Luna** Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 hva ligger barnet ditt i om natten, og hvor varmt er det på soverommet?
Ooni Skrevet 29. november 2007 #2 Skrevet 29. november 2007 Hun ligger i pysj med en lett dyne, og det er rundt 19 grader på soverommet
Willy Wonka Skrevet 29. november 2007 #3 Skrevet 29. november 2007 Han ligger i pysj, på lammeull med dundyne godt rundt seg. Vi har 15-16 grader på soverommet og sover som en stein hele natten. 8 uker gammel.
"husmor"med lille Nora Skrevet 29. november 2007 #4 Skrevet 29. november 2007 hun ligger i boddy og ei tynn pysj bukse, og hun har ei tykk dyne. så hun sover av og til i bare boddyen.. er rundt 16-18 grader. (hun er ein varm baby)
Solmamma Skrevet 29. november 2007 #5 Skrevet 29. november 2007 Hun ligger på rommet vårt, i senga si. Hun er 6 mnd. Hun ligger i tynn høyhalsa ullbody, tynn ullgenser, ullknestrømper, ullsokker utenpå og ullpysj. Lue og votter. Dundyne, tynn, og ullpledd. Vi har 9-12 grader..
Anonym bruker Skrevet 29. november 2007 #6 Skrevet 29. november 2007 Trodde babyer ikke skulle sove med lue inne jeg...trodde det økte faren for krybedød...
Anonym bruker Skrevet 29. november 2007 #7 Skrevet 29. november 2007 Junibaby: Mener det ikke vondt eller for å være negativ, men ville kanskje vurdert denne påkledningen litt.. Og evt temp på soverommet hvis det er det som skal til...
oktoberjentene;) Skrevet 29. november 2007 #8 Skrevet 29. november 2007 Nattpysj, vanlig dyne sikkert.. hehe.. 15 grader på rommet.. hender han ligger på et fleece pledd.. på rommet vårt da.. 4,5mnd..
Gjest Skrevet 29. november 2007 #9 Skrevet 29. november 2007 Har akkurat måttet sette ned sengen til gulvhøyde, og han (8mnd+) begynte da å våkne tidligere på morningen. Tror han var kald, sparker alltid av seg dynen.Derfor har jeg tatt på ham ullbody under pysjen nå, og tilbake i gammelt sovemodus.Han var nok litt kald der nede ved gulvet.... Ca 17-18 grader i rommet. Ligger på lammeskinn, samt babysafepose i vadmelsull som oldemor har sydd. Legger ham med dynen over, men den er av etter 10 min.
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 29. november 2007 #10 Skrevet 29. november 2007 Tuller du, junibaby? Det der tilsvarer jo påkledning til flere kuldegrader. Her sover snuppa i bomullspysj uten bein (nå når det er litt kaldere med en kortarmet body under), på lammeskinn og med tykk dundyne.
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 29. november 2007 #11 Skrevet 29. november 2007 Tipper det er rundt 10-15 grader
Solmamma Skrevet 29. november 2007 #12 Skrevet 29. november 2007 Glemte vel å si at hun har armene over hodet, dvs at dyna går bare opp til under armene. Dvs skuldrene uten dyne, men med tre tynne lag med ull. Glemte vel også å si at hun allltid har kalde føtter, derfor alltid to par sokker.Lua er også av luftig, tynn ull, så om den kommer foran ansiktet kan hun fint puste gjennom den.. Hun er ofte kald på hendene, noen ganger kald på føttene, men passe varm ellers når jeg tar henne opp om morgenen. Jeg legger snuppa, går ut og hun sover i 12 timer uten et knyst. Hadde det vært for varmt eller kaldt hadde hun sagt ifra!! Jeg har ikke noe varme på rommet.Og det tror jeg er det sunneste for våres baby. Men det er selvfølgelig ikke sikkert at det er riktig for alle.. Påkledning for flere kuldergrader? Jeg hadde ikke lagt henne i det, med en tynn dyne lett over i flere kuldegrader...
Kahbean Skrevet 29. november 2007 #13 Skrevet 29. november 2007 Alle er forskjellig og vi blir vant til en temperatur etter hva vi er vant til å ha på så bare husk at jenta di blir sikkert vant til å måtte ha på seg godt med klær og blir sikkert kald fortere nå som hun først blir vant til dette. MEN som jeg sier, alle er forskjellig så det kan godt hende at det er dette som passer best for dere. Dere kjenner jo henne best! Bare du sjekker hvor varm hun er ved ryggen og nakken, ikke armene. Barn kan godt ha kalde hender uten å frys. Skal hun virkelig sov med votter på når hun blir eldre også? Men du virker som en god mor så jeg mener ikke å såre deg... bare overasket over at noen kan sove med lue og votter!
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 29. november 2007 #14 Skrevet 29. november 2007 Mente egentlig ikke å være spydig jeg heller, men ser at det kan tolkes sånn over. Alle er jo forskjellig, men jeg tror som stolt mamma at hun sannsynligvis kommer til å bli vant til å ha mye klær og derfor vil trenge det hele tiden. Er ikke farlig med kalde kinn, hender og føtter vet du =) Min snuppe trenger iallefall ikke mer enn 3 lag ulltøy, 2 par sokker, lue, votter, ullpledd og dundyne i flere kuldegrader. Vi har vinduet oppe døgnet rundt her, men lukker igjen når snuppa legger seg hvis det er kuldegrader.
Gjest Skrevet 29. november 2007 #15 Skrevet 29. november 2007 jeg har tenkt sånn på dette.. min baby er ei uke i dag:)) så jeg er veldig usikker. hun sover på korthåret saueskinn med flanellslaken over, en pysjamas i bomull med bein- så pakker jeg henne inn i et sånnt flanellslaken + helseteppe, med dundyne oppå.. omtrent sånn de gjorde de på sykehuset.. tror det er runt 19-20 grader på soverommet. aner ikke.. skal kjøpe en sånn termostatovn i morga. jeg er veldig redd for at hun skal bli for varm da.. men når jeg kjenner etter er hun kald på hodet og hendene, men varm på magen og i nakken.. har ikke lyst å kle på henne mer ihvertfall.. ? med tanke på overoppheting.
Canari Skrevet 29. november 2007 #16 Skrevet 29. november 2007 Ca 15 grader, ullnattdrakt, babysafe (sovepose som kneppes over skulderen) og tynn dyndyne. Ligger på lammeskinn. Hun er ikke så vedig var av seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå