Anonym bruker Skrevet 28. november 2007 #1 Skrevet 28. november 2007 Jenta mi blir 2 år om ett par uker. Jeg kjøpte for en tid siden potte til henne. Men hun blånekter å sitte der. Hun har sittet der ett sekund eller to, men da har hun hatt klær på.Og det var rett opp igjen. Uten klær nekter hun plent. Hun er jo bare to år, hvor mye skal jeg jobbe med dette? Skal jeg mase hver dag om å få henne nedpå? Hun er i bhg også, og vi kommer hjem halv 5, så ettermiddagene er ikkke lange, og det er ikke kos å skulle styre med dette hver ettermiddag. Ingen pottetrening i bhg. Hva gjør dere med de som er omtrent akkurat 2 år??
Carnivale Skrevet 29. november 2007 #2 Skrevet 29. november 2007 Det er en stund siden vi kjøpte potte nå (da hun var ca 18 mnd tenker jeg, hun blir 2 i januar), men vi har heller ingen suksess enda. Dvs hun er veldig IVRIG da, og vil være med og tisse når vi sier vi skal på do, tar av seg alle klærne og bleien, og vil tørke etterpå og alt Men har ikke ro til å sitte lenge nok til at det kommer noe nei... Tenkte bare å fortsette å leke med potta vi, la henne sitte på potta når hun vil, om morgenen og på ettermiddagn, og før hun legger seg. Skjønner det nok til slutt! Og hun skjønner ihvertfall hva som er poenget med potta, sitter og lager "tisse-lyder" og liksom "presser" og sier hun bæsjer ;p
Gjest Skrevet 29. november 2007 #3 Skrevet 29. november 2007 Prøv å gå rett på doen. Dropp potta. Den var bortkastet her også. Klistremerker er belønning og funker.
*3 prinsesser* Skrevet 29. november 2007 #4 Skrevet 29. november 2007 Hei! Jeg har erfaring med dotrening på eldstedatteren min. Vi prøvde veldig mye....det som fungerte for oss var doring og intensiv dotrening i sommerferien. Da har vi god tid, slik at det ikke blir stress. Vi sa rett og slett en dag at vi ikke hadde bleier og at hun måtte tisse og bæsje på do. Hun hadde selvfølgelig noen uhell i starten. Vi kjøpte klistremerkebok og hun fikk et klistremerke som premie for hver gang hun fortjente det. I tillegg hadde vi " ludde" som dobok. Lykke til:-) Uansett hva dere finner på....
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 29. november 2007 #5 Skrevet 29. november 2007 syntes det høres ut som hun ikke er klar. Jeg ville droppet det en periode og heller tatt den frem til våren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå