*Super*Mamman* Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 Ble gravid på pillen denne gangen, og lurer på hva vi skal gjøre for å ikke få flere.. NÅ ER DET NOK!! Hehe....
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 29. november 2007 #3 Skrevet 29. november 2007 Sånn prosentvis så er det vel det samme men fordelen med p-sprøyten er jo at den varer i 3 mnd i slengen. Usikkerhetsmomentet med p-piller er jo at man glemmer å ta de eller ikke tar de til samme tid hver dag.
*Super*Mamman* Skrevet 29. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 29. november 2007 Nei, har forsøkt det, og måtte ta den ut etter et halvt år.. Synes det var vondt, og jeg kunne kjenne den hele tiden... Var kjempeubehagelig.... Synes jeg er for ung til å steriliseres også, er jo bare 25 år, og det kan jo hende jeg vil ha flere om feks 10 år... Og mannen min nekter å sterilisere seg...
76mod -og-fødeklar Skrevet 29. november 2007 #5 Skrevet 29. november 2007 hei. vil mene og huske at det er mest sikkert med p-sprøyte. har selv prøvd ut det meste på markede når det gjelder prevensjopn, men ALLDRI mer skal jeg bruke p-sprøyte. jeg la på meg 23 kilo:( la på meg med p-piller oxo men ikke på langt så mye, og mye vanskeligere og ta av de kiloene jeg fikk av p-sprøyta synes jeg. men ikke alle gjør det da,ta det valget du selv ønsker,du kan jo prøve deg fram.liker du ikke p-sprøyta etter de første 3mnd så tar du ikke noen ny.det kan oxo ta opp til 18mnd før du blir gravid igjen etter p-sprøyta.bare en opplysning.
lykkelig-mamma Skrevet 29. november 2007 #6 Skrevet 29. november 2007 Jeg hade p-nål. Det fungerte perfekt for meg.. Legen anbefalte det pga det var så å si det samme som sprøyten, men uten så mange bivirkninger. Jeg mistet ikke mensen, og man skal ike få benskjørhet. Den ligger under huden i overarmen i 3 år uten at du trenger å tenke på den! Anbefales En annen ting er jo sterilisering om du er helt bestemt på at du ikke skal ha flere. Men da bør du vere HELT sikker også
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 29. november 2007 #7 Skrevet 29. november 2007 Grunnen til at p-sprøyta er sikrere enn p-piller er fordi det ikke finnes brukerfeil ved bruk av sprøyta. (Utenom andre medisiner som kan påvirke). P-pilla kan miste sin virkning dersom man tar den til feil tidspunkt (glemmer den), kaster opp etter at den er tatt, får diaré, medisiner som nedsetter virkningen osv Dersom du er 100% sikker på at ingen av disse faktorene inntraff da du ble gravid kan det hende at du er en av de personene som egentlig hadde trengt en høyere dose for å få stoppet eggløsning;o) Ble du gravid fordi noen av disse faktorene inntraff, og du er redd for at du skal glemme en pille e.l., vil jeg anbefale deg nuvaring eller p-stav. P-sprøyte skal man helst ikke gå på over veldig lang tid uten pause, og man kan også få småblødninger o.l. Selv mistet jeg mensen, men fikk allikevel småblødninger både titt og ofte. Det er faktisk verre enn å ha mensen på bestemte tidspunkt;o) hehe.. Var liksom aldri "trygg" følte jeg. Var veldig fornøyd med nuvaring da jeg gikk på det, og vet om andre som er veldig fornøyd med p-staven (som er nevnt over her).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå