kirsty*2barnsmamma Skrevet 28. november 2007 #1 Skrevet 28. november 2007 Vin skal visst gjøre det lettere å bli gravid: http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/pa_lt.visnyhet?vp_id=2535 Kanskje jeg burde drikke mere vin?
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 29. november 2007 #2 Skrevet 29. november 2007 Det var interresant. Tror jeg skal ta meg et glass vin i helgen;)
Gjest Skrevet 29. november 2007 #3 Skrevet 29. november 2007 Men dette er jo ganske morstridende med de artiklene som har stått den siste tiden om at man skal være totalavholdende når man prøver å bli gravid. Men disse forskerne blir vel sikkert aldri enig likevel
kirsty*2barnsmamma Skrevet 29. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 29. november 2007 Jeg har visst om dette i ett par år da, for jeg las den danske studien da den kom ut. Dette er jo basert på en studie. Det med totalavhold er jo ikke basert på studier men på synsinger fra eksperter. Så jeg holder med denne jeg :-) De skriver jo så mye rart på nett. Som at de som ønsker å bli gravid skal spise mindre fett og mere karbohydrater? Nå vet jo vi fra nyere studier at fett er sunt, og at mange kvinner strever med infertilitet nettopp fordi de spiser diett med lite fett og masse karbohydrater! Og det er og basert på forskning og studier, ikke synsing...
våken_om_natta Skrevet 29. november 2007 #5 Skrevet 29. november 2007 Kanskje det forklarer hvorfor jeg ble gravid på første forsøk forrige gang. Det var påskeferie og jeg unna meg et glass vin eller to til maten hver dag. Hadde EL midt oppi dette. Denne gangen var jeg på julebord under EL! Kanskje det blir augustbarn da;-)
♥lurelure♥ Skrevet 29. november 2007 #6 Skrevet 29. november 2007 Tror ikke jeg ville satset på alkohol i prøveperioden.... Ikke etter el og før mens ihvertfall. Ikke gjør noe dere ville angret på når dere plutselig står med testen i hånden, dårlig samvittighet når det gjelder en så alvorlig ting er det mange som har hatt..... Lykke til ihvertfall:)
våken_om_natta Skrevet 29. november 2007 #7 Skrevet 29. november 2007 Litt vin fram mot El tror jeg ikke kan skade, men vil ikke anbefale å drikke etter det, når man kan være gravid. Jeg har tro på å leve så normalt som mulig i prøveperioden, og ikke bli hysterisk på noen måte. Men en hver må få gjøre som man vil!
kirsty*2barnsmamma Skrevet 29. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 29. november 2007 Ja lev normalt. Dere vet jo ikke hvor lenge dette tar. Se på meg, skulle jeg ha levd så forsiktig i 32pp? Hva slags liv er det? Så jeg skal jammen begynne og kose meg mere med vin og god samvittighet :-)
2 fine små Skrevet 30. november 2007 #9 Skrevet 30. november 2007 Hehe, denne var morsom.....og jammen hygglig at livsnyterene kan faa en "thumbs up" for en gangs skyld. Selv er jeg ganske prektig i svangerskapet, men likevel......noen tanker (kanskje fordommer) Setter helt paa spissen for aa faa fram et poeng: Hvem er den typiske spritdrikkeren? Hvem er den typiske oeldrikkeren? Hvem er den typiske vindrikkeren? Mulig det bare er i min bekjentskapskrets, men de som drikker mest sprit, er ogsaa ofte roeykere, ikke de sunneste jeg kjenner i forhold til mat og ikke noedvendigvis de som beveger seg mest i verden. En person som heller mer mot sprit enn oel eller vin, er kanskje ogsaa en som fester mer enn andre? Den typiske oeldrikkeren (og da mener jeg som drikker i hovedsak oel og ikke vin og sprit) er kanskje litt liten saann pizza og potetgull tendens mer enn andre? Oel er jo mindre komprimert alkohol og man drikker stoerre mengder osv, saa den typiske oeldrikkeren er jo ikke akkurat den kjernesunne typen heller. Jeg tror ikke vindrikkere er kjenesunne typer, men det er noe med livsnyteri der, mange vindrikkere (som ikke drikker saa mye annet enn vin) er ogsaa ofte opptatt av oekologiske groennsaker, gourmetmat (=kvalitetsmat?) og spiser lenge og godt og ikke under stress, staaende, loepende osv. Men mange drikker jo usaannsynlige mengder vin, gjerne flere enheter hver eneste dag hele aaret, det er ikke disse jeg sikter til. Jeg tenker ogsaa at det er stoerre sjanse for at en vindrikker "skyller ned" alkoholen med vann enn oeldrikkeren og spritdrikkeren.....? Poenget mitt (proppfullt av fordommer og spissformuleringer) er at jeg tror det kan handle vel saa mye typen som blir gravid, og at det at man er en saann eller saann type alkoholnyter kan gjoere at man har mer til felles ogsaa. Selv har jeg alltid hatt PCO (vanncyster paa en eggstokk) men har faatt barn for det, og etter at jeg mistet to tidlige i vinter, har jeg (av helt andre grunner og litt tilfeldig) endret livsstilen min ganske drastisk. Mye mer trim og bevegelse, drastisk sunnere kosthold, veldig mye mindre stress og litt yoga, meditasjon og deilige ting som JEG liker. Det er kanskje tilfeldig (helt sikkert!) men jeg er gravid igjen, og denne gangen har i hvert fall spiren ikke gitt seg enda. Det er ogsaa verdt aa nevne at jeg ikke har noen symptomer paa PCO heller for tiden, gyn ser ikke lenger vanncyster paa eggstokken min (!). Jeg tror ikke alle kan endre livsstil og vips er alle problemer borte, men jeg tror at det i hvert fall for noen av oss kan spille en liten rolle og ha noe for seg. Saa, det var dagens grynt fra livsnyteren meg Horomonbomba som er i uke 6, 7 eller 8, gyn skal bestemme seg for hvor langt jeg er kommet om 11 dager. Forrige gang satte han meg tilbake 11 dager i termin, allerede i embryfasen!! Grrrrr........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå