Fire småtroll Skrevet 28. november 2007 #1 Skrevet 28. november 2007 Nå er vi tilbake fra Haukeland, og vi slipper nervetransplantasjon på armen til vesla! Den svenske spesialisten var litt skuffet over å bli snytt for en så morsom oprasjon ;-) men de var veldig fornøyd med vesla.. Siden hun har begynt å bøye armen av seg selv trodde de hun ville bli like bra av seg selv som de ville få til med en oprasjon. Neste korsvei er hvordan skulderen utvikler seg, det er større sjanse for at den må opereres etterhvert, men det ligger minst et halvt år frem i tid, og er en mye mindre oprasjon. Jeg er så lettet! De kan fremdeles ikke si noe om fremtidsutsiktene hennes da, men de tror hun vil bli sterk nok til å kunne sykle, kneppe bukseknappen og vaske håret. Disse hverdagslige tingene er jo det viktigste, så får hun heller tilpasse yrkesvalget sitt til evnene sine når den tiden kommer.. Nå kan julefreden senke seg, en stor sten er lettet fra mammas skuldre nå ja :-)
❤lille stjerne❤ Skrevet 28. november 2007 #2 Skrevet 28. november 2007 Så deilig for både vesla og for mamma&pappa å slippe stor operasjon, skjønner godt at dere er glade for å få en sånn fin nyhet! Hva er galt med armen hennes forresten? Det har du sikkert skrevet om her før, men jeg har ikke sett det (mye man ikke rekker med 2 mnd snuppe...)
LizzyG Skrevet 28. november 2007 #3 Skrevet 28. november 2007 Har ikke fått meg med hva det var med jenta di jeg. men kjempedeilig at hun ikke skal opereres da;)
Gjest Skrevet 28. november 2007 #4 Skrevet 28. november 2007 Så utrolig deilig da! :-) Dette er jo rett og slett strålende nyheter og jeg skjønner godt at du er glad og lettet. Du får sprette champagnen i kveld og kose deg, det fortjener du virkelig, det må ha vært utrolig tøft og nervepirrende å gå slik og vente på en lang operasjon med usikkert ufall og så mange timer i narkose foren liten kropp, og så bare få vite at man slipper... Ble så glad på dine vegne jeg nå, dette er jo supert! Ha en kjempegod kveld videre! :-)
Fire småtroll Skrevet 28. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 28. november 2007 Hun veide nesten 5kg da hun ble født, så hun ble sittende helt fast med skuldrene i mitt bekken.. For å få henne løs og ut måtte de bare bryte henne løs! Hun fikk ganske store skader i skulderen, bl.a ble nervebanene fra nakken og ned i armen revet over, så hun har ikke hatt noen funksjon i armen. Dette skulle de operere ved å flytte nerver fra ankelen hennes opp til det skadede partiet i skulderen, men så har plutselig nervene regenerert helt av seg selv, og laget seg nye baner :-) Bare så utrolig hærlig at disse små kroppene kan lege seg selv på den måten!!!
LizzyG Skrevet 28. november 2007 #6 Skrevet 28. november 2007 Oi, da skjønner jeg at dere er glade ja;) Stakkars lille jenta di og deg, hørtes ikke godt ut for noen av dere.
Gjest Skrevet 28. november 2007 #7 Skrevet 28. november 2007 Så utrolig bra! Den er utrolig, den kroppen vår! Det må jo ha vært en forferdelig traumatisk og smertefull fødsel - håper dere har det bare bra nå
Fire småtroll Skrevet 29. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 29. november 2007 Det var ingen god opplevelse den fødselen nei, jeg hadde ingen bedøvelse og den smerten da fem personer bare måtte ta henne med makt er hinnsides alt en kan tenke seg (og jeg har født to ganger før).. Hun pustet ikke og var helt blå da de endelig fikk henne ut, så barnelegen bare løp avgårde med henne...grøss... Men det hele har gått utrolig bra! De fikk igang pusten hennes med en gang, det gikk helt fint. Og jordmora ble skikkelig overrasket over hvor bra det gikk med meg.. Hun grudde seg til å ta underlivet mitt i nærmere øyensyn etter at det var over, men jeg var nesten like fin. Måtte selvfølgelig sy litt, og har fremdeles vondt i hofta når jeg går eller står lenge (de brukte ganske mye makt), men det kunne vært så mye værre! Den skaden vesla fikk i armen er selvfølgelig kjedelig, men alternativet (lenger tid uten oksygen) er jo ikke til å tenke på engang.. Traumatisk var det, og jeg gjør det ikke igjen, men resultatet er en nydelig blid lita jente full av pågangsmot. Så vi er bare lykkelige vi :-)
Gjest Skrevet 29. november 2007 #9 Skrevet 29. november 2007 Så helt fantastisk! For en førjulspresent:) For en lettelse for både mor og barn! Det blir jo kjempespennende for dere å følge henne fremover. Nå som litt funksjon er der vil det jo si at det er kontakt mellom nerver og muskler, og da kan jo masse trenes opp:) Lykke lykke til fremover, jeg er så glad på deres vegne!
Gullfiskkammerat og Iselin Skrevet 29. november 2007 #10 Skrevet 29. november 2007 Så bra:-) Skjønner at du er lettet. Får håpe at det går like bra med skulderen hennes og at dere slippe en operasjon der også... (det er jo lov å håpe...) Masse lykke til ihvetfall...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå