Gå til innhold

Ahhh, blir så irritert på dyrene mine =(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har noen logisk forklaring på hvorfor dyrene mine irriterer meg så innmari for tida...de gjør jo bare ugagn!!

Jeg er vanligvis veldig glad i dyrene mine og det skal mye til for at jeg blir irritert, men særlig det siste døgnet har de gått meg på nærvene!

Hunden min ligger konstant å slikker i seg løs pels helt til hun spyr...og når jeg setter henne ut i båndet står hun enten å bjeffer eller river utover ting. I dag greide hun på mystisk vis å få fatt i en søppelpose som min kjære samboer har glemt å putte i søppeldunken, så da måtte jeg ut å plukke søppel fra hele gårdsplassen!

Kattepusen min på 5mnd er jo utrolig leken og har særlig i dag gått mye til angrep på leggene mine...derfor har han vært mest mulig utendørs. Stengte han ute i gangen ved middagstider og lot han bli der, og når jeg åpner døra for å slippe han inn på stua ser jeg til min forferdelse at han har misshandlet (tygget på) kaktusen min og gravd masse jord utover hel gang-gulvet =( Og når jeg koster opp jorda finner jeg selvfølgelig ut at pusen hadde tisset på gulvet før han dro utover jorda!

Den ene hesten min har det visst også fryktelig kjedlig om dagen siden hun får lite oppmerksomhet fra sin kjære matmor, så hun har startet et personlig prosjekt som heter" spis opp mest mulig gjerde på minst mulig tid"!!!

Blir nesten gal av å se hvordan hun ødelegger, så da ender det med at de får litt extra høy å tygge på!!

Fatter ikke hvorfor alt dette irriterer meg så grenseløst nå når det ikke gjør det til vanlig...men det er vel hormonene tenker jeg!

Det hjalp iallefall endel å skrive om det her =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Usj så langt det innlegget ble da...det var jo ikke meningen! Jaja, det hjalp iallefall på humøret å få det nedskrevet =)

Skrevet

Vi kan bytte... Jeg tar katta di, så tar du hamesteren min som løper i hjulet hver jækla natt :-D

Skrevet

uff da... Det høres rett og slett ut som om hund og hest trenger noe å bruke "de små grå" på...

Hunder som er for lite engasjerte får ofte rare utløp (tilsynelatende for oss tobente) for frustrasjoner. Hunden merker nok også at noe er på gang med matmor som strider mot normalen, så dette kan ha mer å si enn vi kanskje er klar over. Hva angår katter har jeg ærlig ikke peiling...

Kanskje hesten også ville hatt godt av litt hjernetrim?

Hva med å henge opp leke i boksen der hesten må finn frem til spesielle teknikker for å få frem godis? Det samme med hunden?

Her kan en 1 1/2 liter flaske med godis for hund og hest være tingen. Søke- lek i stua med godis til bikkja f. eks.?

Kanskje det er noen som kan bruke hesten mildt på bakken med litt dressur? (evnt. kjøre kosetur med litt ekstra vekt på bak?) Gå tur med bare leietau?

Skrevet

du kan henge opp 1,5 litersflasker med opphakka gulrøtter til hesten så kan den leke med de. Eller du kan olje gjerdet ute så den ikke spiser på treverket. Men å gi ekstra høy skader heller ikke da.

Hvilken hest er det du har?

Skrevet

du kan gå fler turer med hunden din.

Du kan kjøpe sånn stor ball til hesten din som den kan "leike" med. Har det sikkert på Hooks eller noe.

Lykke til!

Skrevet

Hehe, jeg irriterer meg over katten min jeg også, som hver dag på mystisk vis skjønner når jeg skal opp. For en halv time før kl ringer begynner han å mjaue for da skal han ut... Uansett om jeg har stilt kl på halv fem eller halv ni.. Umulig å sovne igjen på den korte tida, når man må løpe opp og ned trapper for å slippe den ut. men men.. det finnes vel verre ting vi kunne blitt utsatt for :) Har også to hester, men de irriterer meg heldigvis ikke hehe, bortsett fra da det lille føllet finner ut at tre strømtråder ikke er nok til å holde henne inngjerdet..

Hva katten din angår så har han jo egenltig bare prøvd å rydde opp etter seg :) og da det sikkert ikke var annet enn blomsterjord å grave ned med hadde den jo ikke noe valg.. Du får sette en kattedo i gangen når du låser han ute der :)

Det er jo så koselig med dyr også da :) Kunne aldri klart meg uten..

Skrevet

Høygravide Tigermor 23.12.07

Hunden din merker nok bare at du ikke her like mye tid om ork som vanlig, og finner på masse galer ting får og få oppmerksomhet..

Men katten din er jo ikke så gammel da, så den er sikkert bare leken. og når du stenger den inne, får og få fred, kjeder den seg, og begynner og gjøre bøll...

Hesten får vel heller ikke den trimmen hun er vant til, desto sprekere hun blir desto større behov har hun får og få ut energi.. og hester vet jo også at det går ann og gjøre bøll får oppmerksomhet.. hehe

har du ingen som kan ri litt får deg så lenge da?

Skrevet

Takk for gode tips alle sammen =)

Joda det er nok det at de kjeder seg litt og merker at ting er på gang som utløser denne adferden, og når jeg blir irritert blir nok iallefall hunden ganske usikker som igjen utløser enda flere reaksjoner hos henne stakkar!

Vanligvis synes jeg at det er litt søtt når barn og dyr gjør litt småbøll for å få oppmerksomhet, men nå når jeg begynner å bli ganske diger, har litt småvondter både her og der og energien er tidvis fraværende er jeg tydligvis ikke like tolerant ovenfor mine kjære små....!

Hestene skal på en liten barselferie hos ei venninde nå snart, håper på å få kjørt dem dit nå i helgen. Der får de gå i en større flokk og forhåpentligvis leke og herje masse så de blir kvitt litt overskuddsenergi =)

Skal ikke ta dem hjem igjen før jeg kan begynne å ri igjen etter fødselen er planen! Gleder meg utrolig til å begynne å ri igjen, har ikke sittet på en hesterygg siden slutten av april.....

Hestene mine er foresten en Shetlandsponni og en Nordlandshest =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...