labbis Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 Er i uke 13 og sliter så med syre, ha gjort det i flere år. Kjennes nesten ut som jeg har fått magesår. Har nexium og somac her som jeg har brukt før men tørr ikke ta de nå. Gaviscon hjelper ikke. Er det fler som har hatt det slik, og evn hva fikk dere for det? Går jo ut over jobb og alt, og nå som formen min endelig begynte å bli bedre.. Ha ringe time m legen senere i dag.
smiley83 Skrevet 29. november 2007 #2 Skrevet 29. november 2007 Hei Jeg har hatt problemer med syre og spiserøret i en del år. Har brukt nexium og somac jeg også, men etter jeg ble gravid fikk jeg beskjed om å kutte disse ut og bruke titralac i stede. dette hjelper litt men ikke på samme måte. Det som var overaskende med meg er at etter ca uke 16 var problemene omtrent vekke.. Vet ikke om de vil komme tilbake i svangerskapet men nå har jeg kommet til uke 25 og har ikke noen store problemer med det.. Håper dette kan hjelpe deg litt med det du lurer på. :-)
labbis Skrevet 29. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. november 2007 Ok, da skal jeg nevne titralac til legen når hun ringer.. Noe må je ha, for så vondt. Men vil ikke ta noe som kan skade fosteret. Håper at det blir bedre etterhvert sånn det ble til deg. Er jo nesten ikke noe som er værre enn å ha skikkelig syre... Takk for svar:)
Kammie 3 barnsmor:o) Skrevet 29. november 2007 #4 Skrevet 29. november 2007 Jeg har vært plaget med dette i mange år, men da jeg ble gravid måtte jeg slutte med medisinen. Prøvde alt, kjerringråd ++++++. Men nå går jeg på novaluzid,(anbefaling fra legen) som kan kjøpes reseptfritt på apoteket. Har hjulpet meg kjempemasse. Står på felleskatalogen.no at det absorberes i liten gard,og kan derfor brukes i anbefalte doser i svangerskapet. Håper det er noe hjelp i mitt råd. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå