Kiss10 Skrevet 28. november 2007 #1 Skrevet 28. november 2007 Hei! Er en ny "prøver" , og sitter her og skriver ned når jeg har hatt mens de siste månedene for å prøve å regne ut hvor mange dagers syklus jeg har og når jeg vil få eggløsning neste gang. Hvordan regner dere dette ut? For å finne eggløsning skal man vel regne 14 før man fikk mensen, men tar man med mensendagen? eller regner man 14 dager baker fra dagen før man fikk mensen? Litt forvirret jeg...! Og så lurer jeg og på hvordan man teller dagene i hele syklusen. Teller man fra og men første (ordentlige) blødningsdag til siste dag før neste mensen? Og er det riktig at småblødning før mens tilhører forrige syklus og ikke den som starter opp med denne mensen? oki - skjønte dere noe? Dere høres så proffe ut! hehe Håper på raske svar
Babyønske �� Skrevet 28. november 2007 #2 Skrevet 28. november 2007 1. dag i syklus er første dag i mensen. Syklusen regnes fra den dag til dagen før neste mens. Man regner mensen fra den dagen med skikkelig blødning. Det er individuelt hvilken dag i syklus eggløsning komme. Så det kan være normalt med alt fra 12-16 dager. Jeg har sen eggløsning, har 29 dagers syklus og eggløsning på dag 17. og 12 dager fra eggløsning til mens
Babyønske �� Skrevet 28. november 2007 #3 Skrevet 28. november 2007 Kom visst ikke med at det er 12-16 dager FØR mensen
Kiss10 Skrevet 28. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 28. november 2007 Takk for kjapt svar! Hvordan har du funnet ut eggløsningsdagen din? EL -tester? Jeg har prøvd dette i to perioder nå, men har ikke fått utslag på testningen selv om jeg har testet fra dag 9 til dag 20....synes det er litt rart. Men jeg vet jo at noen ikke får utslag på testene og. Nå har jeg tenkt å prøve med temp-skjema og undersøkelse av sekret dag for dag. Så kanskje jeg blir litt klokere Har du 29 dagers syklus hver gang? Hos meg ser det ut til at forrige syklus var på 32 dager, mens forrige der igjen var på 29....så da blir det litt vanskelig å beregne neste eggløsning.
Gjest Skrevet 28. november 2007 #5 Skrevet 28. november 2007 EL er som regel midt i en syklus. Tips; kjøp en EL test (ClearBlue er bra)og test deg fra dag 10 (1.dag er dagen mensen kommer) så slipper du å lure :-) De fleste har EL dag 11-16 i syklus. Lykke til!
Babyønske �� Skrevet 28. november 2007 #6 Skrevet 28. november 2007 Jeg brukte eggløsningstester en periode tidlig i høst for å finne ut av syklusen min ja. Hadde litt kluss i syklusen i sommer + at jeg lurte på når jeg kjenner hva i forhold til eggløsningen. Så jeg fikk da klarlagt det med tester. Nå bruker jeg de ikke lenger. Garderer med sex annenhver dag fra jeg merker at eggløsningen er på vei, dvs eggløsningsslim, og holder på til jeg ikke har eggløsningsslim lenger. Jeg har hatt 29 dagers syklus siden i sommer. Vet ikke helt hvor lange sykluser jeg hadde før juni, for jeg har aldri hatt så mye fokus på det, men antageligvis 28 el 29 dager. Hadde en syklus i sommer på 32 dager, men da mistenker jeg at jeg hadde sen eggløsning eller ingen eggløsning i det hele tatt. Men siden det har jeg hatt 29 dagers sykluser. Hadde en tidlig SA i september og kom jeg litt ut av det igjen. Men gikk heldigvis tilbake til normalt ganske kjapt. I og med at du har litt variable sykluser, så er det kanskje greit å gardere med sex annenhver dag fra når du ville hatt eggløsning i en 29 dagers syklus og til når du ville hatt det i en 32 dagers syklus. Testet har du jo gjort lenge nok, men det skader jo ikke å fortsette med det, bortsett fra at det koster. Hvilke tester bruker du? Strimmeltester er ofte vanskelige å tolke. Jeg forstod ikke når jeg hadde positivt utslag på de før i etterkant. Så jeg gikk over til digital test, og fikk positivt utslag hver mnd.
