Gå til innhold

Klør i underliv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det klør på klitoris, å kun der...

Har hatt noen sprekker på blygdleppene også.

Kan dette være sopp? Det klør så mye at jeg ligger våken om nettene...

Går det greit å prøve canesten fast det kanskje ikke er sopp?

Ska til lege først i neste uke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke for å skremme, men om et herpesutbrudd er i vente så klør dette sinnsykt før det etterhvert oppstår blemmer (ofte vises de ikke så veldig godt) og en får en mer sviende følelse. Når blemmene sprekker etter litt blir en sår og det dannes små skorper. Ofte kan en få sopplignende utflod i tillegg. Immunforsvaret er nedsatt under graviditet så mange får sitt fførste utbrudd av kjønnsvorter eller herpes under svangerskapet. Smitten kan en ha hatt i kroppen i mange år.

Huff, føler meg litt slem nå, vil ikke skremme deg, men det kan være greit å tenke på om du ikke blir kvitt plagene eller de gjentar seg. Dette fordi en oftes må ta keisersnitt om en har sitt førstegangsutbrudd av herpes nær fødselen. Vil du lese mer så søk opp pasienthåndboka på nett eller olafiaklinikken. Når det er sagt er det sikkert bare en soppinfeksjon du har fått. Har vært veldig plaget med dette under graviditeten, spes ettersom det er konstant vått der nede..

Skrevet

oi oi oi ....

Kan man teste seg hos legen for herpes før man eventuellt får blemmer?

Vil jo ikke ta keisersnitt..

:-/

Skrevet

Hehe jeg klødde som en gud en periode, tenkte sopp jeg også... Prøvde canesten, men det hjalp ikke... Klødde like fordømt mye... Må si at jeg samtidig var tørr og sår, som om jeg hadde tørka ut på en måte.. Produserte ikke no fuktighet!!

Ingenting hjalp, før jeg prøvde jordnøttolje.

Kløen forsvant, og ingen fler sprekker i diverse lepper som blødde bare man så på dem omtrent:p

Bare et lite tips, kan hende det hjelper da..? Smurte bare hver kveld, å det hjalp så og si med en gang omtrent... :) Fortsetter med det idag også, har 19 dager igjen til termin.

Skrevet

hmm.. ja fast lurer allikvel på om det er sopp.. Er liksom konstant våt nedentil, vet ikke hvorfor, men sånn har det vært i hele svangerskapet.

Jeg har akkurat kommit inn i 3e trinn så jeg tror jeg avventer å ser hvordan det går m kløingen.....

( bare så inmari slitsomt å ikke kunne sova pga det,,,,)

Takk dere for svar!

Skrevet

Produserer en del mer utflod nå enn vanlig, så jeg har brukt truseinnlegg i flere måneder uten opphold... De gangene jeg har prøvd meg uten, så har jeg "satt meg fast" i trusa... :P Hehe... Rev opp sprekker som jeg hadde på lepper, så det var et HELVETE en periode... Lindra med jordnøttolje, så jeg anbefaler deg å prøve det først... :)

Var vel sånn tørr/sår i ca 2 mndr... ILLE!!!! Jeg veit...

Skrevet

hehe... Siza jeg skjønner ikke helt om du var tørr eller om du hade masse utflod jeg nå... ( tror jeg er litt treig i oppfattelsen såher seint på kvelden,,, ;-) )

Men den jordnøttoljen er sånn som også er lurt å bruke hvis man vil minke risikoen å revne vel?

Er jo virkelig vert et forsøk, ska gå til inkjøp av det jeg!

:-)

Skrevet

På apoteket for en kjøpt Xylocain (bedøvelsesmiddel) med lav prosent reseptfritt. Funker genialt på myggstikk o.l., men hjelper også andre steder. Bare husk å sjekk opp mot graviditet, husker ikke hva det står om det.

Skrevet

Hehe ja den kan misforståes:p

Var tørr, har ikke kunnet ha sex på flere måneder pga tørr og sår "blomst"... Nå blir det litt privat her men... :P Det kjentes ut som en kjøttkake av et sår, som klødde... Mener å ha lest et sted at blodårene kommer nærmere hudoverflaten, og at det kan være årsak til kløen, (husker ikke helt nå men...)

Så til økt utflod.. Hehe ja har mer enn jeg normalt har når jeg ikke er gravid, men denne utfloden var ikke bra for underlivet som ikke hadde no fuktighet fra før.. Funka som superlim i stedet, og limte seg fast i de tørre/såre/sprukne leppene...

(MOHAHA, sitter her å små-ler litt nå.... Hvordan forklare dette best mulig liksom...?)

Å ja, de sier jordnøttolje kan være med på å forebygge revning. Brukte det siste gang, å revna ikke no særlig. Fikk bare en liten sprekk i overhuden, så er rimelig fornøyd med det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...