Anonym bruker Skrevet 28. november 2007 #1 Skrevet 28. november 2007 Hva skal du ha på din 2 åring ? Hvor kjøper man lucia drakt og nissedrakt til en pike på 2?
Kahbean Skrevet 29. november 2007 #2 Skrevet 29. november 2007 Du kan kjøp begge på H&M og Lindex. De selger dem også på www.zarahsgaver.com men jeg vet ikke hvor lenge det tar så må kanskje vær tidlig ut så du er sikker på at du får dem. Men på vår bhg så er det mange som har på hvite klær i stedet for luciakjole (hvit langarmet skjorte og stømpebukser eller lys bukse) og røde klær til nissefesten. De forventer ikke at vi skal kjøpe klær når det kun brukes en dag i året og blir for lite innen neste år. Jeg kjøpt i fjor slik at den er stor nok til å bruke i år pluss at de kan brukes igjen til resten av barna (som jeg håper på i fremtiden...hehe)! Spør på din bhg og se hva som er mest vanlig der!
1stor1liten =) Skrevet 29. november 2007 #3 Skrevet 29. november 2007 nisseklær og kjole kan du finne på europris for en 50-lapp.
___ Skrevet 29. november 2007 #4 Skrevet 29. november 2007 Lucia drakt blir pappas gammle hvite skjorte med god oppbrett på armene, juletreglitter som belte og i håret. Fungerer strålende og er helt gratis. Nissefest blir det vi har av rødt tøy, eventuelt en strikkegenser og nisselue. Rød teatersminke i kinnene og fregner. I fjor var det bare en jente i barnehagen til datteren vår som hadde kjøpdrakt til Lucia, ingen til nissefesten.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2007 #5 Skrevet 29. november 2007 Spurt i bhg i dag ang dette og de sa at det er mange som kjøper drakter men det er også en del som bruker det de har i hvit/rødt fra hjemme. Jeg kjøpte en nissedrakt til kr.39 på Nille i dag (har også noen til kr.99 men jeg syntes de til 39 var søt nok). Den var str 3-5 år så da passer den til i år og neste år... og muligens enda et år?! Hvis ikke så blir den altids brukt til nestemann når han begynner på bhg. De får også inn lucia drakter på Nille men hun hadde ikke kommet så langt inn i varene enda så jeg vet ikke hva prisen er. Tenkt å ta meg en tur tilbake. Koster den også kr.39 så kjøper jeg den sikkert men ellers så bruker jeg vel bare hvite klær fra hjem.
Tirilille Skrevet 29. november 2007 #6 Skrevet 29. november 2007 Greitt med kjøpte plagg, men det er MYE koseligere med vanlige plagg som kan være litt "julerød". Til jenta mi har jeg bestandig tatt på rødt ullundertøy/strømpebukse, noe som vi ellers har masse av. Av og til har vi tatt på et dongeriskjørt eller et rødt seleskjørt, og ett år hadde vi en KJEMPEFIN rødrutete spencerkjole som vi ellers brukte til vanlig. Hun var den søteste nissejenta i hele barnehagen da hun tok på seg nisselua. Gutten min skal få på seg den røde fleece-genseren sin og ei grå fleecebukse, og med nisselua er han også plutselig veldig nissete.
Amarie Skrevet 30. november 2007 #7 Skrevet 30. november 2007 2-åringen skal ha hvit sommerkjole, kortermet, men med hvit body under går det bra. Hvite strømpebukser + evt. den hvite buksa som hører til kjolen. Glitter i håret. Til nissefest: røde eller hvite ullstrømpebukser, rød kjole kjøpt på salg på Lindex tidligere i høst, rød nisselue som man får kjøpt til en billig penge over alt. Ser de har nissedrakt og luciadrakt på KappAhl, og Lindex, tror jeg det var. Har tenkt å bruke det vi har, jeg.
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 2. desember 2007 #8 Skrevet 2. desember 2007 Har kjøpt nissedrakt til en 70-80 kroner på Bogerud. Har brukt den som pysj etterpå.....
Gjest mphs Skrevet 2. desember 2007 #9 Skrevet 2. desember 2007 Jeg sydde luciakjole til henne selv i fjor og den passer hun i år også. Nissefest har de ikke.
Guttemamma x 3 Skrevet 3. desember 2007 #10 Skrevet 3. desember 2007 Kjøpte en lucia-kjole i fjor i str. 4 år og laget flere legg på ermer og nederst. I år spretter jeg opp en eller to av dem så den passer i år også. Som Nissedrakt brukte vi rød body og stilongs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå