Gå til innhold

Sideleie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha tilbringt de siste fire-fem ukene med hodet nedover og beina godt plantet i ribbeina mine mistenker jeg nå at den lille har snudd seg over i sideleie, for plutselig kjenner jeg spark på både høyre og venstre side samtidig. Vel, det på venstre side tror jeg kanskje at er slag, heller enn spark. Er 30 + 3 idag og hadde jo helst sett at han hadde holdt seg i ro frem til fødselen, er jo ikke så lenge til han skal legge seg med hodet ned nå. Noen som har erfaring med at babyen plutselig har skiftet stilling så sent?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda. Her turner vi fortsatt litt... Er i uke 31. På de siste kontrollene har lille trille ligget i tverrleie, og akkurat som du sier er det spark og slag på sidene i stedet for opp og ned. I går hadde h*n lagt seg med hodet ned, og det var litt deilig - magen ser helt komisk ut når babyen ligger på tvers. Men den gleden var kortvarig. I natt hadde h*n inntatt favoritt stillingen igjen -på tvers.

Tanteungen min la seg på tvers den siste uka, etter normalt hodeleie i flere uker. De prøvde å flytte på henne, men det gikk ikke. Tverrleie ved fødsel vil føre til keisersnitt, men de kan jo flytte på seg til helt på slutten av svangerskapet. For mitt vedkommende har det ingen betydning, skal ha KS uansett.Magen ser temmelig komisk ut, men vi slipper i hvertfall å springe på do hvert tredje minutt :-) Det måtte jeg på denne tiden i de forrige svangerskapene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...