Gå til innhold

Hvor lang tid må man regne med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper på å få noen råd. Holder på å bli sprø! Har prøvd å bli gravid siden juli. Det føles som en evighet, og jeg ser bare babyer og gravide over alt. Begynner å tvile på om det noen gang vil gå. Jeg prøver desperat å fortelle meg selv at det er helt vanlig at det tar litt tid. Noen som har noen lignende erfaringer? Hvor lang tid kan det egentlig ta uten at det er noe galt?

Veldig glad for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Hos oss tok det to år før det klaffet.... Vi hadde vært til utredninger (intet galt funnet), hatt mislykkede inseminasjonsforsøk og skulle straks i gang men ivf når kroppen ordnet opp på egenhånd og ga oss en liten spire helt av seg selv. Fantastisk følelse!!! Håper du ikke blir nedtrykt av at det kan ta tid, men budskapet er at det kan ta tid selv om ingenting er galt. Så selv om tiden går, ikke gi opp!!!

Ellers så sier de vel at ca 90 % vil ha greid å bli gravid innen et år.

Lyke til med prøvinga, og som sagt ikke gi opp håpet :)

Skrevet

hei,d e helt vanli at ting tar ti=)

har prøft i 13pp vi no,har mista 2 ganga da i løpet av året her....men vi prøve me friskt mot,d klaffe når man minst vente d ska du sjå=)

så d e bare å stå på,så skjer d snart tenke æ=)

lykke te,å itj gi opp håpet!

Skrevet

statistisk vil nesten 50 % klare det i løpet av de første 3-4 mnd, 80 % i løpet av første år, 10 % til i løpet av neste år og 10 % blir ikke gravide etter 2 år med prøving. Men det fins håp for de 10 % også :) avhengig av hva som er grunnen til at man ikke lykkes. Er du ung så vil det ikke være nødvendig med utredning hos gynekolog før man har prøvd i nærmere 2 år. Er du rundt 35 kan det haste med å komme i gang med utredning men også da må man ha prøvd minst 1 år før de vil begynne å utrede.

Uansett, statistikk er statistikk, umulig å si når du blir gravid. Men sjansene er nok større om du klarer å slappe av og ikke stresse :) lettere sagt enn gjort, jeg vet

Masse lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...