Siza m/prinsesse og juleprins Skrevet 28. november 2007 #2 Skrevet 28. november 2007 Skriver ikke ønskebrev:) Så kan ikke hjelpe deg der, men er med på å dytte innlegget ditt oppover;)
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 28. november 2007 #3 Skrevet 28. november 2007 jeg har så langt skrevet: - at jeg ikke ønsker studenter (hadde 2 stk ved første fødsel, var ikke noe problem, men følte det ble litt mye folk..) -at jeg har ANGST for å bli klippet, og dermed ønsker at det ikke blir klippet uten at det er høyst nødvendig (ved første fødsel ville de klippe meg, jeg brølte at det ikke kom på tale, de gjorde det ikke, og jeg sydde 4 sting.. men dersom barnet er i fare, er det bare å klippe altså!) - at jeg IKKE vil ha saltvannspopler eller akupunktur - at jeg vil reise hjem så fort som mulig... Har kanskje ikke noe i ønskebrevet å gjøre, men men
Gjest Skrevet 28. november 2007 #4 Skrevet 28. november 2007 Det man kan skrive der er ting du ønsker å formidle som du kanskje ikke er i stand til å si når du er på sykehuset. Type smertelindring du vil ha, hva du IKKE ønsker... o.l.
Gjest Skrevet 28. november 2007 #5 Skrevet 28. november 2007 -at jeg ikke vil ha studenter. -at jeg ikke vil ha smertestillende -at kjæresten min skal være til stede hele tiden og klippe navlestrengen -at jeg vil ha beskjed om alt som skjer og være med å bestemme. -jeg vil ligge i badekar så lenge som mulig -vl ha klyster -vil ikke ha kunstig hinnerivning eller bli klippet -vil føde etterbyrden naturlig -vil at barnet skal undersøkes i vår nærhet og vil ha barnet hos oss den første timen i fred og ro. bl.a. :-)
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 28. november 2007 #6 Skrevet 28. november 2007 kan få med at grunnen til at jeg har skrevet det med studenter, er at ved første fødsel kom jordmor inn med en student på slep, og sa; "Dette er xxx, hun er student, er det greit at hun er med på fødselen?" og da syns jeg det var vanskelig å si nei når studenten sto der... Så derfor tar jeg det med i brevet.
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 28. november 2007 #7 Skrevet 28. november 2007 * ville ikke ha annen smertestillende enn lystgass *ville ha klyster *ville bo på sykehotellet om det var plass *at pappan ville klippe navlestrengen *at vi ville se morkaka (nysgjerrige:p )
♡ Jersey ♡ Skrevet 28. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 28. november 2007 Takk! Godt tips det der med studenter! Vanskelig å ta stilling til når man ligger der med rier sikkert, he he..
jaja.. Skrevet 29. november 2007 #10 Skrevet 29. november 2007 - Det er min kropp, så jeg vil ha mest mulig kontroll over det som skjer! skal de sjekke åpning eller lignende så Si ifra! Iallefall før de stapper fingra inni. Det er IKKE greitt at fremmede jordmødre kommer og gir meg klem når jeg ligger der med rier! - viss kjemi mellom jordmor og meg ikkje funker så vil jeg ha ny! -stressa jordmødre/sykepleiere (som er nervøse for fødsler) kan pelle seg LAAAANGT bort. Jeg trenger ikke slike vibrasjoner når eg konsentrerer meg om fødselen. (Ok ganske krass her- jeg hadde kanskje ikke den beste fødselsopplevelsen sist, men dette er iallefall ting som er viktige for meg.)
Afrodite´71 Skrevet 29. november 2007 #11 Skrevet 29. november 2007 Hei Sist skrev jeg et langt brev om at jeg ville ha babyen rett på magen, at lyset skulle dempes umiddelbart og at vi skulle ha fred og ro. Det fikk vi. I ettertid ser jeg at jeg skulle ha skrevet litt lengre. Med jevne mellomrom kom det nemlig en brysk og litt brutal (i alle fall opplevde jeg som 1. gangsfødende det slik) jordmor som uten om og men stakk et par fingre opp i meg for å sjekke åpning. Det var sinnsykt vondt hver gang, og etter hvert fikk jeg helt angst hver gang hun kom inn og ba henne la være siden det var så vondt. "Nei, dette gjør da ikke vondt!" mente hun. La henne etter hvert for hat. Denne gang har jeg skrevet at jeg ikke ønsker studenter (fikk tips av en venninne som sa at rommet var fullt av fremmede både titt og oftte). Jeg vil så langt det går forholde meg til faste personer, og KUN mannen min skal være til stede. Uansett hvor mange slekninger som står på gangen. De slipper heller ikke inn etterpå. Det er forbeholdt datteren min. Ser at mange har tatt med klyster. Godt tips, det skal jeg føye på. Fikk det ikke sist, og da kom det en liten lort under pressriene. Ikke noen krise, men..
Afrodite´71 Skrevet 29. november 2007 #12 Skrevet 29. november 2007 Glemte å ta med; - Badekar på rommet - Epidual om jeg kjenner for det og har åpning nok - Ikke lystgass - Varmepute (pute m/ris funka bra sist. Hadde den over rygg/mage) - Ingen klipping
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå