Anonym bruker Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 ......at du skal være hjemme med ny baby, mens han/hun skal gå i barnehagen og ikke være hjemme sammen med dere? Hvordan forklarer dere dette?
Tigermor. Skrevet 29. november 2007 #2 Skrevet 29. november 2007 Min gutt på 4år er nå i barnehagen hver dag, men planen er at han skal være hjemme sammen med meg og babyen 2 dager i uken fra beg på februar! Synes at det virker som en fin ordning..da får jeg endel alenetid med babyen, og storegutt får lekt med jevnaldrende i barnehagen. Men samtidig er det nok godt for oss alle med de 2 ukedagene han skal være hjemme! Det hadde blitt helt feil for oss at storegutt skulle vært i barnehagen hele uken mens jeg og baby koser oss hjemme! Har forklart dette for storegutt og han sier at han er enig, han vil nemlig både være hjemme og selvfølgelig være i barnehagen der det er masse action, lek og morro =) Hvordan dette kommer til å fungere i praksis er jo en annen sak, tiden får vise hvordan det går og hvordan storegutt reagerer!
sydilla Skrevet 29. november 2007 #3 Skrevet 29. november 2007 Jeg skal ha de to eldste full plass i barnehagen, men håper å ha kropp og ork til at de kan være hjemme når de har lyst til det. Min erfaring er at de helst vil i barnehagen og leke med vennene sine. Har vært sykemeldt i 3 mnd nå og da har de jo lurt på hvorfor de alltid må i barnehagen, da har jeg svart at de ikke kan være hjemme fordi mamma er sliten. Dersom de spør når jeg er hjemme med babyen vil jeg jo bare være ærlig. Det kan handle om at babyer er våkne på natta og da trenger mamma å sove på dagen, kanskje vi har andre ærend osv. - hvis jeg er frisk og opplagt kan de jo bare være hjemme... Vi velger å ha full plass og benytte den som det passer oss. Ser på andre venner som har ungene deltid at det kan være stritt når du har sovet dårlig, minsten er sjuk ol. og de eldste MÅ være hjemme. (en venninne av meg har i dag tilkalt sin mor pga. dette, hun var helt på felgen i går og i dag skulle de to store være hjemme... Den muligheten har ikke vi) Dessuten sier pappan, som jobber i barnehagen, at mange av de som går deltid sliter med å komme inn i gruppa fordi de bare er der annenhver dag og da går de glipp av så mye sosialt...
Maigullet Skrevet 29. november 2007 #4 Skrevet 29. november 2007 Eldstejenta vår var straks to år da andremann ble født, og de første to ukene, mens pappaen var hjemme, var også hun mye hjemme, slik at vi alle ble kjent med den nye babyen. Deretter var hun hjemme to dager i uken. Dette hadde jeg ikke gjort igjen. Jeg fikk dårlig samvittighet fordi jeg ikke hadde nok tid til å leke med henne. Hun kjedet seg, gjorde alt hun visste hun ikke hadde lov til da jeg satt og ammet. Hun hadde lyst til å være på barnehagen, for hun stortrivdes der, og iom at hun ikke var der hver dag, ble hun litt utafor der det året. Denne gangen skal ungene få fortsette med full barnehageplass ( de er nå 3 og 5 år). De stortrives i barnehagen, og trenger å komme seg litt ut og treffe andre barn. Så kan de heller få være hjemme når de selv vil. De blir ofte levert sent, og har langfri innimellom nå også, og det kommer vi til å fortsette med - Så får jeg tid til å nyte lillebabyen i ro og mak , og har overskudd til de største når de kommer hjem etter en opplevelsesrik dag i barnehagen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå