Gjest Skrevet 28. november 2007 #1 Skrevet 28. november 2007 Regner med jeg kommer til å få kjeft så det ljomer etter av samtlige dib-damer, men jeg tar sjansen. Anniken på strax 3 måneder har et ekstremt matbehov. Hun drikker nå mellom 950 og 1000 ml i døgnet på det verste, og mer enn det kan man jo ikke overstige. (får mme.) Hun er mye sutrete, spiser på alt hun får fatt i og kan gjerne spise hele tiden hvis hun får lov.Hun har heller aldri sovnet før etter timesvis med byssing våkning hvert femte minutt. Så i dag gjorde jeg synden. jeg hadde en teskje med grøtpulver i melka hennes. Hun sovnet klokka 8, og har ikke våknet siden. uff, vet ikke om jeg skal være smilende blid eller ha dårlig samvittighet... HVOR farlig er det å gi grøt til dem før 4 mnd? Snakket med min tante om det for noen dager siden. Hun hadde samme styret med sine gutter, og helsesøsteren var enig i at hun skulle begynne med velling litt tidligere, så det kan da ikke være så farlig? Jeg hadde MASSE malt oppi melken forresten...
Bea80 & Gullgutten Skrevet 28. november 2007 #2 Skrevet 28. november 2007 Jeg begynte med grøt til gutten min når han var 3 mnd og noen dager (kanskje en uke) Husker ikke. Han likte det kjempegodt, hihi!
silhah og emilie Skrevet 28. november 2007 #3 Skrevet 28. november 2007 gjorde det samme jeg..funka kjempe fint
Erle vil ha perle Skrevet 28. november 2007 #5 Skrevet 28. november 2007 har egentlig ikke peiling, men... en veninne av meg hadde samme problemet som deg, baby med stort matbehov og mye sutring. HUn fikk beskjed av helsesøster at det var helt greit å gi han noe annet i tillegg til morsmelkerstatning. Babyen var da ca 3,5 mnd gammel.
Regnbuemor til 2 Skrevet 28. november 2007 #7 Skrevet 28. november 2007 Har gjort det med begge mine. Bare kutt gradvis ned på malten. Er jo rent sukker (å DET kan man jo ikke gi til barna sine) hi, hi..
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 28. november 2007 #8 Skrevet 28. november 2007 Enkelte trenger mer enn mme før de er 4 mnd...og som du sier, så skal jo ikke mengden mme overstige 1000ml i døgnet... Ville tatt en tlf til helsesøster i morgen og snakket m henne og hørt hennes synspunkter... men heller en fornøyd liten jente som får spise seg mett, enn en sulten, sutrete jente fordi man SKAL KUN gi mme/mm frem til 4 mnd... Da jeg var liten begynte man m grøt v/ 2mnd alder.....jeg har d fint jeg Så lenge du holder deg til mais eller risgrøt (ikke hvete) så ser ikke jeg helt problemet m å gi henne litt jeg...Men snakk m helsesøster du, dersom du er bekymret!
Gjest Skrevet 28. november 2007 #9 Skrevet 28. november 2007 Ja, tenkte å ta en telefon til helsesøster i morgen og høre om jeg kan fortsette med det... Og ja, tror det er bedre for henne å være mett og fornøyd og få godt med søvn enn å være sutrete, sulten og sliten hele dagen... er maisgrøt vi ga henne. Jeg fikk også grøt fra 2 mnd, ingen problemer her i gården.
Gjest Skrevet 28. november 2007 #10 Skrevet 28. november 2007 dere som begynte tidlig: begynte dere med velling? hvor sterk blanding? når gikk dere over til "skikkelig grøt" og hvor mye om dagen?
silhah og emilie Skrevet 28. november 2007 #11 Skrevet 28. november 2007 jeg gjorde som deg først..hadde oppi en skje grøt i mme.. deretter lot jeg henne smake en t-skje skikkelig grøt nå og da... det gikk av seg selv egentli... men jeg fikk aldrig beskjed om malt?
Gjest Skrevet 28. november 2007 #12 Skrevet 28. november 2007 ok=) malt har vi brukt til henne en stund pga hard mage... Funker rimelig greit. men kanskje sviskesaft er bedre?
silhah og emilie Skrevet 28. november 2007 #13 Skrevet 28. november 2007 ja vi brukte sviskesaft...litt iallefall, men emilie har aldrig *bank i bordet* hatt hard mage da:)
Regnbuemor til 2 Skrevet 28. november 2007 #15 Skrevet 28. november 2007 Med barn nr en var vi ivrige på malten. Men nå har vi brukt sviske i stedet. Har ingen problemer med magen. En til to fine bæsjebleier i døgnet ca. Men for all del. Bruk malt. Det er et naturlig stoff, som har blitt brukt i maaaaange år. Ingenting galt i det. Ellers gjorde vi som du gjør nå. Litt velling. Så noen tskjeer grøt innimellom. Barn nr en var på en grøtbolle om dagen før fyllte fire mnd. Mens han klumpen vi har nå (som er dobbelt så stor nå, som det jenta var på samme tid), han begynte ikke skikkelig med grøt før han var fem mnd. De lar deg forstå hva de vil etterhvert:)
Gjest Skrevet 29. november 2007 #16 Skrevet 29. november 2007 Takk for svar=) hehe ja syns dette er litt vanskelig. er vant til å forholde meg til det hun skal ha og nå skal det plutselig inn noe nytt... og grøt skal jeg vel egentlig begynne med uansett i nærmeste fremtid, siden hun bare får morsmelkerstatning... men jeg skjønner det vel etterhvert... får ringe helsestasjonen i morgen da. Det er helt utrolig at hun sover altså... hun har aldri lagt seg så tidlig før! jeg brukte 5 minutter på å legge henne. tidligere har vi brukt opp til 5 timer!!!! MÅ ha vært den grøten som gjorde det altså!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå