Gå til innhold

valg av bolig....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Valg av bolig.

Jeg er så irritert....

Jeg og BF går nå fra hverandre. Vi har to barn, 2 og 4 år.

Han ser på leiligheter i sentrum, nylig oppførte, små, lite uteområder og som sagt nær sentrum.

Leilighetene er dyre. De er små – 30-50 kvadrat, 1 soverom.

Og om det kanskje er en liten lekeplass utenfor blokka, er det vel ikke noe sted for småbarn, sånn utenom den firkanten med sand og huskestativ..... (??)

Og om han så blir værende der i flere år – da blir jo ungene ravende rundt på byen i en alder av ??? og hva kan de komme borti der???

Jeg kjenner at det koker....

Kan han gjøre det?

Han skal jo liksom ha ungene der... Overnatting – hvor skal ungene sove da? – alle tre på 1 soverom, sa han i morges... javel??? Han skal ha klær, utstyr, leker osv.... Vet ikke om han har tenkt på at de faktisk må ha sine ting der....

Kan jeg nekte ham å kjøpe en sånn leilighet, med slik beliggenhet og størrelse????

Og nekte å gi ham de 40% som vi vel sikkert lander på.... ?? (60/40)

Jeg skulle gjerne hatt ungene mine 100 % jeg, men jeg ser jo og at jeg trenger avlastningen og... Slik at jeg får ryddet og handlet og ... ja tenke på meg selv jeg og... komme meg litt ut blant folk... + at jeg syns jo at faren skal ha dem litt også, selv om det er jeg som har hatt dem mest mens vi har vært sammen....

Jeg har ikke lyst til at de skal sitte inne, på en knøttliten plass, hele dagen, men utenfor er heller ikke forholdene optimale...

Dessuten er det jeg som har nettverket, jeg har venner m barn og familie som vi kan besøke. Han har ingen og hva blir det til da i helgene??? Sitte inne??? Han har ikke vært så flink til å ta dem med på lekeplass etc. Alene, alltid må jeg være med, eller organisere...

Han gjør dette kun for en ting: Han tenker bare på seg selv.... bare på seg selv.

Han tenker på livet som ungkar, at han skal bo nær byen og kan gå ut og sånn... At han skal ut og ta seg en øl dann og vann, slik som kompisen..., ut å se fotball, feste i helgene, treffe nye damer....

Han tenker ikke mye på hvordan det er å bo der med barn, praktiske ting osv. Bare seg selv......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først må jeg jo si at jeg til dels er enig med deg, han tenker nok mest på seg selv og på unkarslivet...

Når det er sagt, så må jeg også si at barna kan jo ha det bra selvom de må sove på samme rom som pappa. Sålenge han er snill med barna og gir dem det de trenger av oppmerksomhet, omsorg, mat, klær og stimuli, når de er hos han, så spiller det jo ingen rolle hva slags leilighet han har, eller hvor han bor.

Han vil jo fort nok finne ut at han ikke kan bo i en så liten leilighet i lengden.

Og for å ta mannen litt i forsvar, så er det ofte at mennene er bedre pappaer når mammaene ikke er til stede.

Skrevet

"Kan jeg nekte ham å kjøpe en sånn leilighet, med slik beliggenhet og størrelse????" Nei, du kan ikke det. Du må gjerne tenke (og jeg forstår innmari godt at du tenker som du gjør), og du kan ta det opp med ham på en saklig og fornuftig måte hva du ser på som pluss (lite) og minus ved den type leilighet han ser på. Vinkle det gjerne med hva som er best for barna. Men, og det er et stort men her, du må venne deg til at du ikke har noe med å bestemme hva han skal gjøre og ikke gjøre lenger. Det er uvant, men du er ikke i et forhold med ham lenger, og kan ikke forvente å ha så stor innflytelse på hans valg som tidligere.

Jeg er omtrent i din situasjon, eksen ser etter leilighet mens jeg nettopp har kjøpt, og jeg prøver å påvirke hans valg uten å presse. Jeg vil helst at han skal bo relativt nær meg uten å bo rett ved siden av meg, i barnevennlig leilighet og omgivelser. Jeg synes han ser på mye

rart, og strever med å ikke ta den "herregud - ærlig talt - du ser vel at det er dumt" - holdningen. Tror den like gjerne kan få ham til å steile og gjøre motsatt av hva jeg vil...

Skrevet

Dette må da være ett tulleinlegg.

Selvfølgelig har ikke du noe å si på hverken det ene eller det andre. Og hvorfor i all verden tror du at du skal bestemme hvem barna skal være hos.

Nesten så jeg mener at disse barna burde være mest hos pappaen.

Nekte han sammvær for hans valg av leilighet. Har ikke hørt dummere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...