Anonym bruker Skrevet 28. november 2007 #1 Skrevet 28. november 2007 hei:) lurer på om det er noen her som har vært i samme situasjon..sønnen min var litt syk i helgen..bittelitt feber på lørdag og søndag, men ikke mye..har hostet litt hele tiden, men er ikke slapp og virker ellers frisk og rask..MEN..på søndag så nektet han plutselig å spise noe!..han spiser vanligvis veldig bra..er ikke kresen, og spiser ofte to skiver til frokost og to til lunsj, pluss massse frukt(han elsker frukt) og en-to porsjoner middag, og en stor flaske melk til kvelds...men nå har han altså ikke spist noen ting siden søndag..i dag fikk jeg i han litt grøt med fruktmos, men det er det eneste...han drikker masse... skjønner jo at barn kan få mindre matlyst hvis de er syke, men det var måte på...dessuten har han ikke vært syk siden søndag.. er litt redd for at han evnt har kommet i noen slags trass..for han bare kaster og spytter ut alt han får....også frukt, som han kunne spise uendelig av.... noen som har opplevd liknende?
Gjest Skrevet 28. november 2007 #2 Skrevet 28. november 2007 Med feber på forhånd, sånn som du sier, lurer jeg litt på om det er tenner på gang? Ikke uvanlig at matlysten blir mindre da....det blir jo rett og slett vondt å spise. Det er ikke uvanlig det du opplever, og heller ikke farlig. Barn er flinke til å regulere matinntaket, tilby ham det han vanligvis spiser, ikke finn på noe å gi han "i stedet for". Du bestemmer HVA han skal spise, han bestemmer hvor mye. Det har skjedd mange ganger med snuppa her, ofte i forb. med vond hals (ekkelt å svelge) eller tannfrembrudd. Men av og til uten noen spesiell grunn! Det går over i løpet av en ukes tid vil jeg tro )
Heira☆ Skrevet 28. november 2007 #3 Skrevet 28. november 2007 Jeg har det akkurat sånn som deg nå. Gutten min vil plutselig ikke ha brødmat i det heletatt, bare spytter det ut med en gang han får en bit. Og han som har vært så glad i det..... Men så har han plutselig begynt å spise grøt, det har jo ikke villet ha på mange mnd. Forrige uke hadde han feber, og da spiste han ikke noe særlig i det heletatt. Fikk bare i han minimalt. Trodde kanskje det var tenner som var på gang, men jeg har ikke sett noen ennå..... Så her er maten ganske ensforming om dagen; grøt, middag og litt melk....
Anonym bruker Skrevet 28. november 2007 #4 Skrevet 28. november 2007 ja det høres veldig likt ut..håpet liksom at det ikke var det at han plutselig har fått for seg at han ikke vil ha lenger, har vært vant til at han spiser alt...kanskje han bare er litt matlei...virker som han har litt vondt i halsen også...hm...de er noen raringer..
Gjest Skrevet 28. november 2007 #5 Skrevet 28. november 2007 Halsbetennelse ? Sønnen min sluttet helt å spise, hadde litt feber. Tok han med til legen etter noen dager og hadde da høy CRP og halsbetennelse. Han spiste som en hest etter noen dager på Penicillin. Se om du får lov til å se ned i halsen på han (hvis han godtar sånt, da), min tåler ikke at jeg åpner munnen hans i hvert fall, og legen ser det ganske fort uten å måtte bruke lang tid på å studere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå