Starchild Skrevet 28. november 2007 #1 Skrevet 28. november 2007 Far kan ikke gå til rettsak uten å selv stille opp på mekkling når det er han som har søkt om mekling.. Og hvor mange ganger kan han avlyse uten at det får konsekvenser for han?
Gjest Skrevet 28. november 2007 #2 Skrevet 28. november 2007 Det vil jo ikkje sjå så bra ut for far om han ikkje stiller opp på meklinga. Får eit forklaringsproblem da.
Starchild Skrevet 28. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. november 2007 Tror han sliter med nerve problemer..Han har ikke stilt opp på to frivilige og ett obligatorisk.
Hannemor Skrevet 28. november 2007 #4 Skrevet 28. november 2007 han kan la være å møte, men da har han ingen sak i retten. Dere får sikkert attesten, men der vil det stå at han ikke har møtt og at det er han som har innkalt. Og han kan fortsette å innkalle, men om han fortsetter å ikke møte, så ville jeg fått advokaten til å sende beskjed om at det medfører unødvendig stress. Og vil på sikt føre til at far uansett har en dårlig sak. Vil virke som han bruker det som press overfor deg.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2007 #5 Skrevet 29. november 2007 Den parten som ikke møter til mekling, får ikke meklingsattest. Satt og leste brosjyre i går, da mannen skal i mekling på fredag. Og uten meklingsattest, ingen rettsak............
Anonym bruker Skrevet 29. november 2007 #6 Skrevet 29. november 2007 Dersom han uteblir tre ganger kan du gjøre som du vil.. det blir selvsagt ingen rettsak, om du ikke vil. Men dersom det er samværsavtale dere skal lage - kan du bestemme selv hvordan den skal utformes - fikk jeg beskjed om. Det vil dessuten stå hvem som har møtt og ikke møtt på meklingsattesten.
Starchild Skrevet 4. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 4. desember 2007 oki..Men jeg flytter jo nå, og da må vi skifte mekklingskontor, kan jeg bare kontakt det gamle hvis det blir rettsak da.(eller har faktisk vært innom 2)Ett som jeg ba om og ett som han ba om. Og hvis jeg innkaller og han ikke stiller hva skjer da? Og hvis han gir seg nå, kan han komme tilbake om noen år og ta opp saken igjen? Utrolig slitsomt å ha han hengene over hele tiden, og aldri vite hva som skjer, værfall når jeg prøve å møte han og legge til rette for småen. Angere litt på at jeg ikke skrev ukjent far...Det har vært så utroooolig mye problemer... Det har ødelagt mange dager for meg og småen..(ettersom hun reagerer på mitt humør desverre)
Hannemor Skrevet 4. desember 2007 #8 Skrevet 4. desember 2007 Hvilken megler dere velger er opptil den som bestiller megling. Men finnes noen regler der også. Husker ikke helt, men har noe med barnets siste felles bosted. Det som er ille med dette her er at ja han kan komme igjen og igjen med innkalling til mekling. Og trusler om rettsak. Så sånn i utgangspunktet hadde det vært ok for deg å fått det overstått en gang for alle. En slik dom kan nemlig ikke bestrides om det ikke er betydlig grunn for det. Så det er en måte å bli kvitt truslene på. Eller du kan velg å ikke ta truslene på alvor, og bare se det som det det ofte er. Trusler. Om du har alt ditt på det tørre, du gir barnet omsorgen det skal og ikke har noen grunn til å frykte han, så la det ikke slite deg ut. Vet at jeg har en slik sak foran meg, og lar det ikke påvirke hverdagen min. Fordi far her bruker det som trussel, og vet at han ikke kommer noe vei pr i dag. Han må bare ha noen å ta ut sinne sitt på, og jeg står som nr 1. Og har akkurat avsluttet en annen sak med far til de 2 store. Men der var situasjon litt anderledes, fordi han fikk opp en endringssak midt i en krisesituasjon for meg. Hadde han ventet til jeg ikke var i krise, hadde han aldri fått opp saken igjen. Så ikke la dette påvirke deg eller barnet, men ta hånd om det. Før han får en grunn. For ender du opp med problemer, og det påvirker barnet, har han plutselig noe å gå på.
