Gå til innhold

Dere som ikke baker de typiske "7 slagene" til jul, hva baker dere da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri vært glad i julekaker, skal bare ha pepperkaker. Tenkte kanskje å bake amerikanske sjokoladekjeks, rundstykker og boller. Hva skal dere bake?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Julebrød, rundstykker, brød, pepperkaker, pepperkakehus, risboller, marsipan. Og muligens en rundkake av no slag, suksessterte kanskje eller daimkake....

Skrevet

Skal ikke bake noe...

Tuppa skal få trykke ut pepperkaker av ferdig deig, og kanskje jeg slenger sammen noe møllerens 1-2-3 , men ikkeno baking her nei.... Er elendig på sånt.. :s

Skrevet

Jeg baker rundstykker og julebrød. Av kaker lager jeg pepperkaker med ungene, men de blir sjeldent spist (Altfor mye glasur ol på:D).

Og så baker tanta mi Mørk Hemmelighet til meg..

Så lite typisk her i huset egentlig...

Skrevet

bare pepperkaker hehe.. skal ikke ha noen her i jula, så da holder det :)

Skrevet

Jeg liker ikke kaker og baker ingenting med mindre mannen min maser om noe.

Kanskje lage toffee da:)

Skrevet

Ettersom vi ha familie langt unna, regne jeg med at vi ikke kommer til å bli rent ned med besøk...På søndag som kommer skal vi bake pepperkaker, og lage pepperkake hus.. Også skal jeg bake muffins og sjokoladekake i langpanne - for de to slagene kan jeg fryse ned og tine hvis det kommer besøk.. Dessuten får vi smultringer og fylt kjeks av min mormor og kransekake av min farmor..

Skrevet

He he, det kan du spørre om. Jeg har ikke gjort det enda. Bare prøvd meg på karameller enda. Skal prøve etter vi har flytta (dvs neste uke kanskje).

Tenkte å ha sjokoladetrekk og litt havsalt på (nam nam nam).

Skal vi se, jeg fant en oppskrift et sted. Vent litt..

Skrevet

Ikke no...

Hvis ikke vi kjøper noe ferdig pepperkakedeig da:)

Skrevet

skal lage aniskringler, lefser, kransekakestenger , smultringer med anis i som er dyppet i sukker (mmmm) , marsipankonfekt , pepperkakehus og vaniljekranser:)

Skrevet

Risboller ja, det må jeg ikke glemme. Og marsipanfigurer med sjokolade på er jo også gøy.

Skrevet

Skal bake kakemenn, fattigmenn, cookies, kromkake og rundstykker.

Så kjøper vi kransekake og pepperkaker.

Skrevet

Jeg og ungene har laget pepperkaker og pepperkakehus ellers blir det krumkaker og risboller. Jeg har noen 1-2-3 poser liggende så det går fort å lage noe hvis det kommer besøk eller vi har lyst på noe.

Det er så kjedelig å lage masse som ikke blir spist så det orker jeg ikke lengre.

Skrevet

skal bake: nonstop og peanøttkaker,fuglereder,russiske kyss,julekake og pepperkake vogge (mest sambo sitt prosjekt det da,men jeg lager deigen ihvertfall)

Skrevet

Pepperkaker, krydderkake og julekake :) liker ikke så godt de typiske julekakene..

Skrevet

pepperkaker, kakemenn, boller, rundstykker, browneis, karameller, kokosboller...

Skrevet

Baking er ikke helt min greie- ikke å spise bakverk heller. Så her går det i spekemat, sjokolade og annet innkjøpt.

Skrevet

Baker gjør jeg stort sett i hylla på butikken eller hos bakeren... Men skal lage risboller og delfiakake, samt en rundkake. Det blir antakeligvis suksessterte, tenker jeg, den er bare SÅ god, da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...