Babyønske �� Skrevet 28. november 2007 #7 Skrevet 28. november 2007 Nå skriver hun jo at hun har brukt eggløsningstester fra dag 9 til dag 20, uten å få positivt utslag da men..................... De digitale testene er de beste ja, men skal man teste i 14 dager hver syklus blir det fort dyrt
Kiss10 Skrevet 28. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 28. november 2007 Takk for utfyllende svar Babyønske 6 pp Nå har jeg regner ut mulige eggløsningsdager både i forhold til syklus på 28 dager (som jeg hadde lenge fram til vi begynte å prøve...hehe) og til en syklus på 32 dager. Men så er det jo varierende men hvilken dag eggløsningen kommer på. Slik det har sett ut nå har jeg hatt det på alt fra dag 15 til dag 19, så da lager jeg et spenn på dette i kalenderen, så får vi prøve ca annenhver dag. Et lite problem her i huset er at mannen min ikke er så interessert i sex....så det krever litt motivering...hihi...jada! Jeg har kjøpt eggløsningstest på apoteket. Veldig dyre, men virker enkle nok å tolke. Nå har ei venninne tipset meg om billige strimmeltester, så nå har jeg bestilt en hel gjeng av de på nett - så får vi se om jeg finner ut av de. I tillegg skal jeg ta tempen og notere ned sekret tenkte jeg. Har du erfaring med det?
Gjest Skrevet 28. november 2007 #9 Skrevet 28. november 2007 Obs, sorry! så ikke at du skrev at du allerede hadde prøvd EL test. Hvis du nylig har kuttet ut pillen, så kan EL være litt sen til å komme igang. Selv har jeg positiv erfaring med å EL slim (glassaktig, kan dras i tråder) ble gravid med mitt første barn ved å bruke dette som en indikator. Igjen, lykke til!!
Babyønske �� Skrevet 28. november 2007 #10 Skrevet 28. november 2007 Jeg har ikke tempet nei, vil egentlig gjøre minst mulig styr ut av å prøve å bli gravid. Dessuten er temping bare en inidkasjon på at du HAR HATT eggløsning. Den forteller deg ikke når, i forkant liksom. Så da er man like langt syns jeg. Og sex må man ha uansett :-). Kjenner til det med lite interesse for sex. Min må ofte fortelles i forkant at i kveld skal det skje, og må omtrent dras inni senga av og til. Ikke alltid så gøy, men gir det resultat en dag så skal jeg ikke klage. :-P Apropos eggløsningstester, så er de digitale eggløsningstestene til Clear Blue billigere på feks. www.billigetester.no ,enn på apoteket. Og som jeg skrev tidligere så kan de strimmeltestene være vanskelige å tolke. Men du kan evt bruke digital test for å kontrollere hvis det er dager du får sterke utslag på strimlene. Da blir det ikke så dyrt om du skulle bruke de 14 dager i strekk. Bare et tips :-) Lykke til
Kiss10 Skrevet 28. november 2007 Forfatter #11 Skrevet 28. november 2007 Det var en god ide å bruke Clear Blue i tillegg til strimmeltestene. De som jeg har prøvd nå heter Quick Respons. Tror ikke de er digitale...Kanskje jeg skal gå på et annet apotek i morra å kjøpe Clear Blue sin. Pga sykdom er det ekstra viktig for meg å bli gravid ganske snart. Har gått uten medisinering siden i sommer for å få medisinene ut av systemet. Så nå blir helsa dårligere og dårligere for hver måned. Ikke så kjekt.... Var veldig optimistisk første periode. Ble ikke resultat, men mensen var en liten uke forsinket. Så ble mannen min sjuk denne perioden, så han har faktisk vært helt ute av stand til noe som helst...synd. Siste aktuelle dag var i dag og han sitter med feber i stua og hoster stakkars. Så da blir det ikke noe mer prøving før neste runde. Og såvidt jeg har regnet meg framover, tror jeg det blir aktuelt i romjula. Så får vi håpe han er frisk og har fått overskuddet tilbake innen den tid Takk for gode svar. Ser dere har prøvd i 6 perioder. Har dere barn fra før? Vi har ingen.
Babyønske �� Skrevet 28. november 2007 #12 Skrevet 28. november 2007 Vi prøver på første vi og. Kjedelig å prøve lenge ja. Og spesielt når det er spesielle ting som sykdom og lignende som spiller inn. Og det å ikke få prøve en mnd, kan ikke være kjekt. Har heldigvis sluppet det. Her har vi prøvt i et halvt år ja, laaange måneder. Hadde så vidt klaff i september da, men mistet etter noen få dager. Det er bare Clear Blue som har digital test. Det betyr at den ikke har streker du skal tolke, men man får opp symbol i et display. Så det er enten negativ eller positiv. Den kan dessverre være litt dyr på apoteket. Jeg betalte 349!!!! her jeg bor, men har hørt andre betale mellom 250 og 270. Men på billigetester.no koster den bare 199.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå