Gå til innhold

Ang prinsesser og superhelt barn.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan vi sammenligne dette, jenter blir kalt prinsesser og gutter, superhelt.?

Funderer liksom på hvilket bygg gutten min ville ha hoppet fra hvis jeg ikke fjernet all hans tro på superhelt status tidliggere......

men igjen så er ordet *prinsesse* betegnelse på noe vakkert og evt betydelig, mens betegnelsen *superhelt* har så mange store forventninger til, som f.eks å redde verden. Så derme større skader ved å bli oppfostret som superhelt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta vår "er" Pippi. Her om dagen forsøkte hun å løfte en vektstang med nærmere 100 kg på. Det hadde hun sett at Pippi gjorde på film.

Tror egentlig både prinsesseleker og superheltleker bare er sundt for barnet, men vi må vel kansje være flinke til å lære dem å skille mellom lek og virkelighet.

Skrevet

hehe. A propos superhelter.

Gutten min som er 3 og fortsatt bruker bleier, men er i avvenningsprosessen, spurte bekymret:

"Bruker batman bleier"?

Der satt han i fullt batmankostyme, med stor bleierumpe og mottok et benektende svar på spørsmålet. Han fikk litt å tenke på da, ja,

Skrevet

Signerer følgende utsagn:

"Tror egentlig både prinsesseleker og superheltleker bare er sundt for barnet, men vi må vel kansje være flinke til å lære dem å skille mellom lek og virkelighet."

Jeg digget Marikken da jeg var litn, men forsøkte ikke å fly fra taket med paraply - nevø digger Karlsson på taket, men tror ikke han har propell på ryggen for det. Vi kan ikke nekte barna å leke superhelter og prinsesser bare fordi vi er så innmari redde for dem!

Skrevet

Haha, litt av en superhelt det der da gitt, jammen ikke rart han fikk litt å tenke på nei.

Men tipper han var søt der han satt i Batman drakt og med en uskyldig bleierpompe? :o)

Skrevet

Hehehe, så søtt. Skal se bleie avenningen går som en lek nå.;o))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...