Anonym bruker Skrevet 28. november 2007 #1 Skrevet 28. november 2007 Hei! Jeg har hatt 3 ultralyder på grunn av komplikasjoner i svangerskapet. Alt ser heldigvis flott ut nå. Det jeg stusser på er at antatt lengde på svangerskapet har variert med 3-4 dager på de forskjellige ultralydene. Jeg fikk for eksempel først vite at jeg var 6+4, og på neste ultralyd da jeg skulle være 11+6 ble fosteret målt til å være 12+2. Er det noen andre som har opplevd lignende? En annen ting er at på det ene bildet jeg har er kroppen målt til å være 12+2, men hodet er målt til 13+1.. Hva kan det komme av? Gynekologen reagerte ikke på det. Takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 28. november 2007 #2 Skrevet 28. november 2007 Antagelig kommer dette av at også barnet i magen vokser i rykk og napp, akkurat som utenfor. En termindato vil derfor aldri være helt korrekt, ultralyd er heller ikke 100% sikkert.
Trebarnsmamma30 Skrevet 28. november 2007 #3 Skrevet 28. november 2007 Jeg var på tidlig ultralyd da jeg var 12+6.. var så på ordinær ultralyd når jeg i følge den tidlige skulle være 18+4, men hun målte da fosteret til 19+2. Så ble satt 5 dager frem i forhold til den første ultralyden..
Trebarnsmamma30 Skrevet 28. november 2007 #4 Skrevet 28. november 2007 Mensterminen min var: 1.april Tidlig UL: 31.mars Ordinær UL: 26.mars Men kjekkere når det går den veien da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå