Gå til innhold

OK! Her er saken!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnefar kom til meg for ca 4 mnd siden da det ble kjent at jeg og gullet skulle flytte. Han har drevet å bodd litt her og der fordi han ikke hadde bosted og ikke fikk noe støtte fra sosialen. Dermed har jeg vært helt alene om barnet siden han ble født. Han søyt og bar seg om at han ikke lenger kunne oppholde seg hos den kompisen han hadde bodd mest hos og at situasjonen hans var den samme som før ang økonomi. Jeg da dum som jeg var sa at hen kunne bo hos meg nesten gratis(han gir meg 1000 kr. hver mnd for maten) en til to mnd. men da måtte han love å søke aktivt på jobb og skaffe seg et sted å bo. To mnd. gikk og han hadde ikke funnet ut noe. Jeg driver å førsørger både han, meg selv og gullet og har gjordt det i ca 4 mnd nå. Jeg bor på en liten plass hvor jeg mottar overgangstønad, og er nå livredd for at det har blitt oppdaget. Jeg var på et møte på nav for ca 1 og en halv mnd siden der hvor vi snakket om hva jeg tenkte å gjøre fremover. Nå igjen da så vil de ha et nytt møte med meg i forbindelse med stønadsøknad og egenerkæring!? Er det vanlig da? Jeg begynner å bli så gruelig redd for at det kan gå utover meg og barnet at jeg bare var snill mot eksen og tok han inn i varmen for en liten stund. Jeg har prøvd å snakket ordentlig med han, og jeg har kjeftet men ingenting hjelper. Han behandler meg som dritt og kaller meg ting som hore og slikt forran mitt eget barn. En dag jeg ble skikkelig sint på han og ba han om å dra seg til h****** ut så tok han bare tak i kjeven min. vet da søren hva jeg skal gjøre jeg. Synes det er så rart at han ikke har fått hjelp på sosialen og. Noen som har noen gode råd til meg? Ville satt pris på om noen kan kopiere dette på skravle for meg da jeg ønsker å være anonym.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke noe å tenke på en gang. Kast ham ut! Ha gjerne en venninne eller noe hos deg når du gjør det dersom han er typen til å klikke.

Skrevet

ja ut med shiten.....du er ikke mamman hans og har ikke et moralsk ansvar i det hele tatt. Det er ikke usansynlig at Nav har blitt tipset om at dere bor sammen, og da har du større problemer enn han.

Skrevet

Hva kan skje da? Hvis det har blitt oppdaget? Hjelper det ingenting hvis jeg forklarer dem hvordan det har vært og at jeg har forsørget han også?

Skrevet

Enkelt og greit. Du kan bli dømt for trygdesvindel. Og de driter i dine forklaringer. Du må betale tilbake alt du har fått. Og du ser også evt på fengselsstraff.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...