linda87<3 Nathalie 5/9<3 Skrevet 28. november 2007 #1 Skrevet 28. november 2007 Jenta mi på 12 uker har mest antagelig fått kolikk (men la oss ikke ta sorgene på forskudd) , hatt to kvelder på rad med timer med ustanselig gråting. I dag hoppet jeg over kaffe, sjokolade, løk og nøtter (og alt annet som er godt, hehe), gitt henne minifom de siste to dagene, og drikker nå i kveld ammete. Hun har vært rolig til nå i allefall, de to siste kvelden startet det i seks tiden. Mulig det er det som skal til, men lurer likevel på hva som man skal holde seg unna, hva kan man spise? Hva kan jeg gi henne da det er på det værste? andre råd? Forhåpentligvis så vil det jeg har foretatt meg til nå være nok, men syns så synd på jenta mi da hun har vondt, så vil gjerne vite hva som kan hjelpe henne/forhindre at hun får vondt igjen.
Gjest Skrevet 28. november 2007 #2 Skrevet 28. november 2007 hjalp ingenting på tutta mi da hu hadde kolikk .. selv om jeg ikke ammet og gav kun MME kunne hun skrike fra kl 16 -22 så hvis hun blir rolig av det du har kuttet ut så ville jeg fortsatt å ikke spist det for å se om det bedrer seg.
Pysa Skrevet 28. november 2007 #3 Skrevet 28. november 2007 Jeg har hatt suksess med å legge min lille på ryggen,ta tak i bena hennes og presse dem forsiktig opp mot magen. Først høyre, så venstre, så begge. Forsiktig med hoftene. Dere kan også ta tak med høyre hånd rundt begge anklene på en gang, og legge venstre hånd på magen hans. Pekefinger og langfinger presses inn i magen mellom lysken og navlen. Løft beina og stumpen opp og sving dem i sirkelbevegelser med klokken. Resulterer gjerne i stor promp og stort smil. Dette er råd fra en kiropraktor med lang erfaring med kolikk, er helt ufarlig (selv om du skulle gjøre det litt feil). Fungerte på begge mine kolikkbarn.
dumme mamma Skrevet 28. november 2007 #4 Skrevet 28. november 2007 jenta mi hadde kolikk, jeg måtte holde meg unna blåbær, løk, alle melk og melkeprodukter (da ble det helt borte faktisk), avokado, brus, tror det dekket det meste. Håper det allerede er borte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå