Anonym bruker Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 Det er brudd mellom BF og meg nå sånn rett før jul. Han velger å ta ferie for å komme seg bort. Jeg har ungene i julen. Så sier han at da får vel jeg dem neste år? Og det er jo for så vidt greit, annenhvert år – er helt enig på det... Og det passer bra i forhold til at mine unger får feire julen med sine søskenbarn året etterpå det! Men... Denne barnefaren liker ikke julen... Han sliter seg igjennom hele greia... både gaveinnkjøp og alle disse familietilstelningene... Førjulstid er det jeg som gjør koselig, jeg som pynter, rydder, vasker, baker, tenner lys, lager ting med ungene og prøver å lage stemning i huset og for ungene. Så det jeg ble redd for, er om han tenker at han skal som i år – reise til syden – MED dem!!??!? 2&4 år iår Og at det er liksom det som skal skje annenhvert år... Jeg vil jo at det skal være noe magisk med julen, alle forberedelsene og tradisjonene...spenningen..... Og det forsvinner jo helt med en ukes-2 ukes ferie i syden!???! Det er ikke jul....... Har han ”lov” å gjøre dette?? I de forslagene til barnedeling jeg har lest, står det feks, Annenhver helg + 1 dag i uken, annenhver påske/jul/nyttår... Da er det selve juleaften det er snakk om?? At den dagen feires hos x eller y??? Selvfølgelig går det vel an å bli enig om noe lenger dager – for hans del har han jo familie lenger vekke, så da må de jo ha noen fler dager hvis han tenker å reise til dem, men det er liksom greit for da får de feiret julen – nesten slik som jeg syns jula skal være
pøber´n & je Skrevet 29. november 2007 #2 Skrevet 29. november 2007 Ser ikke helt problemet med å dra til syden jeg da. De har jo vanlig jul hos deg. Hvordan dere deler jula, må dere avgjøre selv. Vi har bytte 3.dag jul og så er han hos den fram til første bhg dag på nyåret.
Hva skjer'a?♂ Skrevet 29. november 2007 #3 Skrevet 29. november 2007 De årene barna er hos faren i jula kan han selvfølgelig velge å feire slik han vil:) Synes ikke du skal blande deg opp i det, da.
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 29. november 2007 #4 Skrevet 29. november 2007 Den dagen barna dine får pass "gir" dere hverandre tillatelse til at hver av dere kan ta med barna på feie til utlandet... Hvordan far ønsker å tilbringe sin samværstid kan han bestemme helt selv. Skjønner at du syns det er feil å tilbringe julen slik, men om det er slik han vil gjøre det så må han få lov. Så lenge han er snill med barna, har du nok ikke noe å bekymre seg for. Du gir barna dine den julen du mener er riktig, så de får oppleve dette også
Gjest Skrevet 29. november 2007 #5 Skrevet 29. november 2007 Han kan nok det, men en 2 ukers? Så vidt jeg har forstått er det ikkenødvendigvis slik at barna må være hos far hele julen, alt med måte..Kan jo deles opp så du har dem noen dager og han har dem noen dager, da får de den koselige magiske julen hos deg og den spennende sydenferien hos pappa, tenk så flott for barna å ha slik magisk og spennende jul da:)
Anonym bruker Skrevet 29. november 2007 #6 Skrevet 29. november 2007 Han har vel lov slik de andre sier over her, men hadde det vært min eks og barn, så tror jeg nok at jeg hadde følt som deg. For meg er værtfall julen viktig, det er å være med familien så mye som overhode mulig og ha juleforberedelser sammen med familie og barn. 14 dager er lenge, hvorfor kan dere ikke dele julen slik som de fleste gjør? Hadde ikke jeg fått være sammen med barnet i jula så hadde jeg nok blitt utrolig trist. Og etter min mening så er det å feire jul på en strand under blå himmel og sol ikke helt det jeg liker. EN gang og aldri mer! De forlagene til barnedeling som du nevner er som sagt bare forslag. Dere kan gjøre som dere vil. Jeg og bf har ikke den "vanlige" med annenhver helg og en dag i uken. Synes du burde snakke med han og fortelle at det kommer til å bli en jævlig jul for deg om han stikker avgårde til varmere strøk sammen med deres barn. Kanskje han har litt samvittighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå