Gå til innhold

Jeg vet ikke hva er best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har baby på 2,5mnd.Vi prover å for han til å sove i sitt eget seng...Er det for tidlig?Hvor skal barn sove egentlig?Sammen med foreldre eller alene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tro at å venne dem til og ligge i egen seng er det beste. Få dem til å føle seg trygge, selv om det ikke er mellom foreldrene.

Det er i hvertfall det jeg tror.. Men sikkert ikke like lett i praksis hver gang..

Skrevet

Er vell best om de ligger i sin egen seng fra dag èn. Det har vi gjort.

Skrevet

Oh,tusen takk for svar!!!

Jeg var på et forum,hvor mennesker henrettet meg nesten for det.En sa at jeg er dårlig mor og at jeg elsker ikke barnett mitt :( Gråter nesten jeg....

Skrevet

Suturtang.

Ikke bry deg om hva andre sier, folk sier mye rart:-(

Du er IKKE en dårlig mor..herregud, folk sier så mye sykt.

Gjør det beste for barnet ditt...babyen din er veldig liten enda, og om han sover sammen med dere så gjør det ingenting...!

Men for all del jo tidligere han sover i sin egen seng jo lettere blir det når han blir eldre.

LYKKE TIL:-)))

Skrevet

Uff!Tusen takk til deg også.Jeg mente alltid at barn må sove i sitt eget seng,men de sier at barn MÅ sove sammen med foreldrene sine!Fordi de må føle trygghet osv....Det er mye bedre å henge her enn på et russisk forum.De er gale!

Skrevet

Jeg tror ikke det finnes noe fasitsvar på dette, det viktigste er man gjør det som føles riktig for dere! Begge min har sovet med meg de første ukene, for jeg var litt usikker på at de så små skulle sove i egen seng, samt at jeg syntes det var så godt å ligg å amme, småsove videre selv etc. Da de var rundt 2 mnd flytta jeg de over i egen seng ved siden av meg. ALLE sa at det går aldri bra, for nå har du vent de til å sove med deg, men det har gått fint begge ganger. Alt i alt, har prøvd meg frem på det meste, og prøver å lukke ørene for "bedrevitende" råd. Alle barn - og foreldre - er ulike, så vær trygg på at uansett hva du velger, så går det sikkert bra! Lykke til:-)

Skrevet

Har selv vært i et lignende forum :-( Nærmest tabu og si at babyen ikke skal samsove det første halve året...Her har vesla hatt egen seng hele tiden og det fungerer kjempebra. Det har heller ikke vært noe problem å legge henne på eget rom. Gjør det du føler er riktig du :-)

Skrevet

Dette er jeg også veldig usikker på... Gutten min på 2mnd ble født 5 uker for tidlig å er utrooolig avhengi av konstant nærhet til meg eller Morten (barnefar). Noen ganger går det at han sover nooen timer i egen seng, men ellers så nekter han å sove før han får sove klint inntil meg med puppen i munn, i vår seng.. Håper virkelig ikke det vil bli ett stort porblem å avvenne han dette når han blir eldre..?

Skrevet

Jeg er av den formening at hvis du får barnet til å ligge i egen seng og på eget rom så er det stort sett best for både bor og barn (bedre søvn for begge). Men dersom du ikke får det til eller ønsker å ha barnet i sengen - så gjør det! Selv har jeg gjort begge deler. Førstemann har aldri ligget på samme rom som oss. Andremann lå i min seng de første 5 ukene fordi hun var mer krevende. Men nå er hun på eget rom og det går helt fint. Overgangen ble helt uproblematisk.

Skrevet

Vi samsov de tre første månedene, og så over i egen seng, på vårt rom, og nå på eget rom (6mndr)

Har ikke gått knirkefritt, vært litt gråting på kvelden osv, men ikke noe uoverkommelig. Snuppa blir også hentet inn til oss i løpet av natta hvis hun våkner for mat, det er så koselig..:o)

Gjør det du føler for, og det babyen din føler seg komfortabel med.

ikke noe fasitsvar, DU vet best for dere!

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...