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og søstra mi pleier å ha en bakedag før jul, da baker vi noen slag hver og så deler vi. Har skrevet liste over hva vi skal bake og hva vi skal kjøpe, pleier alltid å bli færre slag enn vi tror da men...

 

Vi har i hvert fall planer om pepperkaker, marsipan, nøttestenger, vørterkake, delfiakake, brente mandler, ristopper og vaniljekranser.

 

Amalie Louise skal være med å bake pepperkaker og marsipan da... (les: spise og kaste)

 

Men det er kjempekos, gleder meg til det hvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...