Gå til innhold

Sutt om natten

onam * mai 07 + september 08

Anbefalte innlegg

Skrevet

Småen her får mat mellom 24 og 1. Etter det trenger han ikke noe mere mat, kun sutt. Hver gang han våkner litt og skjønner at han har mistet sutten, begynner han å grine, helt til han får den. Det betyr i praksis at jeg må opp 3 ganger til som egentlig strengt tatt ikke hadde vært nødvendig...

Begynner å bli sliten av det...

Noen tips på hvordan vi kan løse det om natta? Han finner han verken selv eller får han selv i munnen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt er 3 1/2 mnd og jeg må opp MANGE ganger om natta og gi smokk...Han har brukt den siden vi kom hjem fra sykehuset men har ennå ikke lärt seg å holde på den...

Har prövd å ikke gi, tenkte at han kanskje ikke vil ha den men da sutrer han enda mer..

Idag f eks, han ligger og sover i vogna si ute på terrassen, jeg måtte ut 4-5 ganger för han sovna...

Veldig slitsomt, trodde at han ville läre seg etterhvert men det har gått så lang tid nå at jeg gir opp snart..

Vil også gjerne höre om andre har tips...

Skrevet

Jeg tror trikset er å vente lenger og lenger mellom hver gang man går inn å gir smokk (-selv om man har en følelse av at "han er ikke orn'tlig våkner så hvis jeg løper inn med smokken nå, går det bra...")

Min var helt håpløs, men er kjempe flink nå.

Uansett, er dette helt sikkert en periode som går over, selv om det bare er en liten trøst når det står på:-)

Skrevet

hva m å knyte fast smokken i sprinkelsengen? i "riktig" høyde for han..så trenger han bare bikke på hodet for å få den i munnen...? han må ligge helt inntil da..

vet ikke om det funker i praksis altså!

men har hørt noen bruke den metoden når de skal slutte m smokk.. bare festet en smokk på hver side i 10cm lang tråd, sånn at de mister den når de snur seg, og blir da ikke vant til å ha den hele natta (litt størrre barnn selvfølgelig.)

Skrevet

Jenta vår er 7 mnd nå, men hun klarte tidlig å få smokken inn i munnen bare hun fant en.... Det endte med at vi la mange smokker litt rundt om i senga, og en i hånda hennes når vi la henne. Det hender fortsatt hun må ha litt hjelp, men det er sjelden. Jeg kjøte også selvlysende sutter som lyser i mørket, men vet ikke helt om det hadde den store betydningen for henne. Men det har det for oss. Vi slipper å leite rundt i hele senga, med fare for å vekke henne.

Skrevet

vi gjorde som de over her..

la mange sutter i sengen. I starten gikk vi inn, tok hånden hans og lette etter en sutt med den.. Etter et par dager fikset han det selv.

Skrevet

Vi mått også opp maaaange ganger (opptil hvert kvarter i flere timer hver natt) i 3 mnd. Var håpløst. Nå har hun fått skrike litt i stedet og jammen har hun ikke lært å sovne av seg selv....som oftest da. Har også lagt flere smokker i senga.

Hvor kjøper man selvlysende smokker forresten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...