Starchild Skrevet 5. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 5. desember 2007 Ja, jeg har heldigvis alt mitt på det reine..Har vært i kontakt med helsesøster og fam.vernkontor. Helsesøster har sakt at hun gjerne går god for meg i rettsak, forde jeg virkelig har prøvd å fikse dette.. Jeg prøver å ikke la det ødelegge værdagen min, men merker jeg tenker ofte på det, og blir sint...slitsomt...Noen gode råd om hvordan jeg kan lære meg å ikke bry meg? Har foresten fått tlf av moren hanns også, der hun totalt sjelte meg ut..Har aldri hørt ett menneske si så mange stygge ting på en gang..
Hannemor Skrevet 5. desember 2007 #10 Skrevet 5. desember 2007 Vet ikke om jeg har så gode råd der, men jeg vet med meg selv at her har han ingenting å hente. Og da lar jeg han bare styre på. Vet ikke om jeg orker ta på meg bryet med å svare advokaten hans engang. Enda. Det rådet jeg fikk var å finne en person utenfor nettverket å prate med. Og det har virket bra for meg. Har noe med at nettverket vårt er for subjektive og kan føle at dette blir slitsomt. Om du trenger en som virkelig kan skjelle så kan du låne faren til han her Tror han rakk ganske mange skjellsord de få minuttene jeg prøvde å prate med ham sist lørdag Jeg vet at alt dette er vanskelig, og har ikke tall på hvor mange netter jeg har ligget våken siste året. Men for hver nye ting jeg klarer å ikke reagere på, gir meg meg selv skryt
Starchild Skrevet 7. desember 2007 Forfatter #11 Skrevet 7. desember 2007 Det er utrolig slitsomt...Har selv mine netter der jeg ligger..Hadde nesten vært bedre om han ikke brydde seg... Men Jeg flytter heldigvis nå om 2 uker til andre siden av landet. Det har vært planen fra begynnelsen, og nå gleder jeg meg værfall... Jeg prøver å tenke på alt det positive jeg har rundt meg, og av og til funker det, men ofte ikke.. Har faren noe samvær?
bærtæ Skrevet 8. desember 2007 #12 Skrevet 8. desember 2007 Vi 2 er i nesten samme situasjon og gud hvor jeg misunner deg for å flytte!!! Må være en befrielse å tenke på
Hannemor Skrevet 8. desember 2007 #13 Skrevet 8. desember 2007 Ja, begge fedrene her har samvær. Faren til dem eldste har hatt utvidet samvær. Og faren til han minste har hatt tilbud om det, men ikke brukt det. Dette fordi at det er ikke mine voksne følelser og bråket mellom oss voksne som skal avgjøre hvor bra forhold barn og foreldre skal ha. Men opplevde vel at faren til de eldste ikke tenker slik, for dem har bodd der i 5 mnd nå. Og han gjorde alt for å hindre kontakt utover annenhver helg. Faren til han minste skal gå til sak nå, fordi samværet er stoppet. Grunn til at samværet er stoppet er ikke fordi jeg er sint på han, eller fordi han skjeller meg ut. Men fordi han skal ha vært kraftig beruset og aggresiv under samværene. Vet at det er vanskelig å skulle skille følelser, men er veldig viktig at dere gjør det. Se på barnet og tenk at det er like glad i dere begge. Begge er like viktige i barnets liv. Fokuser på det når negative tanker tar over. Jeg jobber veldig med det nå. Før det eldste barnet skal flytte hjem etter jul. Fordi det har vært sagt og gjort mye negativt mellom oss voksne det siste året.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå