Anonym bruker Skrevet 28. november 2007 #1 Skrevet 28. november 2007 Min gutt på 2,5 halvt år MÅ ha mamma hos seg til han sovner. Har to barn til så passer ikke så veldig greit å bruke all tid på ham. Selv om storebror ligger i overkøya må han fortsatt ha meg der. Jeg er veldig klar for at jeg bare skal lese en bok, si god natt og gå ut. Men da får han fullstendig panikk og vræler!! Pappa blir sinna og det ender med masse kjefting fra pappsen, før han sovner. Synes ikke det er noen god måte for noen av oss å ende dagen slik.Noen som kan gi meg noen tips til hvordan han kan bli vant m å sovne alene? takk for alle tips
Anonym bruker Skrevet 29. november 2007 #2 Skrevet 29. november 2007 Du setter deg gradvis lenger mot soveromsdøren. Etter en uke er du nok på utsiden av soverommet - og sier til 2-åringen at mamma passer på deg her ute. Han vil sikkert da sjekke om du fortsatt er der - og det må han jo få lov til. Du får bare hjelpe han i seng igjen. Etter 1,5 uke er du nok i sofaen:) Har hatt det på samme måte selv. 2-åringen spør fortsatt om jeg ikke kan sitte på sengekanten hans, men jeg svarer at jeg passer godt på han fra stuen. Kikker innom han noen ganger før han sovner slik at han vet at jeg er i nærheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå