Gå til innhold

Neon som har Opel Zafira?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville bare høre hva dere mener om denne bilen.

Vi vurderer å kjøpe en brukt Opel Zafira (1,8). Men vil gjerne høre med noen som har en fra før :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker de på jobb (hjemmesykepleien) og vi syns de er noen skikkelige drittbiler!

Skrevet

Hvilke modeller er det da? Hvorfor er de drittbiler?

Må nesten vite hvorfor... ;o)

Skrevet

Vi var inne på tanken av å kjøpe en Zafira. Gudskjelov har vi flere folk rundt oss som har hatt den og fikk frarådet den på det sterkeste. Vet ikke hvordan de aller nyeste Opelbilene er, men de "gamle" er visst skikkelig skranglekasser og har mye feil.

Fine å se på da ;o) Men hvis man skal ha den på verksted annen hver uke, så....

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvordan de gamle modellene er, men de nyere modellene er veldig bra.. Vi kjøpte lillebroren til zafira, meriva, og er strålende fornøyd med den. Jeg kjenner flere som har zafira og er veldig fornøyd med den også. Vi har en 2005 modell. Grunnen til at vi valgte meriva var ganske enkelt pris, men ser nå at vi burde valgt zafira grunnet plassen i bagasjerommet. I zafira er det mye større og du får plass til en barnevogn på langs og Du slipper å ha den på tvers slik jeg tror vi må ha med meriva.

du vil alltid finne noen som ikke liker en bil, men jeg har ikke hatt noen problemer med noen opel biler vi har hatt og det er jo bra biler.

Skrevet

Opel zafira sies jo å være en fin familiebil. De er riktignok ikke like holdbare som f.eks Toyota(biler som er kjent for å kjøre laaaangt uten noe mye tull). Men så er Toyota mye dyrere enn Opel...

Men at Opel er en bil som bør inn på service annenhver uke tror jeg ikke særlig på. Nesten alle mine familiemedlemmer har Opel, og de har ikke hatt mye problemer med de...

Skal ikke være lett... Hadde bare noen sagt hva som er svakheter med de, så hadde det hele vært enklere å ta stilling til. At det alltid vil være noen som ikke liker bilene, er ikke merkelig. Smaken er som baken ;o)

Skrevet

Nei det skal ikke være lett å velge bil, for det er mye meninger og mye og velge imellom, men jeg nølte ikke med å kjøpe Opel ihvertfall. Mine foreldre har kjørt Opel i 20 år og har ikke hatt noen problemer med de.

Jeg har en kollega som har en Zafira 2002 modell og de er også strålende fornøyd med bilen.

Om du har en god magefølelse med Opel, så ville jeg ha kjøpt. Er det en nyere modell eller en eldre modell dere er på utkikk etter?

Skrevet

Vi ikke på eldre modeller enn 2001.

Har brukt lang tid på å sjekke ut hva man kan få for best pris.

Flott om bilen akkurat har skiftet ut viktige deler på bilen.

Skrevet

Anbefaler ingen å kjøpe Opel... Verst bilene som er.... Bare problembilet!!!! Vist eg hadde råd, hadde eg bytta uu våres i DAAAAG!!!

Skrevet

Hva er så problemet med bilene?

Jeg vil vite hva svakhetene er................

Skrevet

Vi har mye problemer med det elektroniske, plutselig kan bilen finne ut at den ikke vil starte en dag... Har hatt den myyyye på verksted ang dette... For dette er ikke ting du kan få venner til å gjøre...

Bilen våres bruker myyyye Olja, må fylle på hele tiden. Kjedelig!!!

Har blitt enn veeeeeeldig dyr bil med tiden.... Så her blir det ikke mer Opel!!!

Skrevet

Heisann !

Ikke lett dette med å velge bil! Vi har ingen erfaring med Opel, men Honda og Toyota (som du sier) er kjent for å være driftsikre biler.

Vi kjøpte en 2005 Toyota Avensis stasjonsvogn i sommer. Dyrt, ja, men en fantastisk god bil. Vurderte Zafira pga pris og 7 seter, men mannen nekta. Da vi traff et vennepar i sommer viste det seg at de også akkurat hadde kjøpt seg Avensis. Hadde kjøpt en Opel Zafira og hatt den et havlt års tid. Var visst en skranglekasse med mye feil og mangler- bare problemer. Ikke helt sikker på årsmodell, men tror den var rundt 2004-modell.

Lykke til med bilvalget da, er kjekt med gode biler!!

(og tilsvarende irriterende med dårlige !)

Hilsen

Skrevet

Hei:)

Vi kjøpte opel zafira i april, en 2001 modell.

Er kjempefornøyde med den. Ingenting galt med den til nå.

Grei plass til ungene. Men blir lite bagasjerom når alle setene er oppe. Vi bruker bare de 3 vanlige setene til vanlig, og da er det god plass til kombivogna bak.

Skrevet

Vi har Opel Zafira pga av at vi fikk kjøpt den billig av familie. Det er vanskelig å uttale seg om bruktbiler, for når en kjøper brukt så må en ALLTID regne med at deler må skiftes ut etter hvert. En bil er tross alt en bruksting. Vi har hatt ganske mange utgifter med denne bilen. I sommer måtte vi ut med 11.000 og nå er det noe galt med det elektroniske så den må inn igjen. Heldigvis har vi en bilmekaniker i familien, og det hjelper veldig på. Må si at vi nok ikke kommer til å kjøpe Opel igjen, men heller spare opp litt og gå for en Toyota eller Renault, men bilen er veldig praktisk! Genial for småbarnsforeldre med god plass til både seter og vogn. Så nå får den ten holde en stund til, forhåpentligvis uten store reparasjoner...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...