mupert Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 Hvilken farge har deres barn når de får mme?
Faylinn Skrevet 29. november 2007 #2 Skrevet 29. november 2007 Kommer an på mme. NAN HA1 gir grønt, NAN vanlig ga vel ganske brunt, mens Hipp ga nesten som morsmelk, gulbrunt. Nå er det 3 mnd siden jeg begynte med fast føde da, og da blir de tannerledes lukt og farge. :-)
mupert Skrevet 29. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. november 2007 Har gått over til nan ha 1, og han har grønn/ svart. Har du brukt Nan ha 1? Sønnen min har treg mage, så håper det hjelper.
Tussa og Sofie Skrevet 29. november 2007 #4 Skrevet 29. november 2007 Vi bruker NAN Ha1 og noen ganger er det litt grønnaktig men sjelden. Mest sennepsaktig og helt "kremete" altså ingen korn som regel. Hun får også noe morsmelk da, men merker hun også har fått litt tregere mage. Gir malt i hver flaske men vet ikke om det hjelper så mye. Bæsjer 1-2 ganger i døgnet nå fremfor 6-7 før vi begynte med mme.
mupert Skrevet 29. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 29. november 2007 Hei Hvor gammel er ditt barn? Hva var grunnen til at dere begynte med Nan ha 1? Minn sønn bærsjer ikke hver dag, annen hver.
Faylinn Skrevet 29. november 2007 #6 Skrevet 29. november 2007 Vi brukte HA1 pga mye luftproblemer de første ukene, men merket ikke noe bedring som jeg kan huske. Gikk over til Hipp ganske raskt, og var så fornøyd at det bruker vi enda (snart 8 mnd). Vi var hos en manuell terapaut pga nakkelåsning hos sønnen da han var ca 8 uker. Da terapauten undersøkte poden ble vi spurt om han hadde treg mage. Ja, men det kommer forsåvidt ut vha malt sa vi. Det skal du ikke trenge lengre nå sa han - og det var sant! Det var visst en låsnig i brystet som gjorde det. Har vært litt treg ved overgang til noe fast føde, men ikke noe store problemer. Anbefaler barneklinikken.no eller en annen manuell terapaut evnt osteopat.
Faylinn Skrevet 29. november 2007 #7 Skrevet 29. november 2007 Uuuups, mente barneklinikken.COM - Vi har vært hos Marc De Decker
Tussa og Sofie Skrevet 29. november 2007 #8 Skrevet 29. november 2007 jenta er 4 uker...vel vi bruker både HA1 og vanlig flytende NAN. Men hun er mye plaget av luft, ikke kolikk, så skal prøve HIPP nå. Er bæsjen fast eller helt flytende hos deres babyer? Selv om hun ikke har kolikksmerter, så gjør luften at hun trykker ustanselig, fører til at hun våkner etter 10 min. søvn og sover dermed lite, og blir overtrøtt. Kanskje kiropraktor kunne vært noe?
Faylinn Skrevet 29. november 2007 #9 Skrevet 29. november 2007 Tussa, jeg syns absolutt du burde besøke en osteopat eller manuell terapaut. Sønnen vår ble frisk etter vi var hos Marc De decker. Jeg hadde dessverre gitt opp ammingen da vi kom til han. Kanskje vi kunne fått det til om vi hadde besøkt han før. Jeg vet noen har hatt hell med kiropraktorer også, men de jobber vel mest med skjelettet og det hjelper ikke om Sofie har samme problemer som gutten vår (han hadde også mye luft og trykking hele tiden uten at det var kolikk). Det er vevet (jeg kan ikke forklare det ordentlig) de jeg foreslår jobber med.
Tussa og Sofie Skrevet 29. november 2007 #10 Skrevet 29. november 2007 oj, ja kanskje vi skulle forsøke det! Vi sliter også med ammingen, hva slags problemer hadde du? Driver å styrer med amming, pumpin, mme osv.... Selv om det ikke virker som hun har direkte vondt, så ødelegger trykkingen så mye. Tror hun hadde hatt det så mye bedre om hun slapp...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå