Gå til innhold

Hva er symfyse/fundus målet deres??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mitt mål er 25 i uke 25+6. Er nok litt stor, for er enkelte som sier "jøss, er du ikke kommet lenger? Og så er du så stor?" He-he! Jeg bærer barna mine godt utenpå antagelig. Kommer til å bli bra stor denne gangen også :-) Er 172 høy og 80 kg nå (startet på 74,5). Ikke så ille det! Jeg er godt fornøyd! Første svangerskapet hadde jeg startvekt på ca 70 kg, andre svangerskap 78 kg. I begge de forrige svangerskapene endte jeg opp på 90 kg. Skal bli artig å se om det blir det samme denne gangen. Når jeg kom ut fra sykehuset med førstemann hadde jeg mistet 15 kg!! Så det kan være mye vann det en bærer på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LMBV: Oki. Men jeg er bare 158 cm høy og veide 55 kg før jeg ble gravid. nå er jeg i uke 25+5 og har vokst en del men har ikke gått opp mer en 5 kg på disse ukene.. Så da jeg var til jm for en uke siden sa hun at det var mye, det første målet hun fikk var 26 og hun trodde ikke sine egne øyne så hun måtte måle en gang til og da fikk hun 25.. Jeg er vel litt stor jeg da sikkert??

Dette er mitt første sv. skap og jeg har hatt en del utfordringer allerede. Ble operert i uke 16 for akutt blindtarmbetennelse..

Men alt gikk bra:D Nå så gleder jeg meg noe sinnsykt til å bli mor:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legn min sa at det var veldig vanlig å ligge 2 under anntall uker..

Feks du er 20 uker på vei, så skal målene være 18. Dere ser det stemmer hvis dere kikker på skjemaet.

Jeg har vokst slik, ligget 2 under anntall uker.Sist jeg var hos legen, var jeg 23 uker på vei, og magemålet var 21. Det var så pinlig nøyaktig at vi kunne bli tatt for å jukse sa legen.. hehe..

 

jeg var DIGER da jeg gikk med de andre, så jeg havner vel over streken etterhvert med denne også..

 

Men det er stor forskjell på oss jenter, noen ligger under og noen ligger over "standard" målene.. Så om dere unnviker noe må dere ikke få panikk.. syns det er så mange som styrer så følt med det der..

 

Legen og jm passer på dere, og hvis de synes det blir store avvik så sjekker de dere opp.. med feks ul.

 

Men det er artig da å se på hvor forskellige vi kan være i de samme ukene :) Syns det er moro å se magebilder og sammen ligne litt.. er så fint med gravide mager :)

Selv om jeg har fulgt målene til punkt og prikke har det ikke syntes på meg når jeg er oppreist.. men nå begynner det endelig å komme en liten mage :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.....synes ikke det er så mye med 5 kg nå jeg? Hører om flere som sier de har gått opp mye mer på den tiden i svangerskapet også.... Tror ikke du skal ta det så alvorlig..... Tipper jormoren er litt "på vakt" og vil ikke at vi skal være altfor fornøyd :-) Da er det jo en fare for at vi "unner oss noe godt" litt for ofte! He-he! Prøver å være forsiktig med snopet jeg også, men det er faktisk mest med tanke på å unngå svangerskapsforgiftning..... Bare så siiiiinsykt vanskelig å unngå kakaoen....! Sååååå godt!!! Med masssssse krem på toppen! Hi-hi! Må ha et par-tre kopper for uken :-) (og da bruker jeg masse krefter på å begrense det til disse koppene! Kunne drukket flere for dagen om jeg hadde gitt etter!)

Helt utrolig vanvittig da, å måtte ta blindtarmen mens du er gravid!!! Så flott at alt gikk bra! Gleder meg noe sinnsykt til fødselen allerede! Det gjør fy så vondt, men du hendelse for et "kick" det er! Snakker om adrenalinkick!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mange rare lyster jeg også som jeg begrenser pga at de sier at vi en hiver i seg alt en har lyst på så får man en stooor baby men jeg tviler.. tror egentlig det har noe med hvor stor moren og faren til barnet var når de ble født..

Selv jeg var bare 49cm og 3800 gr ca mens sambo var 58 cm og 4800gr da han ble født så siden jeg er så liten fra før så er jeg litt skeptisk på hvor stor denne babyen blir men men jeg får ta det sånn som det kommer;) Gleder meg masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt var 29 i dag å jeg er 24+3.

Legen sier jeg har stoooooor mage:)

Har ikke lagt på meg så mye men magen bare spratt ut den gitt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm..Trodde jeg hadde svart jeg...Hehe...Lider for tiden med en mild "hukommelsetap" dessverre..

 

Var til kontroll i dag og er 28+6 og SF lå på 25 ca....Så ligger rett under den røde streken...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...