Gå til innhold

Forbanna sykehus!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde time på sykehuset i Fredrikstad kl halv 9 imårrest.Vanlig rutineul. Måtte faen meg vente i 1 time, uten at en kjeft sa noe til oss. Det gikk jordmødre og andre som jobber der forbi oss hele tida, men ingen sa noe. Til slutt ble jeg så forbanna og spurte om det var forsinkelser.Nei, sa ei kjerring, de bruker å være presise. Really???!!!

Jeg sa at hvis det ikke skjer noe snart så går jeg, så får dere fikse meg en ny time. Dette gidder jeg ikke! Da jeg endelig kom inn var jordmora nesten redd meg :) Og selvfølgelig ble det akkurat som jeg frykta, terminen ble satt to uker frem i tid. Jeg har altså blitt gravid med tvillinger 11 dager etter at jeg hadde sex!!! SUPERT!! Hadde glemt hvor inderlig jeg hater det sykehuset og de som jobber der!! Trodde det å være jormor var en fin jobb og at det går an å smile litt.. NEEEIda. Har to venninner som utdanner seg til jordmødre nå, og de gleder seg og er supervennlige jenter!! ACHHH, måtte bare få det ut :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor spurte du ikke i resepsjonen før det var gått så lang tid? Jeg ville nok sagt fra at vi var kommet når vi kom og spurt om forsinkelser etter ca. 15 min.

Du vet sikkert at befrukningsdatoen ikke har så veldig mye med termindatoen å gjøre. Det er størrelsen på ungen(e) på ordinær ul om avgjør det og de har selvfølgelig egen beregning ut fra tvillinger siden de er noe mindre i str enn når det bare er en.

Skrevet

Nei, det er ikke egen beregning for tvillinger. Det har de ikke på noe, ikke på symfysemål heller. De regner at alle barn er like store rundt uke 17-18. Det vet jeg, for det har jeg både lest om, og spurt om. Man skulle jo tro at det var annerledes når man har to i magen, men det er det ikke. Jeg vet selvfølgelig alt om hvordan de tenker og måler, men trenger jo ikke være enig i det!! Jeg er særlig opptatt av det denne gangen, pga min forrige fødsel og fordi det er to denne gangen. Iflg egne beregninger kom lillemor 3 uker over tida, det var ikke fostervann og hun var helt blå. Og hele fødselsopplevelsen fra jeg kom på sykehuset til jeg dro var helt RÆVA for å si det mildt. Og denne gangen har jeg ikke tenkt å nikke, bukke og takke! For jeg stoler ikke på dem!

Skrevet

Det er normalt å måtte vente når man er er på poliklinikk på sykehuset.

Det kan ha kommet inn øyeblikkelig hjelp som må prioriteres før rutineultralydundersøkelser.

Hvis du ikke er blitt kalt inn i løpet av rimelig tid går man ganske enkelt til luka og spør på en høfflig måte hva som skjer.

Du vinner ingeting på å kjeft og smelle så mye at jordmødrene nesten blir redd for deg. Ønsker du ikke oppfølging på sykehuset, så la vær å gå dit.

Selv om du har hatt en dårlig opplevelse i forbindelse med din forrige fødsel betyr det ikke at alle som jobber der er idoter og at ingen kan jobben sin.

Skrevet

Kjenner jeg blir litt redd deg jeg også.... ;)

Skrevet

Redd?? Meg?? Jeg kjefta ikke, jeg sa bare at jeg snart gikk for jeg ikke gadd å vente mer! det må være lov å si fra!!! Skulle gjerne latt vær å gå på kontroll der, men det rimelig uforsvarlig av meg siden jeg skal ha tvillinger. Og uansvarlig er jeg ikke!

Skrevet

ja, helt klart lov å si i fra, og det må man gjøre. Var bare den aggressiviteten i innlegget... :) Var egentlig ment litt som en fleip da...

Skrevet

Vil bare slenge inn en kommentar til denne debatten ang endring av termin ved ultralydmålinger. Det er bare utopisk av legene å tro at absolutt alle barn er like store i alderen 17-19 uker. Denne nærmest naive og ukritiske holdningen til ultralyd setter faktisk mor og barn i fare! En undersøkelse fra Oppland der 16 000 gravide var med viste det seg at over 7 % av barna hadde en str som tilsvarte at svangerskapet var kommet to uker kortere. De legene som var ansvarlig for undersøkelsen mente at slike avvik må tas med høyeste alvor fordi faren var overhengende for at det kom til å oppstå komplikasjoner som for dårlig vekst, for tidlig eller for sen fødsel. Legene mente at allerede ved et avvik på 4 dager så burde moren få ekstra oppfølging. Den nærmest skjødesløse bruken av ultralyd i Norge har skapt stor debatt og forskerne har slått fast at legene må bli flinkere til å høre på hva mor sier, og ikke bare stole på en maskin og et gjennomsnitssmål!

- Uansett så skal ikke jordmoren fastsette terminen din før du er på den ordinære ultralyden mellom uke 17 og 19, og ikke i uke 12-13.....

Stå på ditt!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...